CSS hvordan farver jeg min iframe scroll
Fra : Juhl

Dato : 18-07-02 12:58

Ja overskriften sir snart sig selv, men siden er her
http://asp.s0ftware.com/juhl/index.htm. Jeg har prøvet mange
forskellige ting men kan ikke få det til at virke, så nu har jeg
brug for lidt support, håver der er nogen som har en ide

Hilsen Juhl

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 18-07-02 13:43

Juhl <supermanribe@ofir.dk> posting:

>Ja overskriften sir snart sig selv, men siden er her

Men lettere at læse/svare/forstå, hvis det også stod i
indlægskroppen.

Svar: Det kan du ikke. Du kan det ikke en gang med alm. scrollbars.
Det er ikke en del af CSS.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-07-02 14:30

Juhl wrote:
> [...]
> forskellige ting men kan ikke få det til at virke, så nu har jeg
> brug for lidt support, håver der er nogen som har en ide

1) Det virker kun i Explorer, og er _IKKE_ en del af CSS standarden!
2) du kan lave det med CSS - se her:

<http://groups.google.com/groups?q=scrollbar+farver&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&selm=4f0j5ucfpnv3dqm2fu7haec4nk363s0fi8%40dtext.news.tele.dk&rnum=4>

3) Du kan også lave det med javascript (se det på
http://phonixfolk.dk/historie.php) - i retning af:

<!-- Script ved Jesper Brunholm Scharff. Kan kopieres med angivelse af
kilde -->
<script language="javascript"><!--
function rullepanel()
{
ctrl = document.body.clientWidth + 2;
if(window.event.x > ctrl) //mus over scrollbar?
{
      //scrollbar-face-color # dvs front-baggrundsfarve
document.body.style.scrollbarFaceColor = "#ff9900";
      //scrollbar-shadow-color # bottom-right-skygge
document.body.style.scrollbarShadowColor = "#ffcc66";
//scrollbar-highlight-color # top-left skygge
document.body.style.scrollbarTrackColor = "#eeddcc";
      //scrollbar-track-color # scroll-underlaget
document.body.style.scrollbarHighlightColor = "#cc6633";
      //scrollbar-arrow-color #pilen
document.body.style.scrollbarArrowColor = "#eeddcc";
   }
else //nej - mus ikke over scrollbar!
{
document.body.style.scrollbarFaceColor = "#eec994";
document.body.style.scrollbarShadowColor = "#ff9900";
document.body.style.scrollbarTrackColor = "#ffffff";
document.body.style.scrollbarHighlightColor = "#cc6633";
document.body.style.scrollbarArrowColor = "#ff9900";
}
} // -->

4) Jeg vælger at overhøre at der allerede er postet at det ikke kan lade
sig gøre - jeg tror det ville føre til en off-topic (og mig ligegyldig)
standard-debat

Venligst

Jesper Brunholm

--