Apache setup!
Fra : XoDeus.lir.dk

Dato : 17-07-02 15:22

Hej jeg har lige installeret apache på min winxp maskine!
nu mangler jeg kun lige at konfigurere den! Den skal altså kun lige kunne
køre http og cgi. Jeg ved bare ikke vhor jeg skifter rodbiblioteket?
Er der nogen der kan forklare mig det??

Fra : Dennis Hansen

Dato : 17-07-02 16:40

"XoDeus.lir.dk" <xodeus@gmx.net> wrote in message
> [...]
kunne
> køre http og cgi. Jeg ved bare ikke vhor jeg skifter rodbiblioteket?

Find httpd.conf filen og sæt en anden DocumentRoot og genstart apache

Mvh
Dennis

Fra : Frans Jensen

Dato : 17-07-02 16:46

On Wed, 17 Jul 2002 16:21:58 +0200, "XoDeus.lir.dk"
<xodeus@gmx.net> wrote:

> [...]
>nu mangler jeg kun lige at konfigurere den! Den skal altså kun lige kunne
>køre http og cgi. Jeg ved bare ikke vhor jeg skifter rodbiblioteket?

du skal åbne filen http.conf(ligger i conf mappen i apache dir
hvis du ikke har ændret dette under install)

find dette sted i filen og tilret efter eget ønske

#
# DocumentRoot: The directory out of which you will serve your
# documents. By default, all requests are taken from this
directory, but
# symbolic links and aliases may be used to point to other
locations.
#
DocumentRoot "C:/apache/"

#
# Note that from this point forward you must specifically allow
# particular features to be enabled - so if something's not
working as
# you might expect, make sure that you have specifically enabled
it
# below.
#

#
# This should be changed to whatever you set DocumentRoot to.
#
<Directory "E:/apache/">

--
I demand the right to keep and arm bears