hø igen
Fra : Pia J

Dato : 17-07-02 19:48

Har lige været et smut ude omkring mit nye hus og snakkede med sælger om de
heste jeg skal have på besøg i september - hvor man kunne købe hø, så vi
ikke skulle køre det helt fra Nordsjælland?

"Det er da ved at være for sent, de er godt i gang med at afbrænde markerne"

Ahva? Brænder man høet? Vil det sige, man kun kan handle hest i juni måned,
for ellers er chancen for vinterhø passé? Jeg skal endda kun bruge 20 små
baller, da jeg ikke regner med at købe min egen foreløbig.

Og ja, jeg ved godt nogen her i gruppen havde det billigt til salg i dag,
men det kunne ikke nås at køre fra Farum til Fuglebjerg for at hente en
trailer som ikke rummer 20 baller, til Odsherred efter hø og tilbage til
Fuglebjerg og Farum!

:Pia - som bare havde regnet med at købe noget lokalt efter indflytning.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 17-07-02 20:34

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Ahva? Brænder man høet?

HaHaHaHaHiiiiiii....!
Spørgsmål: Godaw mand ?
Svar: Økseskaft !

>Og ja, jeg ved godt nogen her i gruppen havde det billigt til salg i dag,

I weekenden balles en ny mark, også økologisk 1. års, så der er der
igen mulighed for at komme på udsalg. Har en hestetrailer der kan
lånes. Ved ikke om der kan være 20 baller, men det er nok ikke meget
galt. Men der bliver nok for megen tom kørsel på den måde.

PS: Bare rolig vi brænder ikke høet. Heller ikke det der ikke bliver
solgt inden næste uge ))

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Pia J

Dato : 17-07-02 21:22

Jeg har faktisk en trailer nær min bopæl jeg kan låne. Bare ikke før søndag
eftermiddag. Hm...

:Pia

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-07-02 12:09

Ole Braad-Sorensen wrote:

> HaHaHaHaHiiiiiii....!
> Spørgsmål: Godaw mand ?
> Svar: Økseskaft !

Måske er der tale om det fra 1. slet der har fået alt for meget vand.

> [...]
> lånes. Ved ikke om der kan være 20 baller, men det er nok ikke meget
> galt. Men der bliver nok for megen tom kørsel på den måde.

Vi havde ca. 50 almindelig høballer i en almindelig hestetrailer her den
anden dag.

Fra : larsg

Dato : 07-08-02 08:24

Hej Pia

Man brænder ikke høet - det eneste der er tilladt at afbrænde er
frøgræshalm og det er uegnet som hø. Det gøres iøvrigt for at man næste
år også kan høste frø på marken.

Du kan finde hø mange steder hele året - prøv f.eks
hesteraadgivningen.dk som har et grovfodermarked ell. Den Blå Avis
(dba.dk), du vil sikkert kunne finde noget lokalt der.

Mvh.

Lars G.

http://www.kandu.dk/