Tabeller
Fra : Lina L

Dato : 17-07-02 16:27

Jeg har lige et spørgsmål vedr. tabeller i HTML.

Hvordan kan man lave en tabel (eller celle) hvor 3 af siderne f.eks. er
sorte, mens den 4. er hvid?

Fra : Matthiessen

Dato : 17-07-02 16:38

"Lina L" <lind@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige et spørgsmål vedr. tabeller i HTML.
>
> Hvordan kan man lave en tabel (eller celle) hvor 3 af siderne f.eks. er
> sorte, mens den 4. er hvid?

Det kan gøres med CSS. En passende tutorial kan du finde her :
http://html.dk/tutorials/css/lektion11.asp

/Anders Matthiessen
web at dioder.dk

Fra : Lina L

Dato : 17-07-02 18:40

"Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Lina L" <lind@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan gøres med CSS. En passende tutorial kan du finde her :
> http://html.dk/tutorials/css/lektion11.asp

Er det muligt, at der er en, der vil give et lille eksempel?

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 17-07-02 19:03

Lina L wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er det muligt, at der er en, der vil give et lille eksempel?

Like this:

td {
border-left: 1px solid white;
border-top: 1px solid black;
border-right: 1px solid black;
border-bottom: 1px solid black;
}

Venlig hilsen Joachim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lina L

Dato : 17-07-02 19:23

> Like this:
>
> td {
> border-left: 1px solid white;
> border-top: 1px solid black;
> border-right: 1px solid black;
> border-bottom: 1px solid black;
> }

Ok, tak for det

Fra : Frontier

Dato : 17-07-02 20:19

Hejsa

On Wed, 17 Jul 2002 17:38:06 +0200, "Matthiessen"
<matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> wrote:

>"Lina L" <lind@nomail.dk> skrev i en meddelelse

>Det kan gøres med CSS. En passende tutorial kan du finde her :
>http://html.dk/tutorials/css/lektion11.asp

Alternativt KUNNE hun jo bare have anvendt almindelig HTML - som alle
browsers understøtter...TD BGCOLOR virker endnu

/Frontier

Fra : Matthiessen

Dato : 17-07-02 20:40

"Frontier" <spameater@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> Alternativt KUNNE hun jo bare have anvendt almindelig HTML - som alle
> browsers understøtter...TD BGCOLOR virker endnu

Det gad jeg godt se dig lave :D

Lina L skrev :
>Hvordan kan man lave en tabel (eller celle) hvor 3 af siderne f.eks. er
>sorte, mens den 4. er hvid?

Det er ikke baggrundsfarven, men rammerne hun mener ;0)
- tror jeg :0)

---
VH
Anders Matthiessen
web at dioder.dk

Fra : Lina L

Dato : 18-07-02 10:13

> Det er ikke baggrundsfarven, men rammerne hun mener ;0)
> - tror jeg :0)

Ja, det er rammerne