Kan ikke lade vandskålen være ;o(
Fra : Morten Juel

Dato : 14-02-01 17:19

hejsa NG.

Vi har jo 2 dejlige han katte på lige over 1 år.. den ene "Scoufle" har
altid været glad for vand, også et bad.. men nu er han begyndt at lege med
vandskålen, og jeg har prøvet at gi ham en tung glasskål, men lige lidt
hjælper det.. det hele skal plaskes ud over hele badeværlses gulvet så de
ikke har noget at drikke ;o(
Hvorn hulen vænner man ham af med det ?

Mvh
Morten

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 14-02-01 18:39

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vandskålen, og jeg har prøvet at gi ham en tung glasskål, men lige lidt
> hjælper det.. det hele skal plaskes ud over hele badeværlses gulvet så de

Ja det ku jeg også godt tænke mig at vide

Joan
Vores køkkengulv sejler også tit ;o(

Fra : Nina

Dato : 14-02-01 19:08

Maine Coon'er er blandt dem der plasker MEGET. Vi har lært at leve med våde
sokker. Afvænning er droppet. Selv de helt små killinger gør det. For
ungdyrene tager det i en kort periode fuldstændig overhånd, men min erfaring
er at det bliver mere behersket med alderen.

Hvis det er fordi at vandet slipper op, kan jeg anbefale en skål med 1 1/2
liters flasker i. Den er konstrueret så man drejer flaskerne i skålen (så
flaskerne står på hovedet), på den måde er der altid vand i skålen. Hver
gang de plasker vandet ud af skålen, kommer der noget nyt i fra flaskerne.
Vores katte elsker det, specielt at drikke liiiige der hvor vandet kommer ud
af flaskerne.

ADVARSEL: 3 liter vand er meget, RIGTIG MEGET på køkkengulvet
......af den grund bruger vi kun skålen ude i løbegården.
Skålen købte vi på et marked for 80 kroner, men vi har set den hos
dyreforretninger.

Hilsen Nina
DK. Tender Tribes
Mindre opdræt af Maine Coon
http://www.tendertribes.dk
mail@tendertribes.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 14-02-01 19:08

hmm så kunne det være at vi skulle prøve sådan en, men vælter de den ikke
bare, og så har man meget mere vand ud over gulvet ??
Det sjove er at det kun har været her de sidste 4 dage, ellers har han
aldrig gjort det !

Mvh
Morten

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-02-01 19:53

> hmm så kunne det være at vi skulle prøve sådan en, men vælter de den ikke
> bare, og så har man meget mere vand ud over gulvet ??

Du kan bare spænde flasken fast på væggen i en holder, så kan den ikke
vælte.

Hvad med at give dem et rigtigt kar med vand i? Så har du mere styr på hvor
de pjasker.

Mvh Maria

Fra : DK True Trust

Dato : 14-02-01 23:15

En stor glasbalje i vasken med et par sten i, er alletiders legetøj for
katte.
Vi har også en vandbeholder hvor vandet løber ud i en skål, alle vores katte
elsker at drikke vand på denne facon.
Dog skal man huske,at skifte vand daglig alligevel, da der dannes bakterier
i beholderen.

Miauuer fra Birgitte

--
Breed of Maine Coon and
Norwegian Forest Cat

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 15-02-01 20:21

De har den omtalte vandskål i Petgo, men jeg kender ikke prisen. Den har
desuden en fancy madskål ved siden af.

- Sidsel

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 15-02-01 09:20

Hej Morten
HIHI, min killing på 8 mdr. har også altid været tosset med at stå på kanten
af badekarret og balancere, mens man er i bad. og hver gang vi bruger hanen i
toilettet ligger han straks under strålen og drikker. Ligeledes har han så
langt som jeg kan huske tilbage altid været vild med at stikke poterne ned i
vandskålen, og nærmest kaste vandet ud over kanten. Derefter begynder han så
at drikke. Min erfaring er at det ikke hjælper at skælde ud, for åbentbart er
der nogel katte som er på den måde, og det tror jeg ikke man kan lave om på.
Man må bare fylde skålen noget tiere, og have et håndklæde liggende tæt på
vandskålen.
MVH Mimi