Beep Codes
Fra : [3700] Morten Jensen

Dato : 18-07-02 19:57

Hej

Hvis nu min pc siger Beep-Beep-Beep og herefter stopper, hvad er der så
galt?

Kunne have en formodning om at der er kogt en processor?

MVH
Morten - hulk, hulk, hulk - snøft

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 20:19

[3700] Morten Jensen skrev:

> Hvis nu min pc siger Beep-Beep-Beep og herefter stopper, hvad er
> der så galt?

Det kommer vist an på hvilken BIOS der er tale om, men prøv evt. at
tjekke følgende link: http://makeashorterlink.com/?X31F23B41 eller
http://makeashorterlink.com/?Z44F12B41

Madsen.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 18-07-02 20:50

[3700] Morten Jensen wrote:

> Hvis nu min pc siger Beep-Beep-Beep og herefter stopper, hvad er der så
> galt?

Hvis du er sikker på at det kun er 3 beeps, så er det RAM'en der er
defekt (i hvert fald den første del som bios'en prøver at bruge til sig
selv).
Det er muligt RAM'en bare skal skubbes ordentligt i.
Eller have en tur med viskelæderet.

Hvis der er et langt beep først, før de tre beeps, så er det
grafikkortet - men det er ren spekulation.
Kig på klistermærket på den chip som BIOS'en ligger i - står der AMI
eller AWARD?

> Kunne have en formodning om at der er kogt en processor?

Næppe - så ville den slet ikke sige noget.

Fra : [3700] MHJ

Dato : 19-07-02 00:19

Hej
Det er en Award bios - jeg har checket siden og kan ikke umiddelbart se
noget der passer.

Historien er at maskinen er ny - fik den hjem installerede en ekstra disk og
så et apr dvd film.

Skulle så lige spille lidt NFS hvor efter maskien frøs. Herefter har det
ikke været muligt at komme til den. (kørte vel i alt 8 timer)

HAr prøvet følgende - Anden ram, Andet grafikkort alt i barebone
(MB+Proc+Ram+Grafik) det eneste respons er Beep-Beep-Beep.
(DFI, Geforce 2MX, XP1600 og Apacer ram)

Den ryger tilbage, men igen skulle nogen have ideer er jeg meget lydhør.

MVH
Morten

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-07-02 00:59

"[3700] MHJ" <morkaj@email.com> wrote in

> [...]
> (DFI, Geforce 2MX, XP1600 og Apacer ram)
>
> Den ryger tilbage, men igen skulle nogen have ideer er jeg meget

Kører din CPU-blæser?
Jeg har været ude for noget lignende en gang hvor ledningen til
CPU-køleren var hoppet af efter jeg havde rodet med noget andet. Og en
AMD CPU kan IKKE køre uden køler ret længe, så selvom det ikke er det
bip-koderne indikerer så er det jo en mulighed.

Hvorfor den lige spyttede 3 bips efter mig dengang undrede jeg mig
egentlig ikke over, men det burde jeg jo nok have gjort. Det kørte i
hvert fald fint bagefter.

Flemming

Fra : Andrew

Dato : 21-07-02 13:32

> Hej
>
> Hvis nu min pc siger Beep-Beep-Beep og herefter stopper, hvad er der så
> galt?

Jeg mener det er grafikkortet?!

Fra : cad

Dato : 07-08-02 08:19

"[3700] Morten Jensen" skrev d. 18-07-02 19:57 dette indlæg :
> [...]

> galt?
>
> Kunne have en formodning om at der er kogt en processor?

3 beeb: Fejl i de første 64 Kb RAM.
Kan også være fejl på grafikkort
se også : http://www.winhelp.dk/95a10.htm
mvh. cad