ADSL hos Tiscali
Fra : Westlake

Dato : 17-07-02 20:40

Nogen som har erfaringer med ADSL hos Tiscali?

Min kammerat vil gerne have ADSL hos dem, så vi ville lige høre, om
der er nogen der kan sige god for dem. Han har planer om en 2048/512
linie, vil de kunne levere denne båndbredde, og hvad med deres mail og
news server. Er de stabile?

Hvad med leveringstiden?

Vi hører meget gerne fra folk, som både er i bestillingsfasen, og også
fra folk som allerede har Tiscali installeret.

På forhånd tak

Mvh. Osv

Fra : TBC

Dato : 18-07-02 03:08

"Westlake" <kektaloosi@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen som har erfaringer med ADSL hos Tiscali?

Haft det i > 2½ år (alt fra 256 til 2048; aktuelt 512/512 m. modem)

> [...]
> der er nogen der kan sige god for dem. Han har planer om en 2048/512
> linie, vil de kunne levere denne båndbredde, og hvad med deres mail og

Ja, såfremt hullet er af samme størrelse hele vejen igennem til den anden
side er det en fuld udnyttelse af 2048 man får. Deres mail og news server er
ret stabile og deres news server er faktisk realtime. Det eneste "problem"
der generelt har været med Tiscali er deres hidtil lidt kludrede
regnskabsafdeling med forsinkede udsendelser af regninger. Som hos alle
andre ISP'ere er der natuligvis enkelte der har været uheldige med deres
forbindelse i en periode. Det eneste jeg selv har oplevet er en periode på
ca 1½ uge tilbage i efteråret 2000, hvor min CounterStrike ping var >100 ms,
men det var fordi der var problemer på min lokale central, men ellers har
forbindelsen været stabil i alt den tid jeg har haft den.

Ellers er det der er godt at sige om Tiscali, at deres upload generelt er
billigere end hos de øvrige ISP'ere, og at pingen ihvertfald med
modemproduktet er ret god. Min CounterStrike ping er imellem 8 og 28 ms.

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Westlake

Dato : 18-07-02 09:07

On Thu, 18 Jul 2002 04:08:10 +0200, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>Ellers er det der er godt at sige om Tiscali, at deres upload generelt er
>billigere end hos de øvrige ISP'ere, og at pingen ihvertfald med
>modemproduktet er ret god. Min CounterStrike ping er imellem 8 og 28 ms.

Det var rart at se en positiv udmeldelse for en gang skyld, selvom der
selvfølgelig også skal være plads til de negative

Min kammerat har udset sig 2048/512 med en Cisco 826 router, grundet
NAT, og mulighed for firewall funktionerne.

Mvh. Jimmy

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-07-02 12:08

Hej Westlake, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det var rart at se en positiv udmeldelse for en gang skyld, selvom
> der selvfølgelig også skal være plads til de negative

Jeg kan sige næsten det samme som Torben, bortset fra at jeg sværger
til routerløsningen (jeg spiller ikke, hvorfor lave pingtider er
ligegyldigt).
Teknisk er de i topform. En del af bogholderiet er derimod ikke heeelt
på højde med deres tekniske side (eufemistisk udtrykt

> Min kammerat har udset sig 2048/512 med en Cisco 826 router,
> grundet NAT, og mulighed for firewall funktionerne.

Det er svært at sige noget negativt om den. Modsat 677'eren, som jeg
kører med, anvender den jo Ciscos eget IOS.

Hvis du eller din kammerat er interesseret, kan I kigge noget mere på
routeren her:
<http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/rt/800/prodlit/827ad_ds.htm>

Og hvad angår dens IOS, kan du evt. notere følgende link ned:
<http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/software/> (Herefter
er det nødvendigt at kende den præcise IOS-version og så klikke på
denne. Jeg ved ikke, hvilken den lige nu bliver leveret med).

Der er masser af læsestof

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Nicolai

Dato : 19-07-02 17:19

"Westlake" <kektaloosi@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen som har erfaringer med ADSL hos Tiscali?

Ja, snart 2 år.

> [...]
> der er nogen der kan sige god for dem. Han har planer om en 2048/512
> linie, vil de kunne levere denne båndbredde, og hvad med deres mail og

Jeg har en 1024/512 og den kører perfekt. Jeg har ikke oplevet nedbrud på
linien og newsserveren er, efter mit brug, 100 procent stabil og med en
rigtig god hastighed. Mailserveren bruger jeg ikke så meget, men har ikke
oplevet problemer med den.

> Hvad med leveringstiden?

Det kan jeg ikke huske.

> Vi hører meget gerne fra folk, som både er i bestillingsfasen, og også
> fra folk som allerede har Tiscali installeret.

Jeg har kun oplevet god service fra deres supportere, som altid har været
yderst hjælpsomme. Og jeg har da haft brug for deres hjælp, mest mht konfig.
af min maskine, router og den slags. Og de har altid hjulpet med ting som
faktisk ligger noget ud over, hvad man kan kræve af en support. Så jeg kan
kun anbefale dem og nej, jeg arbejder ikke for Tiscali og har heller ikke
aktier der.

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi