Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ilford inkjet papir i Danmark?
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 17-07-02 15:27

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe Ilford inkjet papir i Kbh. området
eller evt. på nettet?

--
Kind regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : Olsen

Dato : 17-07-02 21:24

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe Ilford inkjet papir i Kbh. området
> eller evt. på nettet?

Hvorfor lige Ilford ?
Fordi det smager lidt analogt ?

Ofte er det bedste papir tilpasset producentens printere,
og jeg mener ikke, Ilford laver printere.

(o:

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-07-02 09:05

"Olsen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in

> Hvorfor lige Ilford ?
> Fordi det smager lidt analogt ?

Nej fordi jeg har hørt gode kommentarer om det og gerne vil prøve det selv.

> Ofte er det bedste papir tilpasset producentens printere,
> og jeg mener ikke, Ilford laver printere.

Nej de laver ikke printere, men skulle lave rigtig godt inkjet papir i
nogle typer som hverken Epson eller Canon gør det i..

Fra : Olsen

Dato : 18-07-02 09:14

> Nej de laver ikke printere, men skulle lave rigtig godt inkjet papir i
> nogle typer som hverken Epson eller Canon gør det i..

Nægter jeg at tro..

Når Ilford ikke laver fotoprintere, så kan deres erfaring
i papiret til samme være ganske minimal..,o)

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 18-07-02 09:41

Hej Olsen
Jeg har brugt ilford inkjet, med stor tilfredshed. Især til print af s/h som
er noget af det vanskeligste i det digitale "mørkekammer"
Ilford er ophørt med at sælge dette produkt i Dk.
Med hensyn til hvor det kan købes, og især med hensyn til hvad ilford har
erfaring i, skulle du nok lige læse lidt på deres hjemmeside.
med venlig hilsen
Flemming Aagaard
http://www.ilford.com/html/us_english/homeng.html

Fra : Alex Linaa

Dato : 18-07-02 09:57

"Olsen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Når Ilford ikke laver fotoprintere, så kan deres erfaring
> i papiret til samme være ganske minimal..,o)

Volvo laver heller ikke både, men de laver markedets bedste bådmotorer

vh
Alex

Fra : Olsen

Dato : 18-07-02 10:32

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> "Olsen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Volvo laver heller ikke både, men de laver markedets bedste bådmotorer

Den holder bare ikke vand...båden...

Fra : Alex Linaa

Dato : 18-07-02 11:55

> Den holder bare ikke vand...båden...

Den er nok lavet af fotopapir ,o)

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-07-02 11:40

"Olsen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in

> Nægter jeg at tro..
>
> Når Ilford ikke laver fotoprintere, så kan deres erfaring
> i papiret til samme være ganske minimal..,o)

Hvorfor skulle Canons erfaring i udvikling af inkjet papir være bedre end
Ilfords? Canon har, såvidt jeg ved, aldrig lavet papir før de begyndte på
deres bubblejet printere. Ilford har lavet fotopapir siden ....?

Anyways, jeg lader resultaterne tale for sig selv - det er det der tæller
for mig..

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 18-07-02 11:50

> Anyways, jeg lader resultaterne tale for sig selv - det er det der tæller
> for mig..

Det skal du også bare gøre , jeg har en Canon S800 photo printer og har
prøvet Canons papir som selvfølgeligt er godt men efter at have haft et
billede i hånden printet på TDK PRO photo inkjet paper Heavy Weight 264g/m2
glossy var jeg solgt både med den fysiske følelse af at holde på billedet og
selve printet.

Og med hensyn til holdbarheden så er jeg ligeglad med om den er 20 eller 40
år, for jeg har en *.tif fil så jeg printer bare et nyt billede og hvem ved
om det nye print ikke kan holde i 100 år .

Mvh
Henrik

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-07-02 12:39

"Henrik Bruun-Petersen" <nytliv@hotmail.com> wrote in

> [...]
> haft et billede i hånden printet på TDK PRO photo inkjet paper Heavy
> Weight 264g/m2 glossy var jeg solgt både med den fysiske følelse af at

Hvor køber du TDK papiret henne?

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 18-07-02 13:05

> Hvor køber du TDK papiret henne?

Købt hos min lokale Foto pusher (photo Care) til 348.- for 50 ark, ved ikke
om det findes i en netbutik har ikke ledt endnu men det vare ikke længe da
jeg er ved at løbe tør .

Mvh
Henrik

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 19-07-02 08:16

> Købt hos min lokale Foto pusher (photo Care) til 348.- for 50 ark, ved
> ikke om det findes i en netbutik har ikke ledt endnu men det vare ikke
> længe da jeg er ved at løbe tør .

Jeg ringede til TDK Scandinavia i Sverige og de oplyste at TDK papiret kun
sælges gennem Photocare kæden i DK. Noget andet er, at det ikke er alle
Photocare butikker der tager papiret hjem...i hvilken Photocare har du købt
dit?

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 19-07-02 11:24

> [...]
> sælges gennem Photocare kæden i DK. Noget andet er, at det ikke er alle
> Photocare butikker der tager papiret hjem...i hvilken Photocare har du

Ok tak for oplysning og jeg har købt i Aabenraa, Sønderjylland

Mvh
Henrik

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 18-07-02 12:39

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in

> Er der nogen der ved hvor jeg kan købe Ilford inkjet papir i Kbh.
> området eller evt. på nettet?

Som svar på mit eget spørgsmål kan jeg oplyse at Hother (www.hother.dk) kan
skaffe Ilford papiret hjem.