NetExpress (ATM): dele Internet, hvordan?
Fra : ..::jmj::..

Dato : 17-07-02 12:36

Davs

Efter reinstallation af PC med W2000 (med NetExpress og ATM-kort) kan jeg
ikke huske hvordan det er jeg får delt Internetforbindelsen (grrr)!
Er der én der kan genopfriske min hukommelse?

Informationer:
Arbejdsstationen er en W2000, forbindelsen herfra og ud fungerer fint
Man kan se de andre PC'ere på lokalnettet (blandede OS)
De andre PC kan se W2000
Alle PC har fast IP, gateway er sat til W2000's adresse (dette kan jeg huske
og det har fungeret fint før)
Der er opsat korrekte DNS-adresser
Man kan ping'e lokalt, ikke globalt (undtaget W2000, hvor Internet jo
fungerer)

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal dele ATM-forbindelsen,
LAN-forbindelsen eller "Opkald til NetExpressen"??
Lidt afhængig af hvad jeg gør, laver den om på IP enten på ATM-kortet eller
LAN-kortet (det sidste må definitivt være forkert?)
Sidst jeg gjorde dette forekom det mig mindre kompliceret, men jeg må have
overset noget denne gang...

Hjææælp..

Jørgen

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 17-07-02 13:37

Prøv at vælge begge netkort på w2k og vælg bridge connections (jeg er
ikke sikker på det virker, men ud fra et logisk synspunkt virker det
rigtigt)

--
Kasper Guldmann
ZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZX
Just when you think you have all the answers,
I change the question

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-07-02 22:19

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev:
> Efter reinstallation af PC med W2000 (med NetExpress
> og ATM-kort) kan jeg ikke huske hvordan det er jeg
> får delt Internetforbindelsen (grrr)!
> Er der én der kan genopfriske min hukommelse?

<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/index.htm>

Mvh.
Mikael

Fra : ..::jmj::..

Dato : 19-07-02 05:31

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> <http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/index.htm>
>
> Mvh.
> Mikael

HAR været der, beskrivelserne her er meget udførlige, men dækker ikke HELT
de problemer der kan være i forbindelse med ATM m.m.

Jørgen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-07-02 10:32

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev:
> HAR været der, beskrivelserne her er meget udførlige,
> men dækker ikke HELT de problemer der kan være i
> forbindelse med ATM m.m.

Nå ok, det var jeg ikke klar over.
Har du kigget på www.net-faq.dk eller www.dsl-faq.dk,
måske en af disse sider har svaret.

Mvh.
Mikael

Fra : ..::jmj::..

Dato : 20-07-02 07:05

> Nå ok, det var jeg ikke klar over.
> Har du kigget på www.net-faq.dk eller www.dsl-faq.dk,
> måske en af disse sider har svaret.
>
> Mvh.
> Mikael

Nej, men fandt selv løsningen!
Jeg havde en ghost liggende af den første installation, den smed jeg over på
en disk og kunne herefter se hvad det egentlig var jeg havde gjort.
Kort fortalt havde jeg disabled alle bindinger på ATM-forbindelsen undtaget
opkaldsstyringen. På den måde kunne jeg bibeholde de oprindelige lokale
IP-adresser. Eneste ulempe var at klienterne selv skal anføre DNS, men det
er jo et inferiørt problem.
Det spiller...
Tak, dog, for indsatsen Mikael

Jørgen