[MySQL&PHP] ORDER BY via PHP
Fra : Anonym A.K.A. mig

Dato : 14-02-01 17:43

Jeg vil gerne vise noget i alfabetisk rækkefølge efter titlen på nogle rows.

Når jeg tilføjer "ORDER BY titel" i en mysql query går mysql ned (der står
noget med test og debug). Det er nok fordi jeg kører det i en Windows
version. Det kan der siger meget om, men jeg vil bare gerne vide om jeg ikke
bare kan få PHP til at sortere det efter i stedet for?

Først sætter jeg resultatet af query'en ind i $result og så laver jeg en
while løkke sådan:
while($row = mysql_fetch_array($result))

Jeg har ikke helt styr på arrays, men jeg regner med at det kan gøres ret
nemt - hvis man ved hvordan (som med så meget andet).

Fra : Willow_

Dato : 14-02-01 20:35

Wed, 14 Feb 2001 17:42:31 +0100 tænkte og nedskrev "Anonym A.K.A. mig"
<ole321@yahoo.dk>:

>Først sætter jeg resultatet af query'en ind i $result og så laver jeg en
>while løkke sådan:
>while($row = mysql_fetch_array($result))

men ikke det kan gøres med
sort($result);

ret mig hvis jeg er forkert på den...

--
Mvh, Regin Larsen
"Dit museklik kan redde et liv"

Fra : Anonym A.K.A. mig

Dato : 15-02-01 13:07

"Willow_" <webmaster@givetklik.dk.nospam> wrote in message

> men ikke det kan gøres med
> sort($result);

Hvordan kan den vide hvad der skal sorteres efter (ID, titel, ....)?

Fra : Kim

Dato : 15-02-01 16:40

------- eksemple --------
("SELECT * FROM database WHERE name='$name' ORDER BY name");

while ($r = mysql_fetch_array($result)) {
$id = $r["id"];
$name = $r["name"];
$link = $r["link"];
$dato = $r["dato"];
$hits = $r["hits"];

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-02-01 17:20

"Kim" <admin@frb-internet.dk> writes:

> ("SELECT * FROM database WHERE name='$name' ORDER BY name");

Manden skriver jo netop at hans MySQL ikke kan finde ud af
"ORDER BY", som jo helt sikkert ville være det letteste.

Han skriver faktisk helt præcis:
"Når jeg tilføjer "ORDER BY titel" i en mysql query går mysql ned"

--
Jacob
I don't have a solution but I admire the problem.

Fra : Kim

Dato : 15-02-01 19:40

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Manden skriver jo netop at hans MySQL ikke kan finde ud af
> "ORDER BY", som jo helt sikkert ville være det letteste.
ok havde ikke lige læst det hele.

hvilken version mysql /php bliver der brugt, og under hvilken windows
platform.

> Han skriver faktisk helt præcis:
> "Når jeg tilføjer "ORDER BY titel" i en mysql query går mysql ned"

Ja det forstår jeg så ikke, kør selv med Windows, og det køre perfekt.
har fået det til at virke både under 95 / 98 / NT / 2000 adv. server.

Såå jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan ( php3.ini / php.ini ) ser ud.