Analoge telefoner på ISDN router/modem
Fra : Nobody

Dato : 14-02-01 19:55

Hej,

jeg har gennem længere tid anvendt et Eicon Diva modem både til
Internet opkobling og almindelige analoge telefon-samtaler.

Jeg har ændret lidt på min kabling, således at den ene analoge port på
Eicon Diva modemet føres ud til 3 andre telefoner (alle analoge og på
forskellige steder i huset).

Dette har fungeret fint siden jeg installerede det, og gør det i
princippet stadig. Dog har jeg i forbindelse med etablering af en
Proaccess ISDN forbindelse ved Tele DK, været nødt til at konfigurere
en router i stedet for mit gode gamle ISDN modem.

Routeren er en Shiva AccessPort (alle jeg har talt med roser den til
skyerne ???), og siden den er blevet monteret kan jeg simpelthen ikke
få mine analoge telefoner til at fungere igen.

Hvis alle telefoner er koblet på linien, så ringer de mellem ½ og 3
gange, inden forbindelse bliver afbrudt. Når jeg så kobler én telefon
fra, så ringer den ene af de resterende telefoner (og KUN den), indtil
røret bliver taget. Og når jeg så kobler telefon nr. 2 fra, ringer den
tredje telefon som den skal....

Mit spørgsmål lyder så: Hvad gør skal jeg købe for at få l***** til at
fungere igen - jeg gider simpelthen ikke at eksperimentere længere,
for jeg tvivler på at jeg kommer videre med det udstyr jeg har.

Jeg er klar over at der kan opstå problemer, netop i forbindelse med
antallet af analoge telefoner, men jeg vil helst beholde mine analoge
telefoner, istedet for at investere i 3 ISDN telefoner - jeg har på
fornemelsen at det vil blive lidt halv-dyrt.

Håber I har nogle gode idéer,
Mvh. Brian

Fra : KsNa

Dato : 14-02-01 21:56

Nobody <nobody@nowhere.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4ekl8to1lfvr7qkg0v6ss77v4bvqc4m594@4ax.com...
> [...]
> telefoner, istedet for at investere i 3 ISDN telefoner - jeg har på
> fornemelsen at det vil blive lidt halv-dyrt.

Hej Brian

Der er sikkert en god forklaring på, hvorfor du har skiftet DIVA'en ud med
en router, men når det nu giver problemer med telefonerne, hvorfor så ikke
bruge DIVA'en til telefonerne og kun til dem, så kan routeren tage sig af
data.

Mvh.

Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-02-01 09:01

> Routeren er en Shiva AccessPort (alle jeg har talt med roser den til
> skyerne ???), og siden den er blevet monteret kan jeg simpelthen ikke
> få mine analoge telefoner til at fungere igen.

Sidder de analoge telefoner på routeren?
Shiva har notorisk dårlige a/b porte.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Nobody

Dato : 15-02-01 13:54

On Thu, 15 Feb 2001 08:01:06 GMT, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Sidder de analoge telefoner på routeren?
>Shiva har notorisk dårlige a/b porte.

Hej Martin,

ja - alle tre telefoner sidder på Shiva routeren.

Og ja - jeg kan kun give dig ret mht. a/b portene på routeren.

Mvh. Brian