MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjerne Messenger opstart i XP
Fra : Psy-trancer

Dato : 17-07-02 22:01

Hej

Hvordan kan man fjerne opstarten af Messenger i system tray??

=)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-07-02 13:10

In news:dk.edb.system.ms-windows Psy-trancer wrote:

>Hvordan kan man fjerne opstarten af Messenger i system tray??

Fra instillingerne i Messenger selv. Den vil så starte op med Outlook
Express, men det kan du slå fra sådan her: Start -> Kør -> Regedit ->

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Outlook Express
'Hide Messenger' = '2' (DWORD)

Du kan afinstallere Messenger ved Start -> Kør ->

--
Lars Stokholm

Fra : Psy-trancer

Dato : 17-07-02 23:52

mange tark :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-07-02 16:24

"Psy-trancer" <clark@cool.dk> wrote in message
> mange tark :)

Måske skulle du også finde ud af, at sætte din TidsZone til Dansk

Fra : jsmogens

Dato : 17-07-02 18:29

Brug f.eks. XP-antispy, den kan både disable autostart, samt fjerne
messenger fuldstændig...

http://www.webattack.com/php/download.php?id=103932&app=xpantispy&r=l

hilsen
jsmogens

Fra : Madsen

Dato : 17-07-02 18:38

Psy-trancer skrev:

> Hvordan kan man fjerne opstarten af Messenger i system tray??

Nu har du fået en del forslag og jeg vil så komme med et par stykker
mere. :)

1)

Start > Kør: gpedit.msc

Computer Configuration > Administrative Templates > Windows
Components > Windows Messenger. Højreklik på 'Do not start Windows
Messenger' og vælg 'Enable'.

2)

Start > Kør: Regedit
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\RUN.
Slet den nøgle der hedder MSMSGS.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-07-02 19:04

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Start > Kør: gpedit.msc

Er det igen en særlig prof .ed.-ting? Min home ed. ka'tte finde den.
Ikke at jeg har problemet med messenger, den har jeg længst slået
ihjel, men man er jo altid interesseret i finesserne.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 17-07-02 19:10

Peter Loumann skrev:

[gpedit.msc]

> Er det igen en særlig prof .ed.-ting?

Ja.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-07-02 19:36

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>[gpedit.msc]

>Ja.

Øv! & tak!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-07-02 21:36

Psy-trancer skrev bl.a.:

> Hej

Hej... får du ikke lige stillet uret?
Så slipper vi for at svare før du skriver

--
Lars

Fra : Carl

Dato : 21-07-02 20:58

Du kan også fjerne messenger fuldstændig på denne måde

gå ind i kataloget

C:\windows\inf (skjult mappe)

åben filen

sysoc.inf

find linien hvor der står

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

fjern ordet hide, så linien kommer til at se sådan ud.

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,7

gem filen.

så kan du via kontrolpanelets tilføj/fjern programmer
afinstallere messenger under windows componenter

/Carl