MS Windows
briani 27239
reperationsproblem
Fra : Karkov

Dato : 18-07-02 19:37

Hej

Jeg prøver at få min nye ram til at virke, men Win XP vil ikke starte når
jeg har sat dem i - den skriver at filen pci.sys er beskadiget eller
mangvler - og jeg skal reparere windows, men inden jeg kan komme så lngt
stopper denn med beskeder: setupdd.sys kan ikke indlæses, Fejlkoden er 7 -
hvad er der galt?
Kris

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 18-07-02 20:38

"Karkov" <k_karkov@hot mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
så lngt
> stopper denn med beskeder: setupdd.sys kan ikke indlæses,

Det kan være lidt skidt på din XP CD. Det kan også være dine nye RAM
der er fejlbehæftede. Virker det med de gamle ?
Hvis du kan starte med dine gamle RAM så gå til Strømstyring
(Kontrolpanelet eller Skærmindstillinger), deaktiver Standby og
Dvale. Genstart, så hibernate filen er væk. Prøv derefter med dine
nye RAM igen.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Karkov

Dato : 18-07-02 21:08

"Johnny Nielsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> (Kontrolpanelet eller Skærmindstillinger), deaktiver Standby og
> Dvale. Genstart, så hibernate filen er væk. Prøv derefter med dine

Den starter fint op med de gamle ram. Jeg kan ikke finde et sted at
deaktivere standby - hvor gør jeg det?

I bios kan jeg se at der er kommet flere ram - betyder det ikke at rammene
er ok?

Mvh.
Kris

Fra : Kent Friis

Dato : 18-07-02 21:25

Den Thu, 18 Jul 2002 22:07:54 +0200 skrev Karkov:

>Den starter fint op med de gamle ram. Jeg kan ikke finde et sted at
>deaktivere standby - hvor gør jeg det?
>
>I bios kan jeg se at der er kommet flere ram - betyder det ikke at rammene
>er ok?

Nej, det betyder blot at klodsen overordnet set virker. Men derfor kan
der sagtens være defekte bits, og bare en enkelt defekt bit er nok til
at klodsen kan smides ud - medmindre man vil til at råde med at få
systemet til ikke at bruge den page der har fejlen, men så skal den
præcise adresse først findes.

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel

Fra : Karkov

Dato : 19-07-02 10:59

"Kent Friis" skrev i en meddelelse

> [...]
> at klodsen kan smides ud - medmindre man vil til at råde med at få
> systemet til ikke at bruge den page der har fejlen, men så skal den

Kan jeg undersøge om klodsen virker?

Mvh.
Kris

Fra : Kent Friis

Dato : 19-07-02 11:03

Den Fri, 19 Jul 2002 11:59:28 +0200 skrev Karkov:

>rammene

>Kan jeg undersøge om klodsen virker?

Download memtest86, og lad den køre et døgns tid (eller længere,
afhænger af hvorlænge det plejer at tage før maskinen fejler).

Mvh
Kent
--
Is windows userfriendly? Nah, more like optimized for idiots.

Fra : Karkov

Dato : 19-07-02 11:06

"Kent Friis" skrev i en meddelelse

> Download memtest86, og lad den køre et døgns tid (eller længere,
> afhænger af hvorlænge det plejer at tage før maskinen fejler).

Jeg kan slet ikke starte Win med den nye ram - så der går vel 15 sek.

Mvh
Kris

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-07-02 23:40

Karkov wrote:
> Jeg prøver at få min nye ram til at virke, men Win XP vil ikke starte
> når jeg har sat dem i - den skriver at filen pci.sys er beskadiget
> eller mangvler -

Prøv at læse denne tråd i dk.edb.hardware.
Tråden starter med news:ae8gu8$1bch$1@news.cybercity.dk

>og jeg skal reparere windows, men inden jeg kan
> komme så lngt stopper denn med beskeder: setupdd.sys kan ikke
> indlæses, Fejlkoden er 7 - hvad er der galt?

Ingen anelse.

mvh
Henning

Fra : Karkov

Dato : 19-07-02 11:01

"Henning Præstegaard" skrev i en meddelelse

> Prøv at læse denne tråd i dk.edb.hardware.
> Tråden starter med news:ae8gu8$1bch$1@news.cybercity.dk

- jeg har læst tråden - men jeg får ikke andet ud af den, end at jeg må
instalere xp på ny.