Gamle mænd i nye biler. "DÅRLIG FILM"
Fra : Peter Brandt

Dato : 18-07-02 07:37

Nå så skulle jeg da også lige opleve det, efter at have set "I Kina spiser
de hunde" som er en sjov og meget underholdende film, kunne jeg næste ikke
vente til at se "Gamle mænd i nye biler".

Men den holder ikke, den er plat, ikke spor underholdende, de stunts som er
i filmen ser ud til bare at være puttet ind fordi der skal være lidt stunts
i filmen. Den mangler bare en lille smule fornuftig handling, skuespillerne
overspiller i den grad. Det som gør at "I kina" er så god, er den
underfundighed som er i filmen, som 2. mangler totalt. Det plot som var "I
Kina" var ret godt, det mangler 2. også. Det eneste bare lidt positive i "
Gamle mænd i nye biler" er Iben Hjeles spil, men hun kan ikke bære hele
filmen oppe.

Og jeg må sige det, det er simpel hen den dårligste film jeg nogen sinde har
set, det positive i dette er da at man også skal se dårlige film for kunne
nyde de gode film, men så er det også sagt.

Nu ser jeg frem til Minority Report, som ligger nr. 83 på IMDB.com

Peter Brandt

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Besøg www.beslut-livet.dk

Fra : Klaus Petersen

Dato : 18-07-02 09:02

Well, jeg tror du er i mindretal.

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 18-07-02 10:26

jeg må indrømme, et jeg heller ikke var imponeret, selvom jeg elsker den
slags film. jeg havde sat forventningerne godt op, men de blev altså ikke
helt indfriet. Det er ligesom om de ikke kunne finde på så mange sjove
replikker, ifh. til I Kina Spiser De Hunde, så istedet fylder de det lidt ud
med hårde slag i ansigtet (hvilket også er meget underholdende , men det
holder ikke en hel film.

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-07-02 10:27

Peter Brandt skrev:

> Og jeg må sige det, det er simpel hen den dårligste film jeg
> nogen sinde har set, [...]

Jeg synes langt fra, at det er den dårligste film nogensinde, men ellers
er jeg enig i næsten alle dine kritikpunkter. Det var en aldeles
overflødig toer.

--
Mvh. Peter
"Marge, don't discourage the boy! Weaseling out of things is important

Fra : Sadat

Dato : 18-07-02 13:43

"Peter Brandt" <p.brandt@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gamle mænd i nye biler" er Iben Hjeles spil, men hun kan ikke bære hele

Den var sjov og opfindsom. Men nogle scener var underlige, f.eks. den hvor
de har munken i flyet ude i lufthavnen og polakerne komme og skyder på dem.
Så da munken dør stopper de bare allesammen og de får deres penge.

Scenen med bankrøveriet starter virkelig sjov, men efter at damen med
mikrofonen bliver skudt, så er det en noget forvirrende lang scene som ender
totalt dårligt. Jeg bemærkede blandt andet at alle våben havde grafik ild
når de skudt, dårligt lavet.

Men scenen med hvor Harald tjekker ind i fængslet (under navnet Michael
Laudrup) er rigtig fed, specielt den måde de kommer ud på med en scheæffer
hængede i røven.

Eller scenen på det svenske hotel hvor de skal checke ind.

Skuespillet var måske en smulle overspillet, men det er okay i sådan en
film.
Af en dansk film... Så er det en god film. Men et'eren var bedre. Men hvis
man ingen humor har, så kan jeg godt forstå man ikke kan lide filmen.

MVH. Sadat

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-07-02 16:54

TAK FOR SPIOLER WARNING

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-07-02 17:01

Per Kristensen skrev:

> TAK FOR SPIOLER WARNING

Din Caps Lock sidder fast. I øvrigt var der spoileradvarsel i indlægget.

--
Mvh. Peter
"Er der en, der har koden til uendeligt liv?"

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 18-07-02 21:41

Hej

> Mvh. Peter
> "Er der en, der har koden til uendeligt liv?"

Prøv på astalavista.box.sk :)

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 19-07-02 08:56

*Host*havde sat emne linien for smal*host* SORRY

Fra : Sadat

Dato : 18-07-02 21:16

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> TAK FOR SPIOLER WARNING

At du er en direkte idiot er sgu ikke min skyld!

For det første havde jeg skrevet [SPOILER] I emne linjen. Er du så blind at
du forlanger store blinkende lamper og tekst i neon der siger S P O I L E R?

For det andet at jeg i teksten begynder at beskrive en scene, og flere..
Hvorfor fanden læser du så videre?

--
Mvh. Sadat

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 18-07-02 23:23

> [...]
R?

> For det andet at jeg i teksten begynder at beskrive en scene, og flere..

Haha tag den

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-07-02 11:00

"Peter Brandt"
> Og jeg må sige det, det er simpel hen den dårligste film jeg nogen sinde har
> set, det positive i dette er da at man også skal se dårlige film for kunne
> nyde de gode film, men så er det også sagt.

Jeg syntes heller ikke, den var for god. Samtidig med at den forekommer
helt unødvendig som film, fordi den er så lidt anderledes end sin forgænger,
er den også halvkikset i udførelsen. Den er godt nok rimelig underholdende,
men der er for lange perioder, hvor den ikke er sjov, og især den indlagte
biljagt er (overraskende nok) meget ringe lavet, især den Olsen Bande-
inspirerede afslutning, hvor den ringe computergrafik ødelagde hele
oplevelsen.

PS. I am not in any way identical with or affiliated with this other
Peter Brandt dude.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : rh

Dato : 19-07-02 12:08

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> biljagt er (overraskende nok) meget ringe lavet, især den Olsen Bande-
> inspirerede afslutning, hvor den ringe computergrafik ødelagde hele

Min mening:
Biljagten var da vildt godt lavet - virkede helt kaotisk som det skulle
være.(Dog var klipning fra biljagten til Harald sad og talte penge vildt CUT
, dårlig overgang) Man kunne heller ikke se at det var gamle biler de
brugte,hvilket altid har irreteret mig ved Lasse Spang Olsen stunt ting -
masser af nye biler og 2 gamle ... hmmm... "jeg tror godt jeg ved hvilke
biler som bliver smadret".
Animationen af flyet kunne være bedre , men til denne type film passede det
perfekt.
det er jo ligesom ikke en særlig seriøs film , vel !
Den ligger på højde med 1.eren bare med meget vildere stunts.
/RH
--
Nostalgi for gamle radio nørder * http://www.ras916.dk
Hvilken sat-reciever ? Hvilket kort ? * http://www.hollensted.dk/sat

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-07-02 21:32

"rh" <div@hollensted.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote in message
>
> Den er godt nok rimelig underholdende,

[igen spoiler :]

Ja den der røg der var i bilen efter den var røget ind i teatret ( uden at
vælte nogle stole?? ) var vildt dårlig! De skulle have holdt sig til
teaterrøg istedet for at prøve at lave det på deres billige commandore64
redigerings-"speciel-effect"-maskine...

> [...]
CUT
> , dårlig overgang) Man kunne heller ikke se at det var gamle biler de

Hm nu kan det godt være det bare er mig som er lidt mere end alm. bil
interesseret, for jeg synes det var VILDT nemt at se det var nogle gamle
gryder de kørte rundt i.. Sierra og Ascona osv. bliver svjv. ikke brugt
mere.. Selv de gamle Volvo'er er da ved at være rustet op...

>hvilket altid har irreteret mig ved Lasse Spang Olsen stunt ting -
> masser af nye biler og 2 gamle ... hmmm... "jeg tror godt jeg ved hvilke
> biler som bliver smadret".

Hehe sådan var det da også i denne film..

> [...]
> det er jo ligesom ikke en særlig seriøs film , vel !
> Den ligger på højde med 1.eren bare med meget vildere stunts.

Jeg synes egentlig at stuntsne kan være "ligemeget". Selvfølgelig er det
fint der er nogle "langt ude" stunts med, f.eks. dem i fængslet hvor de
henter ham svenskeren, men hvis det er stunts som holder en film oppe, så er
den ikke meget værd IMO... selvom jeg da godt kan lide film med Arnold og
lign. men hvis man skal lave en masse vilde stunts og effekter, så må man
gerne kunne finde ud af det så det ser realistisk ud - hvis man ikke kan
dette må man lave historien på en anden måde synes jeg..

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-07-02 09:13

"Anders Houmark"

Den var mere kaotisk, end godt er. Det var snarere en serie hurtige
klip med en bil i hvert billede end en ordentligt iscenesat biljagt.
Desuden havde biljagten ingen pointe - gode filmbiljagter munder
ud i noget, der er lige så interessant og dramatisk som biljagten selv.
Thelma og Louise er det bedste eksempel, jeg kan komme på lige nu.

> hvis man skal lave en masse vilde stunts og effekter, så må man
> gerne kunne finde ud af det så det ser realistisk ud - hvis man ikke kan
> dette må man lave historien på en anden måde synes jeg..

Helt enig.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per K

Dato : 21-07-02 14:23

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ahdqmn$2hk$1@sunsite.dk...
> "Anders Houmark"

Skulle filmen ikke hellere hedde: Gamle mænd i gamle biler ?
Nu har jeg kun set reklamen for den, men de biler man ser + ambulancen
der falder ned fra himlen i reklamen er da mere end 10 år på bagen.
Jeg husker bla at den type ambulancer lå og kørte for over 10år siden
og har været på pension i en masse år.
Indrømmet: Reklamen lokker ikke mig til at spilde tid og penge på at
gå i biffen for at smide 60kr ud på den.

Venligst Per

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-07-02 00:12

"Per K" <persen1@NONOyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:ahdqmn$2hk$1@sunsite.dk...
> skulle

Peter Brandt, det var ikke mig som skrev at biljagten var vildt godt lavet
osv, men det blev quoted som om det var mig.. Ved ikke om du er opmærksom på
det ikke var mig, men ville lige sige det :)

> Skulle filmen ikke hellere hedde: Gamle mænd i gamle biler ?

Jov det har jeg også gået og joket lidt med..

> [...]
> der falder ned fra himlen i reklamen er da mere end 10 år på bagen.
> Jeg husker bla at den type ambulancer lå og kørte for over 10år siden

Ja det er nogle gamle udslidte biler som lige har fået en billig maling for
at se lidt nye ud, og så bliver de kørt i smadder.. Virker ret dårligt..

> Indrømmet: Reklamen lokker ikke mig til at spilde tid og penge på at
> gå i biffen for at smide 60kr ud på den.

Hvis jeg var dig ventede jeg med at se den til den kom i fjernsynet :)

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 22-07-02 02:33

Hej

> Peter Brandt, det var ikke mig som skrev at biljagten var vildt godt lavet
> osv, men det blev quoted som om det var mig.. Ved ikke om du er opmærksom

> det ikke var mig, men ville lige sige det :)

Næææh, han quotede dig for at HAVE quotet det... så teknisk set har han ikke
påstået at du har sagt det :] men du har ret, det kan misforstås....

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-07-02 18:05

"Ulrik Jensen"

Der er jeg opmærksom på.

> Næææh, han quotede dig for at HAVE quotet det... så teknisk set har han ikke
> påstået at du har sagt det :] men du har ret, det kan misforstås....

Det kan det, ja. Og jeg har ovenikøbet gjort det igen i dette indlæg.
Men jeg vil nu nøjes med at henvise til, at de to gange ">" betyder,
at jeg citerer et citat (som Ulrik skriver). Navnet, jeg skriver øverst,
er altid afsenderen af det indlæg, jeg skriver mit indlæg som svar til.
Jeg håber, at denne forklaring begrænser fremtidige misforståelser.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-07-02 19:04

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ahhejn$so3$4@sunsite.dk...

> [...]
> er altid afsenderen af det indlæg, jeg skriver mit indlæg som svar til.
> Jeg håber, at denne forklaring begrænser fremtidige misforståelser.

Yes sorry lidt min fejl :).. ville bare ikke lige sættes sammen med at mene
at biljagten er godt lavet, for det er den slet ikke..

--
Mvh Anders Houmark

Fra : / / dentro / /

Dato : 22-07-02 15:42

Er jeg virkelig den eneste som synes at denne film var hylende morsom?
Jeg sad og grinede og grinede. Den var vildt skæg. Jeg synes den var
på højde med 1'eren.

/ / dentro / /

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-07-02 19:04

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er jeg virkelig den eneste som synes at denne film var hylende morsom?
> Jeg sad og grinede og grinede. Den var vildt skæg. Jeg synes den var
> på højde med 1'eren.

Jeg synes nu også den var ok.. ikke helt på højde med 1'eren, men deropad..

--
Mvh Anders Houmark