spandpumpe spørgsmål
Fra : Ricki

Dato : 18-07-02 17:40

Hej,
Jeg har en spandpumpe til mine to rødørede terrapiner ( sumpskilpadder ).
Jeg prøver mig lidt frem i øjeblikket med at få den til at virke optimalt.
Lige nu går det så ikke så godt
Vandet bliver meget hurtigt grumset og uigennemsigtigt. Mit spørgsmål er så
hvor meget vat skal der i pumpen for at den renser ordenligt, og hvordan er
det optimalt at "pakke" spanden? Som det ser ud nu har jeg 1 liter bio-rør i
bunden efterfulgt af en klump filter-vat og så to plastic riste til sidst.
Jeg har også prøvet med at have en rist lige imellem bio-rør og filtervat
samt en rist i midten af bio-rørene.
Dernæst vil jeg også gerne vide om I har nogle erfaringer med at holde
"buret" rent. Fisker man lortene op efterhånden som de laver dem, eller
hvad? Hvor mange gange om dagen skal jeg fodre dem med det der skilpadde
mad. Er det bedst at fodre een gang og gi' dem hvad de skal ha' eller skal
jeg gi en lille smule flere gange om dagen?

Med venlig hilsen
Ricki

Fra : Frank Haugan

Dato : 19-07-02 21:38

Hei!

Brukt AKTIV KULL i filteret da vil missfargingen forsvinne. Jeg gir dem mat
2-3 ganger om dagen. Og da gir jeg dem ca. 10 sticks (tørrfor) hver.