MS Windows
briani 27239
Installation af WIN98
Fra : Karsten H. Rasmussen

Dato : 18-07-02 13:31

Hej - hvorfor får jeg flg. meddelse, efter brug af startdiskette:

"Vent mens installationsprogrammet forberedes.
Windows Installation kræver, at 'største eksekverbare programstørrelse'
er mindst 442368 byte for at kunne køre."

Jeg har luret at det må være mgl. hukommelse, men hvad gør jeg for at komme
videre med installationen af Win98??

--
Karsten

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 18-07-02 14:30

Karsten H. Rasmussen <khr@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8AyZ8.11481$Yf1.798225@news010.worldonline.dk...
> Hej - hvorfor får jeg flg. meddelse, efter brug af startdiskette:

Det er fordi din harddisk ikke er formateret. Den skal formateres før du
kan komme videre.

Mvh. Finn

Fra : Karsten H. Rasmussen

Dato : 18-07-02 19:13

Hej - jeg kan da "se" mine forskellige partitioner samt dir's?

mvh

Fra : Dennis B

Dato : 19-07-02 10:36

> Hej - jeg kan da "se" mine forskellige partitioner samt dir's?

Hej Finn

Prøv at skrive format C: lige efter du er bootet op med din diskette..
Det ER fordi den ikke kan læse på din HD.. Alle nyere OS'er end W98 kan selv
partitionere og formatere.. men ikke W98 og ældre

Mvh Dennis

Fra : Kent Friis

Dato : 19-07-02 10:47

Den Fri, 19 Jul 2002 11:36:10 +0200 skrev Dennis B:

> [...]
>Det ER fordi den ikke kan læse på din HD.. Alle nyere OS'er end W98 kan selv
>partitionere og formatere.. men ikke W98 og ældre

Win98 kan sagtens ompartitionere en harddisk, jeg har mistet en linux-
partition, fordi win98 ikke var tilfreds med den partition jeg havde
oprettet til den, og straks ompartitionerede disken til en stor FAT32
partition.

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-07-02 20:33

On Thu, 18 Jul 2002 14:30:40 +0200, "Karsten H. Rasmussen"
<khr@image.dk> wrote:

> [...]
>er mindst 442368 byte for at kunne køre."
>
>Jeg har luret at det må være mgl. hukommelse, men hvad gør jeg for at komme

Årsagen er sikkert, at din startdiskette indlæser nogle drivere eller
programmer, som bruger memory (og som måske ikke er nødvendige).

Er det en Win98-startdiskette, oprettet fra en PC med Win98
installeret?

Få fat i programmet MEM.EXE fra Win98-installationen
(ligger i C:\WINDOWS\COMMAND)

Kopier programmet over på Win98-startdisketten - det kan lige netop
være på en normal startdiskette (fylder ca. 36 KB)

Efter boot fra startdisketten med valg af CD-ROM:
Kør MEM.EXE, og se, hvad største eksekverbare programstørrelse er.

På mine maskiner er den ca. 525 KB.

Deaktiver derpå evt. overfødige drivere og programmer
(i CONFIG.SYS og AUTOEXEC.BAT), boot igen og se forskellen.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Karsten H. Rasmussen

Dato : 19-07-02 19:49

"Gert Søgaard Jensen" <nospam@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Deaktiver derpå evt. overfødige drivere og programmer
> (i CONFIG.SYS og AUTOEXEC.BAT), boot igen og se forskellen.

Hej - ligemeget hvad jeg gør kan jeg ikke ændre den konventionelle
hukommelse, den bliver på 412k. Hvis jeg bruger den samme startdisk på denne
PC får jeg 590k ledig. Jeg har prøvet at kopiere mem.exe til startdisketten,
men den vil ikke acceptere den, selvom der er plads nok.
Da jeg stadig har mulighed for at gå på c: har jeg kørt den fra dette. På
begge PC.
Hvad gør jeg, da jeg ikke har lyst til at formatere, før det er absolut
nødvendigt.
Jeg foretrækker selv at bestemme hvornår dette foregår, så jeg har en
mulighed for at back-uppe

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 19-07-02 16:37

Fra : Madsen

Dato : 19-07-02 20:14

Gert Søgaard Jensen skrev:

> Beklager

Det var ikke for at brokke mig jeg nævnede det. Jeg undrede mig bare.

> Da jeg hentede meddelelser fra NG i dag, kunne jeg ikke se mit svar,
> så derfor !

Ok.

Madsen.

Fra : Madsen