Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Et CF-kort mere (Ridata)?
Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 17-07-02 15:09

Hej

Efter at jeg er begyndt udelukkende at gemme i RAW så river det jo lidt i
hukommelsen og har derfor bestemt at jeg vil have et kort mere (har i
forvejen 2 stk. 128Mb)

Det skal være et 256Mb kort denne gang og ifølge dpreview er Ridata og
Kingston nok der man får mest for pengene, testen er jo på 512Mb kort

Så derfor spørger jeg nu, kan jeg overføre disse tests til 256 Mb kort eller
skal jeg ikke regne med den samme hastighed?

Med Venlig Hilsen
Henrik

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 17-07-02 21:27

"Henrik Bruun-Petersen" <nytliv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så derfor spørger jeg nu, kan jeg overføre disse tests til 256 Mb kort
eller
> skal jeg ikke regne med den samme hastighed?

Ridata 256MB er bestilt, jeg har jo lidt travlt

Mvh
Henrik

Fra : CeeCee

Dato : 18-07-02 00:43

Jeg ringede i dag til Multimedie eksperten og snakkede med een som virkelig
havde forstand på det - og han bekræftigede at det hurtigste kort på det
danske marked er Ridata. Jeg købte 2 stk 128 og håber også at den test på
DPreview for Ridata 512 holder vand for både 256 og 128.

Ellers skal man jo have fat i det australske kort som sparker røv.

Jeg tror også meget det kommer an på kameraet man bruger. (yep jeg er novice
i digital fotografering endnu, men stik mig en F3, så er jeg på banen

Held og lykke med dit 256´er

Claus

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 18-07-02 08:57

"CeeCee" <kamisu@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> danske marked er Ridata. Jeg købte 2 stk 128 og håber også at den test på
> DPreview for Ridata 512 holder vand for både 256 og 128.

Tak for din kommentar, og ja mon ikke det holder lidt vand det vi har gjort

Mvh
Henrik

Fra : Lars Myrthu Rasmusse~

Dato : 19-07-02 21:39

Hej

Kunne i ikke sende producentens varenummer på dette hurtige kort?

mvh Lars

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 20-07-02 01:26

"Lars Myrthu Rasmussen" <lars_nospam@myrthu.net> skrev i en meddelelse
> Kunne i ikke sende producentens varenummer på dette hurtige kort?

Jo da, men jeg forstår ikke helt hvor skulle jeg få det fra og hvad skal du
bruge det til?

Mvh
Henrik

Fra : Lars Myrthu Rasmusse~

Dato : 20-07-02 09:01

For at være 100% sikker på at jeg får fat i det rigtige 20x kort!

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 20-07-02 09:46

> For at være 100% sikker på at jeg får fat i det rigtige 20x kort!

Ok, producenten er jo Ridata eller er Ridata bare et produktnavn som får
deres varer lavet et andet sted?

Mener du at når jeg får mit kort så kan jeg finde dette nummer på kortet et
sted?

Der vil jo tydeligt stå Ridata på kortet et det ikke nok?

Mvh
Henrik

Fra : Lars Myrthu Rasmusse~

Dato : 20-07-02 13:59

Det er faktisk derfor jeg spørger. Jeg kan ikke finde mere end et Ridata 256
kort, og der bliver ikke reklameret med at det er et 20x kort, mens at
sandisk skriver tydeligt at det hurtige kort hedder ultra.
Så inden jeg bestiller et helt almindeligt Ridata 256 kort, vil jeg gerne
være sikker på at et helt almindeligt Ridata kort, faktisk er et 20x kort.