simpelt?
Fra : Daniel Munk

Dato : 18-07-02 14:48

hej

det ser simpelt ud men virker ikke

den skriver "Din kode skal mindst bestå af 4 cifre!" uanset hvad?

<?php
if ($password < 4) {
echo "<div class='incorrect'>Din kode skal mindst bestå af 4 cifre!</div>";
}
?>

--
/Daniel Munk

Fra : Ole Tranberg

Dato : 18-07-02 15:05

"Daniel Munk" <dm@pil.dk> skrev:

> hej
>
> det ser simpelt ud men virker ikke
>
> den skriver "Din kode skal mindst bestå af 4 cifre!" uanset hvad?

Det tvivler jeg på. Prøv at sætte $password til et tal større en fire.

> [...]
> if ($password < 4) {
> echo "<div class='incorrect'>Din kode skal mindst bestå af 4 cifre!</div>";

Jeg går ud fra at du ønsker at teste om længden af $password er 4? I så
fald skal du blot skrive 'strlen($password)'

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 18-07-02 17:16

"Daniel Munk" <dm@pil.dk> wrote in news:ah6gtl$2rcl$1@news.cybercity.dk:

> [...]
>
> <?php
> if ($password < 4) {
> echo "<div class='incorrect'>Din kode skal mindst bestå af 4

Tag et kig på strlen() funktionen.

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-07-02 17:21

Daniel Munk wrote:
> den skriver "Din kode skal mindst bestå af 4 cifre!" uanset hvad?

uanset hvad hvad - hvordan tester du?

<?php
# Flg giver garanteret noget andet end fejlmeldingen:
$password=5;

if ($password < 4) {
echo "<div class='incorrect'>Din kode skal mindst bestå af 4
cifre!</div>";
} else {
echo "det virker! ;-D";
}
# Hvorimod dette går galt fordi password bliver en string, som man så
# prøver at sammenligne med en integer:
$password="søren";

[...]

#dette kommer så til at virke igen:

$password="søren";

if (strlen($password) < 4) {
[...]

....blot for at uddybe det svar du havde fået

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Daniel Munk

Dato : 18-07-02 17:41

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message

> [...]
> }
>
> ?>
>
> ...blot for at uddybe det svar du havde fået

tak det var lige hvad jeg skulle bruge

--
/Daniel Munk