MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med matrix-printer
Fra : Søren Ottosen

Dato : 18-07-02 12:52

Hej NG!

Jeg skal sætte en matrixprinter Oki 380 til en windows 2000 maskine.
Denne printer skal skrive labels ud på endeløse baner.
Men når jeg kun skriver en labels ud laver den en form-feed. (8 x label)
Papirstørrelsen er sat til at passe på højden af en label (3,81 cm)

Hvor ligger problemet????

I selv printeren kan man stille sidelængden, men den kan ikke komme så langt
ned.
Og der er ikke mulighed for at slå Form-feed fra i menuen på printeren.

Håber der nogle kloge hoveder der vil hjælpe med dette problem.

på forhånd tak.

Hilsen

Søren Ottosen

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-07-02 14:15

"Søren Ottosen" <sotek@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ligger problemet????

havde samme problem med en Oki 591.
Der løste jeg problemet ved at sætte papirkilden
i driveren til: "Cont. feed - no break"

Måske du har mulighed for noget af det samme ?
--
Peter J

Fra : Søren Ottosen

Dato : 18-07-02 15:59

> havde samme problem med en Oki 591.
> Der løste jeg problemet ved at sætte papirkilden
> i driveren til: "Cont. feed - no break"

I driveren?? er det hvis man går ind under egenskaber for printeren?

Hilsen

Søren Ottosen

> Måske du har mulighed for noget af det samme ?

Måske.

Fra : FeZ

Dato : 18-07-02 22:00

> I driveren?? er det hvis man går ind under egenskaber for printeren?

Jeps
Undskyld min lidt udetaljerede forklaring - sad ikke lige ved den maskine
printeren er koblet til.

Med min OKI 591 foregår det således (Win2000 UK):

Højreklik på printer -> properties -> fanebladet "advanced" ->
Printing defaults

Her kan jeg under punktet "Paper source" vælge "Cont. feed - No break"

Det kan også sættes under "printing preferences på den første fane der
åbnes når du vælger "properties" for pinteren. Men den anden metode
sikrer at andre der tilslutter printeren får disse indstillinger som
standard.

Prøv for en sikkerheds skyld at ændre det begge steder hvis dette punkt
findes til din printer.
--
FeZ -aka- Peter J