The Shipping News
Fra : Philm.dk

Dato : 18-07-02 16:20

Endnu engang en dejlig film fra svenske Lasse Hallström i amerikansk regi.
Hallström kan det dér med at tilføre sine film poesi, fred og ro, visdom og
indsigt. "The Shipping News" er ingen undtagelse.

--
venlig hilsen
Tobias Lynge Herler

www.philm.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-07-02 16:53

"Philm.dk" <tobias@philm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> indsigt. "The Shipping News" er ingen undtagelse.

Sweet glæder mig til at se den :)

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-07-02 17:11

On Thu, 18 Jul 2002 17:19:57 +0200, "Philm.dk" <tobias@philm.dk>
wrote:

>Endnu engang en dejlig film fra svenske Lasse Hallström i amerikansk regi.
>Hallström kan det dér med at tilføre sine film poesi, fred og ro, visdom og
>indsigt. "The Shipping News" er ingen undtagelse.

Jeps fantastisk film. Jeg kan godt lide stemingen og farverne i
filmen. Og selvfølgelig skuespillet.
Den minder lidt om The ICe Storm, i stilen.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Wertigo

Dato : 18-07-02 19:59

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i

> Jeps fantastisk film. Jeg kan godt lide stemingen og farverne i
> filmen.

Jeg synes, filmen havde lidt for mange løse ender (for mange 'kokke' på
manuskriptet?), men stemningen og farverne kunne jeg også rigtigt godt lide.

> Og selvfølgelig skuespillet.

Tænk, jeg syntes virkeligt Kevin Spacey var forfærdelig. Han gik rundt på
lærredet og så ynkelig ud (Bogart brugte ordet 'goble', hvilket måske er
meget velvalgt). Jeg fattede heller ikke, at han fandt sig i det, han gjorde
i starten, og hele persontegningen af figuren virkede overraskende flad for
en Lasse Hallström film. Men Spacey selv var kun tilnærmelsvis god i de
'komiske' situationer; i resten af filmen virkede han malplaceret - som
skulle han være med i en reklamefilm, men gik til de forkerte optagelser.
Jeg var ellers meget stor fan af Spacey for et par år siden, men det er som
om, at han efter American Beauty er blevet lidt for tam, lidt for
selvforherligende, lidt for Hollywood. Pay It Forward var han fx også slem i
IMO. Måske havde jeg bare forventet mig mere af ham?

Til gengæld gør de andre skuespillere det rigtigt godt i Shipping News.
Især Julianne Moore (som altid) og Judi Dench (væsentligt bedre her end i
Chocolat IMO) og stabile Pete Postlewaithe skiller sig positivt ud.

> Den minder lidt om The ICe Storm, i stilen.

Jeg synes, The Ice Storm var væsentligt mørkere. I The Shipping News var der
hele tiden et eller lyst under overfladen, et eller andet 'håb', mens The
Ice Storm var mere gennemført 'menneskefjendsk'. Den var på mange måder også
mere helstøbt; jeg kunne i hvert fald bedre lide den end Shipping News, der
ellers overraskede mig positivt (jeg kunne nu heller ikke lide Chocolat).

MvH Mikkel

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-07-02 23:43

On Thu, 18 Jul 2002 20:59:20 +0200, "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>selvforherligende, lidt for Hollywood. Pay It Forward var han fx også slem i
>IMO. Måske havde jeg bare forventet mig mere af ham?

Well han bliver typecastet i for høj grad efterhånden imo.

> Til gengæld gør de andre skuespillere det rigtigt godt i Shipping News.
>Især Julianne Moore (som altid) og Judi Dench (væsentligt bedre her end i
>Chocolat IMO) og stabile Pete Postlewaithe skiller sig positivt ud.

Julianne er altid fremragende

> [...]
>ellers overraskede mig positivt (jeg kunne nu heller ikke lide Chocolat).

Enig i at Ice Storm er meget bedre. Det er én af de helt store
filmoplevelser.

Chocolat er ok, men ikke stor film. Men Binoche er jo med)

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 22-07-02 07:41

> [...]
> Især Julianne Moore (som altid) og Judi Dench (væsentligt bedre her end i
> Chocolat IMO) og stabile Pete Postlewaithe skiller sig positivt ud.

Jeg har nu set filmen og må sige jeg også syntes Spacey er alt for pivet og
ømskindet at se og høre på. Det er muligt at han er sådan i bogen, men det
virker bare lidt overdrevet.

Fra : zcully

Dato : 18-07-02 17:19

Helt enig...
Lasse Hallström kan det underlige at lave lange og egentlig "langtrukne"
film, som absolut bare slet ikke er kedelige, men derimod fænger. (det er
lidt svært at forklare)
Jeg var helt vild med æblemostreglementet.....

/Zcully