MS Windows
briani 27239
Montering af brænder
Fra : Michael Pedersen

Dato : 18-07-02 10:55

Hej GRP.
Jeg skal montere en brænder, og vil gerne have et råd om hvordan.
Det jeg søger er om den skal på primær eller sekundær kontroller, hvor den
skal monteres på IDE kablet og hvordan jumperne skal sættes.
Jeg bruger Win 98.
Der er følgende drev på maskinen.
HD
DVD
ZIP
Diskette

Michael

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 18-07-02 10:58

> [...]
> Det jeg søger er om den skal på primær eller sekundær kontroller, hvor den
> skal monteres på IDE kablet og hvordan jumperne skal sættes.

Hvordan sidde dine andre drev nu ?
Normalt plejer man at sige at den ikke skal sidde på samme kabel på det du
vil brænde fra, eks HDD/CDROM..
Så hvis du Hdd er primær master (det er de ofte), så kan du evt sætte din
brænder som sekundær master /slave.. Alt efter hvordan dine andre enheder
sidder nu...
Men jeg tror jeg ville sætte hdd og dvd på primær, med hdd som master, også
brænder som sekundær master og zip som slave... Men jeg ved ikke hvor meget
det betyder..

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 16:21

Michael Pedersen skrev:

> [...]
> Det jeg søger er om den skal på primær eller sekundær kontroller,
> hvor den skal monteres på IDE kablet og hvordan jumperne skal

Det har egentlig ikke så meget med Windows at gøre, men er nærmere et
spørgsmål om hardware. Hvis du kigger i news:dk.edb.hardware.drev så
vil du finde spørgsmålet besvaret ret jævnligt. Det sker også tit at
der bliver snakket om det i news:dk.edb.hardware.

Sidste gang debatten kørte var vist her:
http://makeashorterlink.com/?T13632B41

Madsen.