Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fremstilling af papirbilleder fra digitale~
Fra : Søren Lund - Privat

Dato : 18-07-02 19:28

Hej

Jeg har et Kodak 3600 Kamera som tager billeder i 1200x1800, altså i
forholdet 2:3. Når jeg får lavet papirbilleder af disse filer passer de
perfekt i 10x15 cm. Altså det som jeg ser på skærmen er også det der komme r
på billederne.

Hvad sker der hvis jeg tager billeder med et kamera som tager dem i
forholdet 3:4, som de fleste vist gør. Biller billedet så i 10x13.3, bliver
det stækket eller bliver det beskåret i toppen.

Søren

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-07-02 12:47

"Søren Lund - Privat" <srl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bliver
> det stækket eller bliver det beskåret i toppen.

Hej Søren
Jeg får lavet billeder via internettet (Foto Wire) hos
Kodak Express i Næstved, og i dette program FW
kan jeg vælge billeder i 10x15 og vælge crop funktionen.
Så laver programmet en maske jeg kan flytte op og ned,
så jeg beskærer billedet som jeg vil.
MVH Henrik (Billedhenteren.dk)

Fra : rick

Dato : 18-07-02 14:38

"Søren Lund - Privat" <srl@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Biller billedet så i 10x13.3, bliver det stækket eller bliver det beskåret
i toppen.

Biller? Anyway...
Jeg har fået lavet mine hos foto.opasia.dk - Papirsbillederne får jeg
tilbage i 4:3 format.
Jeg skrev til dem inden og fik svar, at hvis jeg ville have dem i 3:2
(15x10cm) skulle jeg klippe dem til, inden jeg uploadede dem. De bliver
altså ikke strækket eller beskåret - i hvert fald ikke hos opasia.

- rick...