impregnering
Fra : hjh

Dato : 18-07-02 18:42

Følgende er stillet til mig, hva svarer jeg på det?

Hej...

Ved du hvordan man impregnerer et efterhånden lidt gammelt fortelt. Og
gerne
på en måde hvor vi ikke ska' købe 10 spraydåser hos Matas - Er der ikke
en opskrift på "bland selv"?

Og hva svarer man så ?
--
mvh. Hans Jørgen

Fra : Langgaard

Dato : 18-07-02 21:14

Hej

Jeg fandt et produkt med navnet Fabsil (Jysk Caravan), ikke gratis men
enormt godt, du skal blot sørge for at smøre på med bred pensel og køre vådt
i vådt !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : sten basbøll

Dato : 19-07-02 08:29

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg fandt et produkt med navnet Fabsil (Jysk Caravan), ikke gratis men
> enormt godt, du skal blot sørge for at smøre på med bred pensel og køre

Vi har også de bedste erfaringer med produktet Fabsil og fandt den gang ud
af at Neergård var "billigst" - brugte meget, ca 15 -20 l på en cc-panda
inden alle kludene fik nok. Ring rundt !! Fås "billigst" i 5 l dunke, og
jeg ville sørge for at ha rigeligt, idet der altid går mere, når proppen er
af. Start med 20 l -

Vi brugte dengang en ginge havesprøjte m. forlængerrør - udefra, med en
lille wienerstige, grov forstøvning, og helt stille vejr, men man skal vist
helst påføre indefra, som omtalt. Kunne rense et par dryp fra vinduer
akseptabelt, men andre typer imp - er måske værre at få af, hvis det
løber -

Jeg ville i dag dække dem meget grundigt af med plastik og malertape. Vi har
lige nu et andet spørgsmål i gr. om vinduesproblemer, og det maner til
forsigtighed.

Vi har en ven der i TV så et ganske billigt produkt der blev mikset med
vand, ( Matas ? og Norsk ?)
Det var dog med det gamle, yderst vigtigt, at man ikke ramte vinduerne, idet
det ikke kunne fjernes, især når det var hærdet og den skræk kan godt
forsvare nogle 500 mænner mere hos mig.

mvh sten

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-07-02 07:20

"hjh" skrev
> Ved du hvordan man impregnerer et efterhånden lidt gammelt fortelt. Og
> gerne
> på en måde hvor vi ikke ska' købe 10 spraydåser hos Matas - Er der ikke
> en opskrift på "bland selv"?

Jeg købte nogle forstøver-flasker silicone hos Harald Nyborg.
20,00 kr for 500ml., som jeg brugte på et gammelt telt.
Det lugter ad H. til og er længe om at tørre og
jeg kan ikke gennemskue, om ikke det gjorde dugen en anelse
mørkere bagefter. Men det virker fint.
Jeg ville dog ikke bruge det plast-vinduer, idet det indeholder
petroleum.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : hansi.christiansen

Dato : 07-08-02 08:19

"hjh" skrev d. 18-07-02 18:42 dette indlæg :
> [...]
> gerne
> på en måde hvor vi ikke ska' købe 10 spraydåser hos Matas - Er der

jeg har for et par år siden impregneret et ældre fortelt med et godt
resultat. jeg gik i det lokale byggemarked og købte et par dåser
imprægneringsvæske (kan ikke huske navnet ) og fulgte brusanvisningen på
dåsen.et godt resultat opnåes, når du sørger for at teltet er tørt inden
du starter. når du påfører imprægneringen skal du sørge for at teltet
bliver gennemvædet, det er meget let at se for teltet bliver mørkere der
hvor du påfører væsken. (det tørrer op igen )
god fornøjelse, det er skide let!

http://www.kandu.dk/

Fra : henole

Dato : 07-08-02 08:20

> [...]
> gerne
> på en måde hvor vi ikke ska' købe 10 spraydåser hos Matas - Er der

Hej there
skal du imprægnere telt eller teltvogn,så bruges der for meget væske
hvis du bruger pensel,du skal købe en af disse blomsterforstøvere der
kan pumpes op ,så det blot er at spraye over teltdugen,der skal
gennemvædes.hvis du pensler sluger dugen ved første strøg,hele penslens
indhold,til min combi camp har jeg altid købt 10liter,teltdugen skal
være helt tør inden den pakkes sammen.det er rigtigt at FABISIL lugter
gennemtrængende i nogen tid,der findes et andet produkt som ikke lugter
så stærkt,det er fra et firma der hedder NORDKEMI,forhandler oplysning
på tlf.55720917, når du skal spraye omkring vinduer,tag et stykke pap og
hold det langs vinduets kant så du ikke sprøjter på ruderne,så simpelt
er det bare.

mvh
henning olesen

http://www.kandu.dk/