Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til omdøbning af billeder.
Fra : Jess

Dato : 18-07-02 06:44

Hej Gruppe.

Jeg tager mange billeder med mit nye Canon Powershot A20 ( tak for hjælpen
med at vælge ).
Mit problem er at jeg tager billederne i 1200 x 1600 for at få den bedste
kvalitet, men når jeg så vil ligge billederne ind på min hjemmeside ændrer
jeg størrelsen til 640 x 480 og omdøber dem for at de ikke fylder for meget.
Og det tager kanon lang tid.
Findes der ikke et program der kan omdøbe ( løbende) og ændre størrelse på
digital billeder på en nem måde?.

--
Venlig Hilsen
Jess

Fra : nasty.bird

Dato : 18-07-02 08:48

> Findes der ikke et program der kan omdøbe ( løbende) og ændre størrelse på
> digital billeder på en nem måde?.

Jeg ved da, at man kan lave en makro i Abobe Photoshop, som således ville
masse-resize en hel folder på harddisken. Den kan sikkert omdøbe samtidigt -
ellers kan det klares af fx 'Windows Commander' eller 'Magic File Renamer'

Holmes

Fra : U. Pedersen

Dato : 18-07-02 08:50

Jess skrev:

> [...]
>Og det tager kanon lang tid.
>Findes der ikke et program der kan omdøbe ( løbende) og ændre størrelse på

Hej Jens.

Dit redningsprogram hedder --ImageSizer --

Kan finde med google

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Jess

Dato : 18-07-02 09:47

Du har ret.

Mange tak, det er et rigtigt godt program.

PS: flotte billeder på din hjemmeside

Fra : U. Pedersen

Dato : 18-07-02 12:02

Jess skrev:

>Du har ret.
>
>Mange tak, det er et rigtigt godt program.
>
>PS: flotte billeder på din hjemmeside

Hej Jess.

Dejligt at du kunne bruge det, og tak for besøget på min side

Fra : E.A.

Dato : 18-07-02 12:02

De her er fremragende til det du nævner. Windows commander fra ghisler.com
http://www.ashampoo.com/internet/update/0018.htm
http://www.ghisler.com/
M.v.h.
E.A.

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 18-07-02 22:08

Hej Jess

Hvad med at se på Styr på fotografierne, www.cse-it.dk

Mvh Carsten

Fra : Søren Kops

Dato : 20-07-02 16:22

Man kunne også læse manualen til windows xp. Gå i stifinder, mærk filer der
skal omdøbes, og find den rigtige ordre. Se i 'filer' og dernæst 'omdøb'.
ex. sommer2002. og alle filer fil herefter få dette navn, + et nummer,
stigende til alle er omdøbt.

mvh
søren kops

Fra : Rune Baess

Dato : 22-07-02 10:15
Fra : itgrafen

Dato : 07-08-02 08:19

Hej Jess

det kan gøre med adobe photoshop og en batch funktion og en handling, du
kan også samtidigt få lavet et webalbum ud fra dine billeder. Der er dog
mange andre programmer der kan gøre det samme.
skriv igen hvis du skal ha direkte hjælp til photoshop funktionen

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/