/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
lave boot cd fra dosprompten?
Fra : kasper


Dato : 17-07-02 08:23

se subj. er det ikke noget med format a:/s - bortset fra at dette
ikkke virker :)

Mvh. Kasper Lund
It Partner Danmark
Vævergangen 22c
2690 Karlslunde


 
 
kasper (17-07-2002)
Kommentar
Fra : kasper


Dato : 17-07-02 08:24

On Wed, 17 Jul 2002 09:23:18 +0200, kasper <kl@itpdk.com> wrote:

Ups jeg mener selvfølgelig diskette

>se subj. er det ikke noget med format a:/s - bortset fra at dette
>ikkke virker :)
>
>Mvh. Kasper Lund
>It Partner Danmark
>Vævergangen 22c
>2690 Karlslunde


Henning Præstegaard (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 17-07-02 19:19

kasper wrote:
> Ups jeg mener selvfølgelig diskette
>
>> se subj. er det ikke noget med format a:/s - bortset fra at dette
>> ikkke virker :)
>
Hvad med at hente en tilfældig på www.bootdisk.com og slet alt det overflødige.
De gange jeg har stødt på flask af bios kræves der blot at IO.SYS og
MSDOS.SYS og COMMAND.COM er på disken (vilket format a: /s
og sys kommandoen giver).

mvh
Henning



Klaus Petersen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Klaus Petersen


Dato : 17-07-02 08:57

Nu ved jeg ikke om det er en tastefejl, men det hedder altså

format a: /s




Lars Stokholm (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 17-07-02 09:02

In news:dk.edb.system.ms-windows Klaus Petersen wrote:

>Nu ved jeg ikke om det er en tastefejl, men det hedder altså
>
>format a: /s

Det er faktisk ligegyldigt.

--
Lars Stokholm

kasper (17-07-2002)
Kommentar
Fra : kasper


Dato : 17-07-02 10:32

On Wed, 17 Jul 2002 10:01:49 +0200, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>In news:dk.edb.system.ms-windows Klaus Petersen wrote:
>
>>Nu ved jeg ikke om det er en tastefejl, men det hedder altså
>>
>>format a: /s
>
>Det er faktisk ligegyldigt.

Men det virker altså ikke - er det mon fordi jeg kører xp.
Den siger at s er en uguldig parameter.


Lars Stokholm (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 17-07-02 10:45

In news:dk.edb.system.ms-windows kasper wrote:

>>>Nu ved jeg ikke om det er en tastefejl, men det hedder altså
>>>
>>>format a: /s
>>
>>Det er faktisk ligegyldigt.
>
>Men det virker altså ikke

Nej, jeg ved det :)

>er det mon fordi jeg kører xp. Den siger at s er en uguldig parameter.

Ja, det er netop derfor. Men hvorfor skal den formateres fra kommando
prompten?

--
Lars Stokholm

kasper (17-07-2002)
Kommentar
Fra : kasper


Dato : 17-07-02 11:07

On Wed, 17 Jul 2002 11:44:52 +0200, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>In news:dk.edb.system.ms-windows kasper wrote:
>
>>>>Nu ved jeg ikke om det er en tastefejl, men det hedder altså
>>>>
>>>>format a: /s
>>>
>>>Det er faktisk ligegyldigt.
>>
>>Men det virker altså ikke
>
>Nej, jeg ved det :)
>
>>er det mon fordi jeg kører xp. Den siger at s er en uguldig parameter.
>
>Ja, det er netop derfor. Men hvorfor skal den formateres fra kommando
>prompten?

Der skal være plads til aflash

Lars Stokholm (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 17-07-02 11:58

In news:dk.edb.system.ms-windows kasper wrote:

[Disketteformatering]
>>Men hvorfor skal den formateres fra kommando
>>prompten?
>
>Der skal være plads til aflash

Jeg går ud fra at det er et program til opdatering af BIOS? Hvor meget
fylder sådan et? Du kan vel bare lave en bootdisk og slette mange af
filerne på den. Der er vel egentlig ikke brug for meget mere end
MSDOS.SYS på den? Jeg er ikke lige ekspert på det område, så hvis der
skal flere filer på den som nogen kender til, så må en anden lige
brase ind.

--
Lars Stokholm

Kasper (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 17-07-02 19:42

On Wed, 17 Jul 2002 12:58:22 +0200, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>In news:dk.edb.system.ms-windows kasper wrote:
>
>[Disketteformatering]
>>>Men hvorfor skal den formateres fra kommando
>>>prompten?
>>
>>Der skal være plads til aflash
>
>Jeg går ud fra at det er et program til opdatering af BIOS? Hvor meget
>fylder sådan et? Du kan vel bare lave en bootdisk og slette mange af
>filerne på den. Der er vel egentlig ikke brug for meget mere end
>MSDOS.SYS på den? Jeg er ikke lige ekspert på det område, så hvis der
>skal flere filer på den som nogen kender til, så må en anden lige
>brase ind.

Tak for alle jeres svar. det undrer mig bare at man ikke kan bruge
kommandoen format a:/s. Men nu er den sag vist uddebateret.

Knud Gert Ellentoft (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 17-07-02 14:41

Wed, 17 Jul 2002 12:07:11 +0200, skrev kasper <kl@itpdk.com>:

>Der skal være plads til aflash

Du laver en MS-dos systemdiskette (som er det du skal bruge) ved
at smide en diskette i dit diskettedrev, gå i denne computer,
højreklik på diskettedrevet og vælg at lave en MS-Dos
sytemdiskette.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kent Friis (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 17-07-02 12:16

Den Wed, 17 Jul 2002 11:44:52 +0200 skrev Lars Stokholm:
>In news:dk.edb.system.ms-windows kasper wrote:
>
>>>>Nu ved jeg ikke om det er en tastefejl, men det hedder altså
>>>>
>>>>format a: /s
>>>
>>>Det er faktisk ligegyldigt.
>>
>>Men det virker altså ikke
>
>Nej, jeg ved det :)
>
>>er det mon fordi jeg kører xp. Den siger at s er en uguldig parameter.
>
>Ja, det er netop derfor. Men hvorfor skal den formateres fra kommando
>prompten?

Hvornår bliver windows brugervenlig nok til at man kan gøre tingene
som man synes er nemmest, og ikke nødvendigvis som Bill Gates synes
er nemmest?

Mvh
Kent
--
Is windows userfriendly? Nah, more like optimized for idiots.

Lars Stokholm (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 17-07-02 12:44

In news:dk.edb.system.ms-windows Kent Friis wrote:

[snip]
>>>er det mon fordi jeg kører xp. Den siger at s er en uguldig parameter.
>>
>>Ja, det er netop derfor. Men hvorfor skal den formateres fra kommando
>>prompten?
>
>Hvornår bliver windows brugervenlig nok til at man kan gøre tingene
>som man synes er nemmest, og ikke nødvendigvis som Bill Gates synes
>er nemmest?

_Ingen_ programmer kan tilfredsstille alle. Windows er blevet et
glimrende "program" efter 2000 imho. Du kan ikke foreventet at alt
fungerer efter din smag.

--
Lars Stokholm

Martin K (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 17-07-02 12:51

Lars Stokholm wrote:
> _Ingen_ programmer kan tilfredsstille alle. Windows er blevet et
> glimrende "program" efter 2000 imho. Du kan ikke foreventet at alt
> fungerer efter din smag.

Her er jeg fuldkommen enig. Med Windows 2000 og opefter har Microblød taget
sig sammen. Desuden er der meget der kan tilpasse så systemet stort set kan
passe til alles arbejdsmetoder!

--
Martin K



Kent Friis (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 17-07-02 13:58

Den Wed, 17 Jul 2002 13:51:28 +0200 skrev Martin K:
>Lars Stokholm wrote:
>> _Ingen_ programmer kan tilfredsstille alle. Windows er blevet et
>> glimrende "program" efter 2000 imho. Du kan ikke foreventet at alt
>> fungerer efter din smag.
>
>Her er jeg fuldkommen enig. Med Windows 2000 og opefter har Microblød taget
>sig sammen. Desuden er der meget der kan tilpasse så systemet stort set kan
>passe til alles arbejdsmetoder!

Ok, hvad med noget så simpelt som at kunne undgå at bruge musen, uden at
alting tager fire gange så lang tid? Specielt i IE6 og Visual Studio 7.0
(de to programmer jeg bruger mest).

Jeg har nemlig en museskade, så jeg får meget ondt i hånden hvis jeg
bruger mus bare fem minutter.

(Det er måske bare mig, men jeg kan ikke finde ud af at konfigurere ret
meget andet end skærmfarverne i win2000).

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."
- Alan Cox

Jens Peter Karlsen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 17-07-02 16:44

Lær genvejstasterne at kende.
I Visual Studio .Net søg efter "Keyboard" og vælg så "Accelerators"
og/eller "Hot Keys".
Samt "Keyboard and Mouse input".

Noget lignende kan du gøre i IE.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Wed, 17 Jul 2002 12:57:47 +0000 (UTC), leeloo@phreaker.net (Kent
Friis) wrote:

>Ok, hvad med noget så simpelt som at kunne undgå at bruge musen, uden at
>alting tager fire gange så lang tid? Specielt i IE6 og Visual Studio 7.0
>(de to programmer jeg bruger mest).


Kent Friis (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 17-07-02 19:48

Den Wed, 17 Jul 2002 17:44:05 +0200 skrev Jens Peter Karlsen:
>Lær genvejstasterne at kende.
>I Visual Studio .Net søg efter "Keyboard" og vælg så "Accelerators"
>og/eller "Hot Keys".
>Samt "Keyboard and Mouse input".
>
>Noget lignende kan du gøre i IE.

Den bliver vist sværere(?) - hvordan undgår man at skulle <tab>'e forbi
150 links, for at clicke på nr. 151? Man kan jo ikke engang bruge
<pil-ned>, og slippe for at skulle <tab>'e forbi 5-6 links vandret,
bare for at komme en linie ned..

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a
Word Perfect 4.2 Document.

Christoffer Olsen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Christoffer Olsen


Dato : 17-07-02 18:30

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> writes:

> Her er jeg fuldkommen enig. Med Windows 2000 og opefter har Microblød taget
> sig sammen. Desuden er der meget der kan tilpasse så systemet stort set kan
> passe til alles arbejdsmetoder!

Ja, he he, f.eks. hvis man på En XP prof maskine skal søge på filer
kommer der en lille sød hund frem, den vil sikkert gerne lege, åh den
kan jeg få flere timer til at gå med, det kan ikke roses nok, det er
altså noget af det mest geniale MS har fundet på, heldigt at den ikke
kan vælges fra under installationen.

--
Mvh Christoffer Olsen
   ***   ***   ***   ***   ***   ***
"You can check out anytime you like, but you can never leave"
   Eagles - Hotel California

SoerenFerling (07-08-2002)
Kommentar
Fra : SoerenFerling


Dato : 07-08-02 08:19

Hej
Jeg skriver bare fordi der er en del der hænger og svæver i luften iden
her snak.
Man kan formattere en diskette under XP (format a:) men ikke lægge
system på den (format a: /s) fordi systemet fylder mindst fire disketter
og du kan kun bruge det rudimentære system til fejlretning o.l.
Du skal have bootet på dos (dos, win 95, 98, me) hvis du skal kunne
overføre systemet, det kan også gøres uden formattering med sys
kommandoen (sys a:)
Hvad angår kvaliteten af win så mener jeg at MS allerede med winNT4 i
ca. 1996 kom næsten på omganghøjde med IBMs OS/2 fra 1992.
Sådan er det sjovt at vide noget om et område, så kan man se hvor meget
økonomer fejlopfatter verden. Deres system vil som næsten altid sikre
brugerne de dårligste og dyreste produkter.
Med venlig hilsen
Søren Ferling
kandu@vanahjem.dk

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Madsen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-07-02 14:17

kasper skrev:

> Der skal være plads til aflash

Smid en diskette i drevet, gå ind i My Computer, højreklik på
diskettedrevet og vælg Format. Vælg så 'Create a MS-DOS startup
disk'. Den skulle der gerne være plads til aflash på.

Aflash.exe fra Asus fylder normalt ikke mere end 100 KB og den
bootdisk du laver vha. ovenstående metode, har 867 KB fri, hvis
det ellers er en 1,44 MB diskette du tager forstås.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Stokholm (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 17-07-02 14:56

In news:dk.edb.system.ms-windows Madsen wrote:

>>Der skal være plads til aflash
>
>Aflash.exe fra Asus fylder normalt ikke mere end 100 KB og den
>bootdisk du laver vha. ovenstående metode, har 867 KB fri, hvis
>det ellers er en 1,44 MB diskette du tager forstås.

Heh, så er der jo slet ikke nogen problemer.

--
Lars Stokholm

Madsen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-07-02 15:13

Lars Stokholm skrev:

> Heh, så er der jo slet ikke nogen problemer.

Nej, det burde være lige til at gå til. :)

Følgende filer bliver smidt på disketten:

EGA2.CPI
EGA3.CPI
EGA.CPI
KEYB.COM
KEYBOARD.SYS
KEYBRD2.SYS
KEYBRD3.SYS
KEYBRD4.SYS
MODE.COM
COMMAND.COM
DISPLAY.SYS
AUTOEXEC.BAT
CONFIG.SYS
IO.SYS
MSDOS.SYS

Filerne fylder så sammenlagt 556 KB.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-07-02 18:44

Christoffer Olsen skrev:

> Ja, he he, f.eks. hvis man på En XP prof maskine skal søge på filer
> kommer der en lille sød hund frem, den vil sikkert gerne lege, åh den
> kan jeg få flere timer til at gå med, det kan ikke roses nok, det er
> altså noget af det mest geniale MS har fundet på, heldigt at den ikke
> kan vælges fra under installationen.

Slå det fra med TweakUI f.eks.
Det er jo netop en fordel at man som regel altid kan slå tingene fra
eller ændre deres udseende og/eller opførsel hvis man ikke bryder sig
om dem. Du ville jo sikkert også brokke dig hvis WinXP stadig lignede
og opførte sig som Win3x f.eks.
Der skal vel lidt fornyelse til engang imellem. Kan man ikke lide den
fornyelse så slår man den fra. Alternativet er at lade være med at
opgradere.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Christoffer Olsen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Christoffer Olsen


Dato : 17-07-02 21:38

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Slå det fra med TweakUI f.eks.

Okay, det bliver jeg nok nødt til at kigge på.

> Det er jo netop en fordel at man som regel altid kan slå tingene fra
> eller ændre deres udseende og/eller opførsel hvis man ikke bryder sig
> om dem. Du ville jo sikkert også brokke dig hvis WinXP stadig lignede
> og opførte sig som Win3x f.eks.

Som regel? Jo flere MB... Rettelse GB programmer (mit windir fylder
1.2 GB), jo større chance er der for at der går kage i et eller
andet. Desuden har jeg på min maskine et hav af småprogrammer
installeret som ikke umiddelbart kan _slettes_ bl.a. IE, OE,
Messenger, MovieMaker, 1000 drivere til underlig software der jo
allerede ligger på min CD-ROM hvis jeg skulle få brug for dem.

> Der skal vel lidt fornyelse til engang imellem. Kan man ikke lide den
> fornyelse så slår man den fra. Alternativet er at lade være med at
> opgradere.

Selvfølgelig skal man bruge det hvis man finder på noget godt, men jeg
vil have funktionalitet og øjenlort.

--
Mvh
Christoffer Olsen

Linux - Free as in 'freedom', not as in 'free beer'

Madsen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-07-02 21:49

Christoffer Olsen skrev:

> Jo flere MB... Rettelse GB programmer (mit windir fylder 1.2 GB),
> jo større chance er der for at der går kage i et eller andet.
> Desuden har jeg på min maskine et hav af småprogrammer installeret
> som ikke umiddelbart kan _slettes_ bl.a. IE, OE, Messenger,
> MovieMaker, 1000 drivere til underlig software der jo allerede
> ligger på min CD-ROM hvis jeg skulle få brug for dem.

Det er jo så det SP1 retter op på, og de fleste af ovenstående
programmer kan også afinstalleres på WinXP. At det så er godt skjult
er en anden sag, men det er jo så også det de råder bod på med SP1.
Det er de jo nærmest blevet tvunget til at gøre.

>> Der skal vel lidt fornyelse til engang imellem. Kan man ikke lide
>> den fornyelse så slår man den fra. Alternativet er at lade være
>> med at opgradere.
>
> Selvfølgelig skal man bruge det hvis man finder på noget godt, men
> jeg vil have funktionalitet og øjenlort.

Hvis du både vil have funktionalitet og øjenlort, så har du da det
hele i en normal WinXP installation, eller har du glemt et 'ikke' et
sted? :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Christoffer Olsen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Christoffer Olsen


Dato : 17-07-02 23:07

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

....
> > som ikke umiddelbart kan _slettes_ bl.a. IE, OE, Messenger,
> > MovieMaker, 1000 drivere til underlig software der jo allerede
> > ligger på min CD-ROM hvis jeg skulle få brug for dem.
>
> Det er jo så det SP1 retter op på, og de fleste af ovenstående
> programmer kan også afinstalleres på WinXP. At det så er godt skjult
> er en anden sag, men det er jo så også det de råder bod på med SP1.
> Det er de jo nærmest blevet tvunget til at gøre.

SP1? Er det det man har hentet når der står en masse opgraderinger fra
WindowsUpdate i tilføj/fjern programmer? De hedder ihvertfald alle
sammen noget med SP1.

Og hvordan _sletter_ jeg til eksempel de ting jeg har nævnt?

> > Selvfølgelig skal man bruge det hvis man finder på noget godt, men
> > jeg vil have funktionalitet og øjenlort.
>
> Hvis du både vil have funktionalitet og øjenlort, så har du da det
> hele i en normal WinXP installation, eller har du glemt et 'ikke' et
> sted? :)

Det er der måske noget om

--
Mvh
Christoffer Olsen

"Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure"

Lars Stokholm (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 17-07-02 23:37

In news:dk.edb.system.ms-windows Christoffer Olsen wrote:

>>>som ikke umiddelbart kan _slettes_ bl.a. IE, OE, Messenger,
>>>MovieMaker, 1000 drivere til underlig software der jo allerede
>>>ligger på min CD-ROM hvis jeg skulle få brug for dem.
>>
>>Det er jo så det SP1 retter op på, og de fleste af ovenstående
>>programmer kan også afinstalleres på WinXP. At det så er godt skjult
>>er en anden sag, men det er jo så også det de råder bod på med SP1.
>>Det er de jo nærmest blevet tvunget til at gøre.
>
>SP1? Er det det man har hentet når der står en masse opgraderinger fra
>WindowsUpdate i tilføj/fjern programmer? De hedder ihvertfald alle
>sammen noget med SP1.

Det kan man godt sige, til dels i hvert fald. Det er alle disse +
mange andre opdateringer, samlet i én pakke, som typisk fylder over
100MB. Det er altså en pakke med fejlrettelser og andre opdateringer
kaldet en Service Pack, forkortet med SP. 1'eren er selvfølgeligt den
første i rækken til Windows XP, og den er vel ventet kan man sige :)

>Og hvordan _sletter_ jeg til eksempel de ting jeg har nævnt?

Hvad vil du slette? Det er lige blevet besvaret i en anden tråd
hvordan du afinstallerer Messenger, f.eks.

--
Lars Stokholm

Christoffer Olsen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Christoffer Olsen


Dato : 18-07-02 02:13

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> writes:

> >Og hvordan _sletter_ jeg til eksempel de ting jeg har nævnt?
>
> Hvad vil du slette? Det er lige blevet besvaret i en anden tråd
> hvordan du afinstallerer Messenger, f.eks.

F.eks. bruger jeg ikke IE og OE, jeg har prøvet at fravælge dem i
tilføj/fjern programmer, men hvis jeg vil installere dem igen skal
Windows ikke bruge CD'en, så det må jo stadigvæk ligge der...

Men jeg har forstået pointen Vent på den endelige SP1, så vil jeg
kunne slette de ting der bare ligger og... ja så laver de jo ikke så
meget andet.

--
Mvh
Christoffer Olsen

Linux - Free as in 'freedom', not as in 'free beer'

Madsen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 17-07-02 23:47

Christoffer Olsen skrev:

> SP1? Er det det man har hentet når der står en masse opgraderinger
> fra WindowsUpdate i tilføj/fjern programmer? De hedder ihvertfald
> alle sammen noget med SP1.

Det er vel nærmere såkaldte 'Pre-SP1'. Den endelige SP1 er ikke
udkommet endnu. Beta-udgaven er sevet ud til offentligheden, men den
er næppe interessant for andet en beta-testere.

> Og hvordan _sletter_ jeg til eksempel de ting jeg har nævnt?

SP1 giver bla. mulighed for at afinstallere Internet Explorer,
Outlook Express, Messenger og muligvis flere. Det er MS blevet dømt
til at gøre.

Messenger kan du afinstallere totalt som beskrevet i en anden tråd
her i gruppen fra i dag. (Fjerne Messenger opstart i XP) IE og OE
kan du vist ikke komme helt af med pt. Muligvis IE, men ikke OE har
jeg ladet mig fortælle. Jeg ved ikke med Movie Maker. Muligvis hører
den ind under Multimedia som er beskrevet her:

http://www.windows-help.net/WindowsXP/tune-051.html
(Sysoc.inf)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kent Friis (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 18-07-02 00:30

Den Thu, 18 Jul 2002 00:47:25 +0200 skrev Madsen:
>Christoffer Olsen skrev:
>
>> SP1? Er det det man har hentet når der står en masse opgraderinger
>> fra WindowsUpdate i tilføj/fjern programmer? De hedder ihvertfald
>> alle sammen noget med SP1.
>
>Det er vel nærmere såkaldte 'Pre-SP1'. Den endelige SP1 er ikke
>udkommet endnu. Beta-udgaven er sevet ud til offentligheden, men den
>er næppe interessant for andet en beta-testere.
>
>> Og hvordan _sletter_ jeg til eksempel de ting jeg har nævnt?
>
>SP1 giver bla. mulighed for at afinstallere Internet Explorer,
>Outlook Express, Messenger og muligvis flere. Det er MS blevet dømt
>til at gøre.

Øhm, mig bekendt er de ikke blevet dømt endnu (eller er der sket en
hel masse i de sidste par dage, imens jeg har haft ferie?). Det er
bare gået op for dem, at ud af de muligheder der er for hvordan dommen
kan lyde, er dette den mildeste. Derfor forsøger de at komme dommeren i
forkøbet, i håb om at slippe med den mildeste dom.

Mvh
Kent
--
Which one is faster - Lotus Notes or Lotus Esprit?

Madsen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 18-07-02 01:59

Kent Friis skrev:

> Øhm, mig bekendt er de ikke blevet dømt endnu (eller er der sket en
> hel masse i de sidste par dage, imens jeg har haft ferie?).

Det kan godt være jeg har misforstået noget, for jeg har ærlig talt
ikke fulgt ret meget med i den sag. Jeg har blot læst, at det med SP1
bliver muligt eller nemmere at afinstallere de programmer som nogle
er trætte af at have installeret på WinXP, og jeg troede derfor at
det var følgevirkningerne af den retsag MS havde/har gang i.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kent Friis (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 18-07-02 10:01

Den Thu, 18 Jul 2002 02:59:11 +0200 skrev Madsen:
>Kent Friis skrev:
>
>> Øhm, mig bekendt er de ikke blevet dømt endnu (eller er der sket en
>> hel masse i de sidste par dage, imens jeg har haft ferie?).
>
>Det kan godt være jeg har misforstået noget, for jeg har ærlig talt
>ikke fulgt ret meget med i den sag. Jeg har blot læst, at det med SP1
>bliver muligt eller nemmere at afinstallere de programmer som nogle
>er trætte af at have installeret på WinXP, og jeg troede derfor at
>det var følgevirkningerne af den retsag MS havde/har gang i.

Det er det også, det er bare ikke noget de er blevet dømt til at gøre.

Mvh
Kent
--
unsigned long main = 0xC8C70FF0;

Madsen (18-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 18-07-02 13:33

Kent Friis skrev:

> Det er det også, det er bare ikke noget de er blevet dømt til at
> gøre.

Ok.
Så var det mig der havde misforstået noget.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Tune Spang Olsen (17-07-2002)
Kommentar
Fra : Tune Spang Olsen


Dato : 17-07-02 13:32


"kasper" <kl@itpdk.com> skrev i en meddelelse
news:on6aju4rbg1jfv5h44qtbh4uq6516l1fjh@4ax.com...
> se subj. er det ikke noget med format a:/s - bortset fra at dette
> ikkke virker :)
>
> Mvh. Kasper Lund
> It Partner Danmark
> Vævergangen 22c
> 2690 Karlslunde
>
Prøv www.bootdisk.com

Hilsen
T S Olsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste