Hvad er det nu liiiiige for en film...
Fra : Hofstar

Dato : 18-07-02 10:50

....hvor der er en scene, hvor hovedpersonerne (som jeg ikke kan huske, hvem
er), er inde hos en dope-pusher, som fægter med en pistol. Han er ret højt
oppe at køre... Derudover har han en (vistnok) kinesisk tjener, der render
rundt og smider med kanonslag inde i hytten...

Filmen er VISTNOK, MÅSKE med Steve Buscemi. Det er såvidt jeg husker en ret
syret film, som han sagtens kunne tænkes at medvirke i. Big Lebowski måske?
Det kunne også godt være lidt Trainspotting-agtigt...

Anybody?

Jeg udlover hermed en dusør: En cyber-fanfare til den, der kommer med det
rigtige svar!

På forhånd tak!

Hofstar

Fra : Huskors

Dato : 18-07-02 11:54

"Hofstar" <probablyhofstar@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Anybody?
>
> Jeg udlover hermed en dusør: En cyber-fanfare til den, der kommer med det

Min film-fanatiske kæreste påstår at det er i Boogie Nights at denne scene
udspiller sig.....

Fra : Jens Thomsen

Dato : 18-07-02 12:52

"Huskors" <huskorsREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min film-fanatiske kæreste påstår at det er i Boogie Nights at denne scene
> udspiller sig.....

Det er korrekt. Scenen er i øvrigt en lille hilsen til John Cassavetes' The
Killing of a Chinese Bookie ("his name is Cosmo...").

MVH
Jens

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-07-02 12:18

> [...]
>
> Anybody?
>
> Jeg udlover hermed en dusør: En cyber-fanfare til den, der kommer med det

Yup det er Boogie Nights. http://us.imdb.com/Title?0118749
Steve Buchemi medvirker ikke, men det gør Mark Wahlberg og Burt Reynolds
m.m. Filmen er på min top 5 liste over alle tiders bedste film og er klart
den bedste Paul Thomas Anderson har lavet.
Jeg har selv filmen på DVD, og den kan købes i en 2-disc special edition
http://www.proshop.dk/proshop/visprodukt.asp?id=794043503320

Fra : Hofstar

Dato : 18-07-02 13:58

Trat-tratterat! Hermed den udlovede cyber-fanfare! *G*

Tak for det hurtige tips, allesammen! Jeg burde have kommet på det selv...
Totaaaal-olympisk film, som Harske Hubbi ville formulere det...

Jeg elsker specielt scenen, hvor Nina Hartley ligger på P-pladsen og er ved
at....øøøh....forplante sig med en stor tilskuer-skare, og hendes mand
kommer og blander sig... Så svarer hun "Smut! Kan du ikke se, at du gør mig
forlegen?" *GGG* Stoooor humor!!!

Per - Kan du fortælle, hvad der er af special features på dobbelt-DVD'en?

Mvh.
Hofstar

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-07-02 14:34

> [...]
> forlegen?" *GGG* Stoooor humor!!!
>
> Per - Kan du fortælle, hvad der er af special features på dobbelt-DVD'en?

Du kan se specs her: http://www.dvdtown.com/disc_details/details.asp?id=5054

Den jeg selv har er den oprindelige R1 version, som jeg købte da filmen
udkom for en 4-5 år siden. Det ser ud til at den har det meste af det ekstra
materiale, som er på SE udgaven, men ikke det hele nok. Du kan også få en R2
version som er billigere. Her kan du læse min anmeldelse af R2 versionen
(fra www.dvdtown.dk)

Boogie Nights

Unge Eddie (Mark Wahlberg) arbejder som afrydder på en natklub. Her møder
han pornoinstruktøren Jack (Burt Reynolds) som straks får øje på en fra
naturens side veludrustet Eddie, som snart bliver forvandlet til supertyren
Dirk Digler. I Jacks "stald" møder Eddie den moderlige Amber (Julianne
Moore), den unge Rollergirl (Heather Graham) samt resten af filmholdet. Vi
føres nu ind i filmens på en gang smagsløse og lurvede univers og følger
Dirks storhed og fald, for man kan ikke holde sig på toppen for evigt...

Filmen

Yes! Så kom Boogie Nights endelig også i region 2 udgave. Boogie Nights var
en af de første film jeg købte på DVD i sin tid, og den er stadig en af de
bedste film jeg ejer. Boogie Nights er en ret original film. Den ligner ikke
andre film. Stilen kunne måske godt få en til at tænke på Pulp Fiction, med
dens lange optagelser og uforudsigelighed. Selv om den varer 157 minuter er
den hverken kedelig eller langtrukken. Boogie Nights er fyldt med sjove
karakterer og helt igennem fantastiske skuespiller præstationer. Den
tidligere pop-sanger/rapper Mark Wahlberg (Marky Mark) viser at han bestemt
er en god skuespiller. Specielt morsom er John C. Reilly som den lidt
kiksede pornoskuespiller, der har ambitioner om at blive en stor
tryllekunstner. Denne film var instruktøren Paul Thomas Anderson's store
gennembrud, der banede vejen hans nyeste film Magnolia, som også er blevet
godt modtaget af kritikerne.

Mediet

Generelt er billedet og lyden helt i top, men der er dog enkelte fejl i både
billede og lyd. Der er hvad der ligner komprimeringsfejl nogle steder i
filmen, og et enkelt sted i filmen forsvinder lyden i ca. 1 sekund.
Underligt at sådanne fejl ikke bliver opdaget og fjernet inden man udgiver
en film. Billedet er i anamorphic widescreen (2.35:1) og lyden i dolby
digital, som virkelig giver nyt liv til 70'er soundtracket i filmen. Menuen
har man forsøgt at lave i en stil, der passer til filmen, hvilket dog ikke
er lykkedes ligeså godt som på region 1 udgaven. Af ekstra materiale finder
man en underlig slags behind-the-scenes ting, der virker lidt tilfældigt
sammenklippet. Den er ikke på region 1 udgaven. Så er der en TV
spot/trailer, en trailer (ikke på region 1), en cast sektion med interviews
(ikke på region 1) og skuespiller biografier, og tilsidst kan man vælge at
se filmen med instruktørens kommentarer. Ligesom der er nogle ting på region
2 udgaven af Boogie Nights, som ikke er at finde på region 1 udgaven, så har
region 1 versionen også nogle bonus features, der ikke er inkluderet på
region 2 versionen. Der er 9 deletes scenes, hvoraf nogle er ret morsomme,
der er en musik video til nummeret Try af Michael Penn, så er der noget de
kalder Music from the film hvor man kan springe direkte til et musiknummer i
filmen.

Konklusion

Har du ikke alerede set Boogie Nights, så har du her chancen for at eje
denne perle på DVD. Har du alerede set den, ja så har du sikkert bare gået
og ventet på at den skulle udkomme på region 2. Under alle omstændigheder så
er Boogie Nights en rigtig fed film som man ikke bør gå glip af. Der er ikke
vildt meget action i filmen, men den har en rigtig god historie og sjove
karakterer, der giver den en absolut høj placering på min liste over gode
film.

Billede = 4

DD = 4

Menu = 3