server via kabelnet (dk kabel tv)
Fra : Charlie Brian Peders~

Dato : 17-07-02 22:08

Hvilken server programmer skal man bruge for at sætte en server op på et
kabel net (Dk Kabel Tv). og hvordan får man den til at virke
Har fast ip og kabelmodem. der er koblet direkte til et nethort.
Har prøvet forskelige server programmer, Bulletproof ftp server, Blackmoon
ftp server.
Kan dog ikke få adgang til serveren udefra.
Er det pga at at man køre over en dns server.??

--
Med Venlig Hilsen
C B P

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-07-02 22:20

"Charlie Brian Pedersen" <c-b-pede@post2.tele.dk> wrote in message

> [...]
> ftp server.
> Kan dog ikke få adgang til serveren udefra.
> Er det pga at at man køre over en dns server.??

Windows XP?`

Prøv at tjek den indbyggede firewall.. Eller anden Firewall

Slå den fra, eller giv adgang til de porte du skal bruge..

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-07-02 22:32

Hej Bjarke - med fast IP méner du en 80.x.x.x IP ikke sandt ? Og ikke den
10.x.x.x IP du fik med dit kabel modem.

Prøv at få nogen til at pinge din IP - hvis de kan pinge den bør du også
kunne køre en FTP fra den.

/Uffe Callesen - som arbejder for DK-TV.

Fra : Charlie Brian Peders~

Dato : 18-07-02 09:30

"Uffe S. Callesen" <usc@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne køre en FTP fra den.
>
> /Uffe Callesen - som arbejder for DK-TV.

Glemte at sige at det er en gammel compaq der køre 98-2
mener man har prøvet alt
ip er en 10.x.x.x.
kan finde mig selv, men det vel pga at det køre internt i pc, men kan ikke
finde den fra en fremmed pc.
pinge hvordan?? ikke 100m mester i pc

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-07-02 09:40

"Charlie Brian Pedersen" <c-b-pede@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ip er en 10.x.x.x.

Dem der skal connecte udefra skal bruge din
"eksterne" IP adresse.
Hvis ikke du kender den så prøv at besøge www.myip.dk
--
Peter J

Fra : Charlie Brian Peders~

Dato : 18-07-02 10:08

"Peter Jensen" <spateldask@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Charlie Brian Pedersen" <c-b-pede@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Dem der skal connecte udefra skal bruge din
> [...]
tak for det, så er der lidt at arbejde på i aften

cbp

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-07-02 14:17

Så simpelt er det desværre ikke - hvis du benytter MyIP for du oplyst IP på
DK-TV's NAT router. Det hjælper dig ikke ret meget. Din IP er ikke route-bar
på internettet - du kan UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER køre en server på din
10.x.x.x IP.

Surf ind på www.dk-tv.dk og bestil en offentlig IP - den koster sølle 15,-
per måned.

Jeg gentager - DER ER IKKE ANDRE MÅDER AT GØRE DET PÅ !

/Uffe Callesen - som arbejder for DK-TV.

Fra : Charlie Brian Peders~

Dato : 18-07-02 14:21

Hej Uff
tak for svaret
Jeg er så småt ved at finde ud af det.
Så må man til lommen igen
Tak for dine svar og tak til de andre som har bidraget med svar.
Kan i ha en god og tør weekend

Mvh
Charlie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-07-02 14:37

"Uffe S. Callesen" <usc@lite.dk> wrote in message

> Hej Bjarke

Hej Uffe

- med fast IP méner du en 80.x.x.x IP ikke sandt ? Og ikke den
> 10.x.x.x IP du fik med dit kabel modem.

Det ved jeg ikke, du skal spørge Charlie, du svarer på det forkerte indlæg.

> Prøv at få nogen til at pinge din IP - hvis de kan pinge den bør du også
> kunne køre en FTP fra den.

Ja, den externe IP...

Men hvis manden siger, han har fast IP. Burde al traffik jo være i hans
ende.. Uden NAT.

Så¨må det jo fx være en Firewall, der er problemet.

Fra : Kent Friis

Dato : 18-07-02 14:41

Den Thu, 18 Jul 2002 15:37:14 +0200 skrev Bjarke Hansen:

>Men hvis manden siger, han har fast IP. Burde al traffik jo være i hans
>ende.. Uden NAT.

Man kan sagtens have fast IP, og stadig gå igennem en NAT. Du tænker på
en offentlig IP, og de to ting har ikke noget med hinanden at gøre.

Jeg har fast IP på arbejdet, så jeg ved at min PC altid vil have
10.192.13.1, men det gør den jo ikke offentlig.

Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-07-02 15:24

OK så spidser vi lige ørerne tak !

Charlie har et IP range som han kan bruge på sine PC'ere 10.x.x.1 til
10.x.x.254 - Disse adresser bruges til at route Charlies traffik internt på
det LAN DK-TV har opbygget i den by han bor i. Når Charlie's data forlader
det LAN sker det gennem en NAT router - source adressen på Charlies data er
således ikke længere hans IP men istedet NAT routerens IP. NAT routeren er
istand til at sende retur data tilbage til Charlie's interne IP.

Data der kommer fra internettet som - Charlie ikke selv har bedt om (fx én
der prøver at pinge ham) kan ikke komme gennem NAT routeren da den ikke ved
hvor den skal sende disse data hen. Hele den diskussion er iøvrigt
overflødig da traffik til/fra 10.x.x.x adresser ikke routes på internettet.

Som jeg allerede har nævnt to gange - skal han have en offentlig IP hvis
folk på internettet skal kunne nå ham PUNKTUM.

Det har intet med firewall's eller valg af server applikation at gøre !

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-07-02 16:30

On Thu, 18 Jul 2002 16:24:27 +0200, Uffe S. Callesen wrote:
> [...]
>
> Som jeg allerede har nævnt to gange - skal han have en offentlig IP hvis
> folk på internettet skal kunne nå ham PUNKTUM.

Vrøvl - der er *INTET* teknisk der forhinderer at han har en rfc1918
adresse på hans maskine, og at folk kan tilgå den, nemlig ved en statisk
NAT ip eller port mapping i NAT routeren.

Faktisk er det sådan det foregår i de fleste CPE placerede ADSL routere.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kent Friis

Dato : 18-07-02 16:47

Den 18 Jul 2002 15:30:06 GMT skrev Jesper Skriver:

>Vrøvl - der er *INTET* teknisk der forhinderer at han har en rfc1918
>adresse på hans maskine, og at folk kan tilgå den, nemlig ved en statisk
>NAT ip eller port mapping i NAT routeren.

Når manden ikke har kontrol over ISP'ens NAT'router, så har han jo ikke
mulighed for at NAT'e noget ind til sin egen maskiner. Hvis han havde,
ville han nok også hurtigt komme op at slås med de andre kunder om hvem
der skulle have NAT'et port 80 indgående.

Mvh
Kent
--
Which one is faster - Lotus Notes or Lotus Esprit?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-07-02 17:22

On Thu, 18 Jul 2002 15:47:27 +0000 (UTC), Kent Friis wrote:

> [...]
> havde, ville han nok også hurtigt komme op at slås med de andre kunder
> om hvem der skulle have NAT'et port 80 indgående.

Nej - men det ændrer ikke på at det var noget teknisk vrøvl.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kent Friis

Dato : 18-07-02 17:29

Den 18 Jul 2002 16:21:37 GMT skrev Jesper Skriver:

>Nej - men det ændrer ikke på at det var noget teknisk vrøvl.

Ikke som jeg læser det. Forklaringen går ikke på hvad der er teknisk
muligt, men derimod på hvilke muligheder der er i den aktuelle
situation. Omkonfiguration af ISP'ens udstyr er ikke en mulighed man
har som kunde.

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-07-02 17:00

> [...]
> NAT ip eller port mapping i NAT routeren.
>
> Faktisk er det sådan det foregår i de fleste CPE placerede ADSL routere.

Det har du ganske ret i Jesper - men hvis du lige læser hele tråden igennem
kan du nok se at det ikke rigtigt kommer denne diskussion ved.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-07-02 17:21

On Thu, 18 Jul 2002 18:00:20 +0200, Uffe S. Callesen wrote:

> Det har du ganske ret i Jesper - men hvis du lige læser hele tråden igennem
> kan du nok se at det ikke rigtigt kommer denne diskussion ved.

Måske ikke - men dit svar havde faktuelle fejl vedrørende teknikken, dem
rettede jeg.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-07-02 17:28

> Måske ikke - men dit svar havde faktuelle fejl vedrørende teknikken, dem
> rettede jeg.
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer

Det må du uddybe - set i relation til trådens egentlige problem stilling var
det i mine øjne korrekt. Hvad jeg skrev gælder for Charlie (og andre DK-TV
kunder) - det var på ingen måde en generalisering.

Fra : Martin Djernaes

Dato : 18-07-02 18:53

Jesper Skriver wrote:

> Vrøvl - der er *INTET* teknisk der forhinderer at han har en rfc1918
> adresse på hans maskine, og at folk kan tilgå den, nemlig ved en statisk
> NAT ip eller port mapping i NAT routeren.

Desvaere glemmer du at dktv bruger 10.x.x.x som deres "kunde" adresser
... arghhhhhhh [ jeg mener at det er at tage kunderne ved naesen, og at
det burde i det mindste staa men font 72 paa forsiden af deres
informationsmatriale etc.!!!!!!! ]