Sorten Muld og DGI
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-07-02 15:36

Hejsa
Har nogen her hørt den "nye" Sorten Muld : Jord Luft Ild Vand, som er
et soundtrack til DGI-stævnet
http://www.sortenmuld.dk/
Er den værd at investere i?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-07-02 17:25

In an article of 17 Jul 2002 Morten Bowman Hansen wrote:

> Har nogen her hørt den "nye" Sorten Muld : Jord Luft Ild Vand, som er
> et soundtrack til DGI-stævnet
> http://www.sortenmuld.dk/
> Er den værd at investere i?

Anede ikke, at de havde lavet noget sådant. Inden for 7 dage kan jeg
fortælle dig, om jeg har spildt mine penge.

--
Uffe Holst

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-07-02 22:02

On 17 Jul 2002 16:24:50 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

>Anede ikke, at de havde lavet noget sådant. Inden for 7 dage kan jeg
>fortælle dig, om jeg har spildt mine penge.

Je det klør også i mine fingre

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 18-07-02 00:37

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in
news:b30bjusutsol0093s517jj2lj7dss76714@4ax.com in dk.kultur.musik:

> Hejsa
> Har nogen her hørt den "nye" Sorten Muld : Jord Luft Ild Vand, som er
> et soundtrack til DGI-stævnet
> http://www.sortenmuld.dk/
> Er den værd at investere i?

Om den er værd at investere i skal jeg ikke gøre mig klog på...
Men det er en blandede bolcher, der er hentet inspiration fra mange steder i
musikken, og der bliver brugt mange både traditionelle og utraditionelle
instrumenter. Det er nok ikke helt klassiks Sorten Muld som på deres alm.
albums, men det lød ret fedt live til Landsstævnet. Men der var selvfølgelig
også et kæmpe show til at bakke det op :-].

mvh.

   Søren Hjelholt

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-07-02 10:06

In an article of 17 Jul 2002 Søren Hjelholt wrote:

> [...]
> albums, men det lød ret fedt live til Landsstævnet. Men der var selvfølgelig
> også et kæmpe show til at bakke det op :-].

Nu er deres leveringstid heldigvis ikke 7 dage, men derimod sølle 15 timer.
CD'en var med Postmand Per her til morgen.

Søren har fuldstændig ret i, at det er lidt blandede bolsjer, og det er
bestemt ikke klassisk Sorten Muld. Nu må jeg indrømme, at det snart er
meget længe siden jeg sidst har lyttet til Sorten Muld, så bær over med
mig, hvis jeg vrøvler for meget. For det første er albummet hovedsagelig
instrumentalt. Kun på ganske få af numrene er der vokal, og den virker
endog mere tilbagetrukkte end hidtil -- dog ikke nær så tilbagetrukket, som
Under Byen kan præstere. Kender du til Afro Celt Sound System, så lyder det
til, at de er gået et kæmpe skridt hen imod dem i forhold til deres
tidligere musik. Der er langt mere percussion på denne plade, ja, man
skulle næsten tro, at de havde entreret med Safri Duo, hvilket jo kunne
være meget rart, at Safri Duo kunne bruge deres evner til noget andet end
det monotone, ensformige hø, som de selv præsentere. Det er dog ikke Safri
Duo, men derimod Play 'N' Drum Percussion Quartet. Endvidere er der mange
lyde på pladen, så det i høj grad også er en leg med lyde, hvilket jeg
absolut ikke ser noget i vejen med, men jeg anser jo også KLFs Chill
Out-album for at være noget at bedste ypperste.

Men der er i hvert fald ingen tvivl om, at Sorten Muld endnu en gang
beviser, at de og Under Byen er noget af det mest interessante på den
danske musikscene.

Sølle 129 kr., og til den pris kan jeg kun anbefale folk at anskaffe den,
for den er i hvert fald en lytteoplevelse værd og forhåbentlig også flere.

--
Uffe Holst