Skærme
Fijala 3554
torden ?
Fra : jesper

Dato : 17-07-02 18:14

hej ng

min skærm er lige død , printet er mørke brunt lige efter 220V indgang ,
lige under en spole eller lign 73A174-16S TC 2024 , der er lys i den lille
grønne lampe på frontsiden.
er der nogen der kan hjælpe eller er den lige til losseren.

jesper

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-07-02 21:56

Hvor bor du og hvad vil du evt. betale for en rep. ?

m.v.h.
l. madsen

Fra : jesper

Dato : 19-07-02 19:39

jeg tænkte nu mere på lidt online hjælp til at finde fejlen

den klikker når der kommer strøm på , der er 220 V ved strømforsyningen på
den ene side på den anden er der 12 V + andre steder på printet,undtaget i
et felt der heder E1
der sider en ic (TDA4856 ) kan den kontroleres ?

har forhørt mig på værksted de anslår 1500kr uden at have åbnet den!!!!

6400 området
jesper

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-07-02 20:32

jesper wrote:

> [...]
> et felt der heder E1
> der sider en ic (TDA4856 ) kan den kontroleres ?

Du kan kontrollere IC'en med et oscilloscope. Eller et V-meter. Eller et
ohm-meter.
Afhængig af hvad det er.

Fejlen er sikkert at strømforsyningen er defekt. (Ved Switch mode power supply,
SMPS)
Typisk tegn når den klikker eller tikker.
Men da der er +12V kan det da vist ikke passe.

Ved du hvad TDA4856 er for en.?
Den kan sikkert findes på nettet. Jeg har ikke forsøgt.

Hvad vil det sige at der er et felt der hedder E1.? Bare en enkelt ø.? Eller
er det et større område, ved TDA4856'eren.`?

Er der en sikring.? Var den sprunget.? (Sikkert ikke, da du ikke skriver det.)

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : jesper

Dato : 19-07-02 22:29

Sikringen var ikke sprunget
printet er delt op i felter (som et skakbræt) starter med A1-A2-A3-A4 B1
B2- B3-B4 osv