Wireless, Cisco vs. Enterasys
Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 17-07-02 13:32

Hejsa

Jeg skal snart have sat et større antal Access Points op, og i den
forbindelse har jeg fået nogle tilbud på forskellige produkter, Cisco
(350 serien) og Enterrasys RoamAbout.

Enterrasys kender jeg, men har aldrig leget med Cisco. Jeg kan ikke
finde ret mange kommentarer på Nettet, og vil nu høre, om nogen har
erfaringer fra større netværk ang. dækningsevne osv. Samt management
af et større antal AP's...

/J

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 17-07-02 20:32

Hejsa

Cisco 350 serien er ok fede - kan alt.
Inkl inline-power, så den får strøm via inline-powerswitches porte. Hvilket
gør det utroligt nemt at installere/montere, da man kun skal trække ethernet
cat5 rundt.
Dækningen er den bedste jeg har set, men nu har jeg også kun set Ciscos
tidligere/andre serier.
Man kan få et hav af forskellige antenner til et hvert behøv. Men ellers
generalt om dækning, kan man intet sige uden en site survey !
Det er simplethen alt for afhængigt af omgivelser osv - blot 5 cm betyder en
verden til forskel, nogle steder.

kontakt evt en prof biks - fx www.unisys.dk
HTH
Mvh