Q: Hvilke mobiltlf. har indbygget kalender~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-07-02 20:58

Jeg står og skal have en ny telefon.
Jeg bruger rimelig meget Outlook-kalenderen privat og på arbejde, så
den nye mobil skal have indbygget kalender og den skal kunne
synkronisere med Outlook.

Som et ekstra lille twist så skal telefonen være antenneløs og have
vibrator. GPRS, WAP og andre nye smarte ting er ikke nødvendigt.

På forhånd tak for hjælpen
Mvh
Flemming

Fra : B. Dam

Dato : 17-07-02 21:10

> Jeg bruger rimelig meget Outlook-kalenderen privat og på arbejde, så
[...]
> Som et ekstra lille twist så skal telefonen være antenneløs og have

Nokia 6510 eller 6310 (ikke nødvendigvis i-model).

Fra : Søren

Dato : 17-07-02 21:25

"B. Dam" <mob51641@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nokia 6510 eller 6310 (ikke nødvendigvis i-model).

Kan klart anbefale nokia 6510, havde samme krav som dig da jeg købte. Og den
jeg synes bedst om, med disse funktioner er 6510 (også prisen taget i
betragtning, fåes uden sim-lås/abb. i sonofonbiksen til 2499,-) Outlook
synkroniseringen er perfekt

Fra : B. Dam

Dato : 17-07-02 22:11

> Kan klart anbefale nokia 6510, havde samme krav som dig da jeg købte.
[..]
> sonofonbiksen til 2499,-) Outlook synkroniseringen er perfekt

Der menes 'rigtigt' Outlook ikke? Hvad med Outlook Express. Der kan man
vel ikke på nogen måde synkronisere?

Fra : Søren

Dato : 18-07-02 09:09

> [..]
>
> Der menes 'rigtigt' Outlook ikke? Hvad med Outlook Express. Der kan man
> vel ikke på nogen måde synkronisere?

outlook express har jo ikke nogen kalender at synkronisere med

Fra : MaRk

Dato : 17-07-02 21:25

"Flemming Joensson"

> [...]
>
> Som et ekstra lille twist så skal telefonen være antenneløs og have
> vibrator. GPRS, WAP og andre nye smarte ting er ikke nødvendigt.

Tror også ericsson T65 kan disse ting....

Fra : Jacob Andersen

Dato : 18-07-02 13:38

Kan den også, men det kræver et datakabel at synkronisere. Hvis man
alligevel ikke har en computer med infrarød kan det være ligemeget, men
ellers er det noget federe med IrDA, jeg har ikke selv prøvet det endnu da
jeg først har fået min T65 i morges, og den stadig er ved at oplade.

/Jacob

Fra : MaRk

Dato : 18-07-02 14:11

Ok, jeg har lige fået min T65, hvordan fik du taget holderen ud til
simkortet??

Fra : MaRk

Dato : 18-07-02 14:23

Jeg har fået taget den ud....
Hvor købte du? Hvar den simlåst? Hvilken farve?

Fra : Jacob Andersen

Dato : 19-07-02 13:43

"MaRk" <x@x.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået taget den ud....

Det var da heldigt.

> Hvor købte du? Hvar den simlåst? Hvilken farve?

Jeg købte hos wannasave.dk, den var simlåst (PIS), og mørkeblå (hvilket jeg
er godt tilfreds med)

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 17-07-02 21:29

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in message
> [...]
>
> Som et ekstra lille twist så skal telefonen være antenneløs og have
> vibrator. GPRS, WAP og andre nye smarte ting er ikke nødvendigt.

Her er noen forslag. Forkortelsene (K) står for PC-kabel, og (I) står for
Infrarød.

Ericsson T65 (K), Ericsson T68 (K, I), Siemens S45/ME 45 (K, I), Nokia 6310
(K, I)

Av telefoner som ikke lenger produseres, men som man kanskje fremdeles
finner i butikk, er Ericsson T39 og Nokia 6210. 6210 har ikke GPRS.

Det finnes selvsagt flere telefoner enn de jeg har nevnt.

Telefoner i dag leveres omtrent alle med wap. Stadig flere modeller har også
GPRS. Modeller som kan synkes med Outlook, er normalt ikke blant de
billigste modellene.

Sjekk på forhånd hvor mange avtaler telefonene kan lagre. De to nevnte
Siemensmodellene kan kun lagre 50. Dog er en mobiltelefons
organizer-egenskaper på ingen måte på høyde med en PDA. Til det er blant
annet minnet og skjermstørrelsen normalt for begrenset.

Sjekk også om programvare for synkronisering følger med telefonen, eller om
programvaren og evt. oppgraderinger kan lastes (gratis) ned fra internett. I
mine eksempler, leveres samtlige telefoner med programvare, unntatt T65. Der
finner man den i stedet på produsentens hjemmeside.

Til Siemens finnes det tredjeparts programvare, hvor man kan synke kalender.
Denne har ikke noe med Outlook å gjøre, men er mer et serviceprogram for
kalenderoppføringer, telefoninnstillinger, logoer, ringetoner m.m. Fordelen
med denne programvaren, er at den kan fungere som kalender sammen med
siemenstelefoner som ikke kan synkes med Outlook.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-07-02 18:45

Jeg siger mange tak til alle som svarede i tråden. Jeg havde
håbet/frygtet at det ville begrænse mine muligheder endnu mere - men
det gjorde det jo ikke

Flemming

Fra : [3700] MHJ

Dato : 19-07-02 00:38

Siemens S45 er medlevret program til sync med Outlook, ser lidt amatøragtigt
ud, men det virker.

Herudover har alle Nokia /Ericsson telefoner med IrDa mulighed for sync.
Nokias er (efter min mening) den mest elegante.

Dog mener jeg at huske at 6510'eren har en mindre hukommelses kapacitet end
6310 og 8310, er dog ikke helt sikker.

Har nu kørt gennem nogen tid med 6210+6310 og det virker prima.

MVH
Morten

Fra : [3700] MHJ

Dato : 19-07-02 00:44

Kikser - der skulle ikke være forskel på hukommelsen.

Sorry.
MHJ