Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
komprimering af billeder
Fra : FILIP RAVN

Dato : 18-07-02 13:17

Hej NG

Hvordan kan man komprimere eller forminske billeder hvis de f.eks skal
sendes over en langsom internet forbindelse Mine billeder fylder mellem ½ og
1 Mb og jeg skal have et program der kan forminske dem til mellem 50 og 200
Kb. Man kan selvfølgelig sætte kameraets opløsningned, men jeg vil gerne
have en god opløsning som jeg selv kan beholde???

Har nogen et smart gratis program der kan gøre det??

Filip

Fra : Michael Pedersen

Dato : 18-07-02 13:43

FILIP RAVN skrev
> [...]
>kan forminske dem til mellem 50 og 200
>Kb. Man kan selvfølgelig sætte
>kameraets opløsningned, men jeg vil gerne

Et glimrende program, som jeg selv er ganske tilfreds med er
Irfanview, som gratis kan downloades på følgende adresser:
www.irfanview.

Mvh.
Michael

Fra : Michael Pedersen

Dato : 18-07-02 13:45

Michael Pedersen <elvis@worldonline.dk> skrev:
> [...]
>
>Et glimrende program, som jeg selv er ganske tilfreds med er
>Irfanview, som gratis kan downloades på følgende adresser:

Rettelse...: www.irfanview.com. Undskyld
Michael

Fra : Svend Emil

Dato : 18-07-02 13:50

Deb virker heller ikke, http://irfanview.tuwien.ac.at/
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 18-07-02 14:48

On Thu, 18 Jul 2002 14:50:22 +0200, "Svend Emil" <svendemil@hotmail.com>
wrote:

>Deb virker heller ikke, http://irfanview.tuwien.ac.at/

Programmet ligger også på cd rommerne fra Alt om data.

M.v.h
Niels Wang Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-07-02 19:56

"Svend Emil" skrev i en meddelelse:

> Deb virker heller ikke, http://irfanview.tuwien.ac.at/
> --

Der så bare smider en videre til Tucows, hvis man vil
downloade det - det kan findes direkte på:

http://tucows.inet.tele.dk/

- hvor Irfan er nr 1 på downlod-hitlisten i øjeblikket !

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-07-02 16:31

"FILIP RAVN" <filip.ravn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> 1 Mb og jeg skal have et program der kan forminske dem til mellem 50 og

Haloo.
Jeg bruger selv et gratisprogram Easy Thumbnails,
hvor de komprimerede billeder lægger sig i en mappe
ved siden af de originale automatisk.
Hvor? Fra www.fookes.com
MVH Henrik (Billedhenteren.dk)

Fra : Bjarne Stenfeldt

Dato : 19-07-02 11:04

Undskyld - men der står altså TRIAL-version - og så kan den ikke kaldes
GRATIS efter danske normer.

mvh Bjarne

Fra : Eric Fookes

Dato : 22-07-02 08:06

Bjarne,

Sorry for my reply in English. As the author of Easy Thumbnails, I can
confirm to you for sure that it is freeware. There is no trial version
of Easy Thumbnails, only a free version. You were probably looking at
one of my other titles (Album Express?). Easy Thumbnails can be
downloaded from the following page:

http://www.fookes.com/ezthumbs/

--Eric Fookes

Fra : J. Jørgensen

Dato : 18-07-02 21:13

> [...]
> have en god opløsning som jeg selv kan beholde???
>
> Har nogen et smart gratis program der kan gøre det??

Hej Filip.
Hvis du bruger XP får du automatisk tilbud om komprimering ved overførsel
til e-mail.
Hilsen
Jørgen