Tiscali ADSL hastigheder med 512/128 og 76~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-07-02 09:37

Jeg stærkt og overvejer at udnytte Tiscali's tilbud med 3 gratis
måneders ADSL, for jeg er lidt træt af de jævnlige nedbrud og de
efterhånden ret begrænsede udenlandske binære grupper. Og selvfølgelig
ikke mindst 5GB grænsen hos Stofanet som jeg har nu.

Den pågældende konfiguration jeg vil gå efter hos Tiscali bliver enten
768/128 eller 512/128 - er der nogen her i gruppen der har disse
hastigheder og kan sige mig hvilke målinger de får med TPTEST fra
Telestyrelsens hjemmeside:
http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download.asp

Eventuelt med TPTEST2 fra denne svenske side:
http://www.iis.se/tptest/

(Jeg havde lidt problemer med den danske (som kun bruger UDP), men den
nyere svenske udgave (der både bruger UDP og TCP) virkede fint)

Med TPTEST2 får jeg følgende resultat med min StofaNet forbindelse:
TCP:
   - Sending: 241.62 kbit/s
   - Modtagning: 386.73 kbit/s
UDP:
   - Sending: 271.72 kbit/s
   - Modtagning: 1.21 Mbit/s

Hvad får i (meget gerne folk med en 512/128 eller 768/128, så jeg kan
se hvad jeg kan forvente)?

På forhånd tak for hjælpen,
mvh
Flemming

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 17-07-02 09:55

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in

> Hvad får i (meget gerne folk med en 512/128 eller 768/128, så jeg kan
> se hvad jeg kan forvente)?

Du får hhv. 512/128kbit/s og 768/128kbit/s forudsat kobberet på din adresse
kan klare disse hastigheder.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-07-02 10:10

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in

> Flemming Joensson <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in

> Du får hhv. 512/128kbit/s og 768/128kbit/s forudsat kobberet på
> din adresse kan klare disse hastigheder.

Ja ok, med Stofanet får jeg jo også en 1024/256 ca. - men alligevel var
tallet for TCP meget lavere i modtagehastighed en det var for UDP. Jeg
er udmærket klar over at med TCP kræves det at alle pakker når frem og
med UDP som er upålidelig har man ikke denne garanti, men jeg synes
alligevel at forskellen var ret stor.

Så jeg omformulerer hermed mit spørgsmål til at være hvilket resultat
får i med TPTEST2?
Så kan jeg selv analysere lidt på det.

Mvh
Flemming

Fra : Allan Joergensen

Dato : 17-07-02 10:12

> [...]

> efterhånden ret begrænsede udenlandske binære grupper. Og selvfølgelig
> ikke mindst 5GB grænsen hos Stofanet som jeg har nu.

Hvis det er Stofa du snakker om, så er både retention og completenes
bedres end længe.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"It's like discovering Atlantis. Or Shangri-La." Kirk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-07-02 20:44

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote in

> Hvis det er Stofa du snakker om, så er både retention og
> completenes bedres end længe.

Jeps, men nogle af de grupper jeg helst vil pille i er ikke med længere
- netop for at forbedre retention og completenes for de øvrige grupper,
som du nævnte det i news://telia.internet.newsservice den 18. maj

Her er indlægget til non-telia/Stofa kunder:
Subject: Re: Anmodning om flere News grupper, hvor ?
From: Allan Joergensen <dw@nowhere.dk>
Newsgroups: telia.internet.stofa,telia.internet.newsservice

Peter A. Jensen <peter_a_jensen@get2net.dk> wrote:

> Det drejer sig om at få: "alt.binaries.cd.image" og
> "alt.binaries.cd.image.highspeed" med

De to grupper er (sammen med en håndfuld andre af samme slags) besvidst
fravalgt.

> Jeg synes iøvrigt at news serverne er blevet særdeles stabile.

Blandt andet på grund af ovenstående.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Why, thank you, Miss...?" - Worf

Jeg bruger blandt andet binære grupper der er blandt de grupper der er
fjernet for at forbedre performance generelt, og selvom at det er fedt
at i har fået rettet op på newsserveren det sidste stykke tid, så er de
frasorterede grupper blot en af grundene til at jeg vil prøve ADSL -
hos en udbyder der har dem.
Den primære grund til mit skifte er de 5GB, jeg sidder ofte og må
strække de sidste par hundrede MB til 10-14 dage, og det er jo ikke
fedt (når jeg nu ikke vil betale 10 øre per MB når der ikke er
noget øvre loft)
Næh, hvis Stofa fik en model der lignede Telias @HOME tilbud med en 5GB
pris på 350 per måned, og så en øvre flatrategrænse på 650 kr, så ville
jeg straks vælge at blive hos Stofa og så købe mig til de ovennævnte
newsgrupper hos steder der sælger adgang til sådanne.

Mvh
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-07-02 20:47

> [...]

Det er iøvrigt den eneste grund til at jeg først skifter nu. Det har
mindst holdt på mig et par måneder
Så godt arbejde Allan og Rene - men jeg vælger alligevel at se mig om
efter andre udbydere der har en flatrateløsning. Og da jeg ikke kan få
Telia @HOME i Aalborg Øst så må jeg jo gå til andre udbydere der har en
flatrateløsning.

Flemming

Fra : Michael

Dato : 17-07-02 10:18

kommer an på hvad du skal online - jeg har en 256/256 og det går fint..