MS Windows
briani 27239
WinXP æder mit RAM?!?!
Fra : Kong Kent

Dato : 17-07-02 21:17

Min computer er lige pludselig begyndt at opføre sig MEGET mærkeligt. Den er
blevet langsommere til ALT nærmest, og nogle gange kan den pludselig finde
på at bruge mellem 75 - 97% af mit RAM selvom jeg ingen programmer har
kørende, udover 2 lille chatprogrammer nede i højre toolbar (ved uret), og
det er et lokalt chatprogram (LAN) og ICQ.

De to små programmer burde da ikke kunne æde 512MB PC133 SDRam? :)

Mit Unreal Tournament er også blevet markant langsommere, og når jeg
afslutter spillet, er min skærm (baggrundstapetet osv...) meget lysere, men
får dog normal farve igen efter en 2 - 4 sekunder.

Somme tider tager det også 3 - 5 sek. at lukke OE ned ?! Det er som om den
er ved at gå i stå. Hvad kan der være galt?

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-07-02 21:25

In news:dk.edb.system.ms-windows Kong Kent wrote:

> [...]
>
>Somme tider tager det også 3 - 5 sek. at lukke OE ned ?! Det er som om den
>er ved at gå i stå. Hvad kan der være galt?

Tryk Ctrl + Alt + Del og se hvilken process der æder dine ram. Kig
også lige på processor-forbruget på de forskellige processer mens du
er der. "System" skal helst ligge på nogleoghalvfems.

--
Lars Stokholm

Fra : Kong Kent

Dato : 18-07-02 16:28

> Tryk Ctrl + Alt + Del og se hvilken process der æder dine ram. Kig
> også lige på processor-forbruget på de forskellige processer mens du
> er der. "System" skal helst ligge på nogleoghalvfems.

Når jeg trykker Crtl+Alt+Del kommer proces-programmet godt nok frem, men det
forsvinder igen efter 3 - 5 sekunder. Det lukker bare automatisk. Jeg kan
ikke få lov at have det stående fremme som normalt.

Der er da et eller andet fuldstændig galt. Hvad kan det være?? Hjælp!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-07-02 16:47

> [...]
>ikke få lov at have det stående fremme som normalt.
>
>Der er da et eller andet fuldstændig galt.

Ja, det må der da være.

>Hvad kan det være?? Hjælp!

Har du prøvet AdAware som Madsen foreslår? Og har du prøvet at skanne
dit system for virus?

--
Lars Stokholm

Fra : Kong Kent

Dato : 18-07-02 17:03

> Har du prøvet AdAware som Madsen foreslår? Og har du prøvet at skanne
> dit system for virus?

Hvor henter jeg AdAware? Og kender du et sted på nettet hvor man kan få
scannet sin computer for virus. Jeg har nemlig ikke nogen virusscanner :(

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 17:14

http://www.lavasoft.nu/index.html

http://makeashorterlink.com/?U20851B41

> Jeg har nemlig ikke nogen virusscanner :(

Knap så smart.

Madsen.

Fra : Kong Kent

Dato : 18-07-02 17:27

> http://www.lavasoft.nu/index.html

Nu har jeg hentet, installeret og kørt AdAware. Den har fundet 12 skumle
filer (alle sammen cookies) og 1 skummel reg-key (Alexa). Kan jeg roligt
lade AdAware slette disse?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-07-02 17:31

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
12 skumle
> filer (alle sammen cookies) og 1 skummel reg-key (Alexa). Kan

Du kan gøre to ting: have is i maven og sig til dig selv: rigtige
mænd tager ikke back-up, og derefter lade AdAware slette den
eller også tage back-up og så slette den.

ellers er der vist kun reinstallationen tilbage.

Og få så fat i en virusscanner!!!!
--
ahw

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-07-02 17:38

> [...]

>Nu har jeg hentet, installeret og kørt AdAware. Den har fundet 12 skumle
>filer (alle sammen cookies) og 1 skummel reg-key (Alexa). Kan jeg roligt

Ja. Men ingen af dem er formentlig årsag til dit RAM-problem. De 12
cookies kan du højst komme til at savne på den måde, at du skal klikke
eller udfylde lidt mere på et par web-sider, næste gang du besøger
dem. Hvis nogle af dem er DoubleClick, som det formentlig er
tilfældet, så slet i hvert fald dem, men de er fhv. harmløse.

Alexa er vist kommet ind med Internet Explorer. Jeg har slettet den
uden problemer, men den kan vist vise dig noget med beslægtede emner
ved IE-søgninger ...

Principielt: stil AdAware til at tage back-up og lad den slette alt.
Ved problemer kan du så gendanne, men dens sletninger har aldrig givet
problemer her.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-07-02 20:01

Alexa kommer ikke med IE. Men den installerer sig godt nok som en
addin i IE.

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 17:37

Kong Kent skrev:

> Nu har jeg hentet, installeret og kørt AdAware. Den har fundet 12
> skumle filer (alle sammen cookies) og 1 skummel reg-key (Alexa).
> Kan jeg roligt lade AdAware slette disse?

Jeg må have is i maven, for finder jeg noget som helst skummelt med Ad-
aware så sletter jeg det. Hvis et eller andet program så efterfølgende
ikke virker, så rager det mig, for hvis et program indeholder spyware,
så har jeg ikke noget at bruge pågældende program til, uanset hvor godt
det så end er. Spyware sløver maskinen enormt og er ofte årsagen til
fejl og andre ubehageligheder.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-07-02 22:07

Kong Kent skrev:

> [...]
> RAM selvom jeg ingen programmer har kørende, udover 2 lille
> chatprogrammer nede i højre toolbar (ved uret), og det er et

Har du tjekket med Ad-aware?

Madsen.

Fra : Kong Kent

Dato : 18-07-02 21:32

Nu er fejlen fundet og rettet.

Jeg havde intet mindre end 50 inficerede filer af i alt 102.021 filer med
W32/Klez.h@MM virus

Jeg fik fat i www.symantec.com og deres Fixklez.com og scannede samtidig
harddisken omkring 3 gange online, og 2 gange med AdAware. Nu skulle jeg
være totalt virus-fri. Fixklez.com slettede 32 filer og reparerede 12. så
manglede der 6, men dem slettede jeg manuelt og så meldte online-scanneren
fra McAfee 100% klar harddiske igen.

Så det var dejligt. Nu skal jeg bare have fat i et ordentligt virus-program.
Hvad skal jeg mon vælge?

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 22:01

Lars Stokholm skrev:

> Og jeg ville så svare: Norton Antivirus Corporate Edition 7.61

Hvad er nu det for noget Funai? Er det det samme som NAV 2002, eller
hvad?

> Den har jeg ikke prøvet må jeg indrømme.

Den er genial. Kører fremragende her. Har dog lidt småskavanker som
jeg sagtens kan leve med. Det vigtigste er at den hidtil har fanget
alt hvad der er blevet kylet efter den af vira og så sløver den
overhovedet ikke systemet. Ikke engang når den skanner diskene for
virus.

> Man skal jo prøve lidt af hvert, så jeg prøvede denne og den kørte
> også knapt så godt på min XP. Den var sindsygt ustabil.

Det samme oplever jeg her. Den crasher som regel når den skanner disken
for virus og det efterlader titusinder af *.tmp-filer i temp-mappen.
Desuden trækker den systemet så langt ned i ydelse at jeg stort set
ikke kan bruge pc'en til noget fornuftigt hvis bare monitoren til KAV
står og overvåger filer og jeg kan ikke rigtig se ideen med at slå
monitoren fra.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-07-02 22:36

In news:dk.edb.system.ms-windows Madsen wrote:

>Hvad er nu det for noget Funai?

What? ;)

>Er det det samme som NAV 2002, eller hvad?

Nej, bedre :) Det er en mindre "poppet" udgave af Norton Antivirus,
eller mere professionel om du vil - deraf navnet. Det er en udgave som
ikke hele tiden giver script-fejl som 2002 gør det. Den benytter sig
nemlig ikke af et gult web-interfase *gnæk* *gnæk*, men af et ganske
almindeligt vindue. En af de større forskelle er at man kan opdatere
virus-definitionerne i en uendelighed og altså ikke er begrænset af en
"Subscripttion Service" (eller hvad de nu kalder den i 2002) som
udløber efter et år.

Her står lidt om den: <http://makeashorterlink.com/?K1A325C41>

>Den er genial. Kører fremragende her. Har dog lidt småskavanker som
>jeg sagtens kan leve med.

Jeg er helst fri for flere skavanker på PC'en. Dem er der nok af :)

>Det vigtigste er at den hidtil har fanget
>alt hvad der er blevet kylet efter den af vira og så sløver den
>overhovedet ikke systemet. Ikke engang når den skanner diskene for
>virus.

Jeg har ikke lavet dybtegående benchmarks, men umiddelbart opfører den
sig meget rimeligt selvom den kører bloodhound. Det er minimalt hvad
jeg bliver udsat for af virusangreb, men den har fanget alt indtil
videre og aldrig nogen sinde gjort noget som jeg ikke forstår (som
Norton Antivirus "Standard Edition" ellers er kendt for at gøre det).

>Det samme oplever jeg her. Den crasher som regel når den skanner disken
>for virus og det efterlader titusinder af *.tmp-filer i temp-mappen.

Netop.

> [...]
>ikke kan bruge pc'en til noget fornuftigt hvis bare monitoren til KAV
>står og overvåger filer og jeg kan ikke rigtig se ideen med at slå

Netop. Det lader til at være et generelt problem. Jeg troede bare at
det var mig.

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 23:06

Lars Stokholm skrev:

> What? ;)

Undskyld.
Funai er dette områdes navn på anden- eller tredjerangs hard- og
software. Har man f.eks. købt en Funai-video så er man helt til
grin og hvis et eller andet produkt er noget skrammel, så er det
"noget Funai". :)
Jeg har tidligere haft dårlige oplevelser med Norton Antivirus så
det var derfor jeg kaldte det Funai, men det behøver jo nødvendigvis
ikke at gælde for alle versionerne. Det gør det jo heller ikke med
KAV/AVP f.eks.

> [...]
> uendelighed og altså ikke er begrænset af en "Subscripttion
> Service" (eller hvad de nu kalder den i 2002) som udløber efter et

Det lyder noget smartere end version 2001, som jeg tidligere har
kæmpet en kamp med. 2002 kender jeg ikke fra andet end et par
udgaver eller tre, som jeg har installeret for venner og bekendte.

> Her står lidt om den: <http://makeashorterlink.com/?K1A325C41>

Ser interessant ud.

> Jeg er helst fri for flere skavanker på PC'en. Dem er der nok af
> :)

Det kan vi roligt blive enige om, men de skavanker min AVP Gold
lider under er minimale, og jeg ved hvordan jeg skal undgå dem.
Hvis jeg f.eks. nøjes med at logge af og på, så starter monitoren
ikke igen. Kun Control Center. Jeg skal så ind i Control Centeret
og starte monitoren manuelt. Bare jeg ved det, så gør det mig ikke
noget. Jeg undlader som regel blot at logge af og på og genstarter
i stedet, hvis der er behov for det. Så starter monitoren helt af
sig selv.

[Norton Antivirus Corporate Edition 7.61]

> ...den har fanget alt indtil videre og aldrig nogen sinde gjort
> noget som jeg ikke forstår (som Norton Antivirus "Standard
> Edition" ellers er kendt for at gøre det).

Ja, det skal jeg lige love for. Jeg gider slet ikke at tænke på
alle de problemer jeg har haft med det produkt. Altså NAV 2001.

[KAV 4x]

> Netop. Det lader til at være et generelt problem. Jeg troede bare
> at det var mig.

Jeg kender et par stykker mere hvor KAV 4 kører elendigt på WinXP,
men så er der andre som overhovedet ikke oplever problemer med den
på WinXP, men jeg har hidtil ikke fundet ud af hvad der er årsagen
til det, og gør det sikkert aldrig. Jeg synes snart jeg har prøvet
alt hvad jeg har fået foreslået og intet har hjulpet, så jeg bliver
ved version 3.5.133.0 indtil de kommer med den version 5 eller hvad
de nu finder på næste gang.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-07-02 23:19

> [...]
>software. Har man f.eks. købt en Funai-video så er man helt til
>grin og hvis et eller andet produkt er noget skrammel, så er det

Hehe, ja så ved jeg da det til en anden gang :) Jeg tror nok at jeg
plejer at kalde sådan noget bambus-"what-ever".

>Jeg har tidligere haft dårlige oplevelser med Norton Antivirus så

Også mig, det er derfor jeg bruger Corporate. Den har slet ikke disse
problemer. Det er to vidt forskellige produkter faktisk, som nat og
dag.

--
Lars Stokholm

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-07-02 00:21

Madsen wrote:
> Har man f.eks. købt en Funai-video så er man helt til
> grin

Nå! Jeg er da ellers glad for min Funai video. Viser fine
billeder og den kører praktisktalt hver dag.
Dog, skulle den gå i stykker bliver den ikke repareret,
men der vil blive købt en ny.

mvh
Henning

Fra : Madsen

Dato : 19-07-02 00:33

Henning Præstegaard skrev:

> Nå! Jeg er da ellers glad for min Funai video.

Tænkte nok at jeg ville få ørene i maskinen med den udtalelse.
Jeg skal ikke kunne sige om mærket Funai er godt eller skidt.
På disse kanter er det dog et udtryk for noget skrammel som sagt.
Det er ikke mig der har fundet på det, så jeg ved ikke hvorfor,
men der må jo på et tidspunkt være en som har haft ret dårlige
erfaringer med et produkt fra Funai. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-07-02 21:38

Kong Kent skrev:

> Så det var dejligt. Nu skal jeg bare have fat i et ordentligt
> virus-program. Hvad skal jeg mon vælge?

Ikke virusprogram, men antivirusprogram ;)

Hvis du spørger mig, så bliver svaret Kaspersky Antivirus.
http://www.kaspersky-antivirus.dk/

Version 3.5.133.0 (AVP Gold) kører fint her på WinXP Pro. Version

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-07-02 21:52