Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
135 negativscanner
Fra : Michael Jensen

Dato : 16-07-02 22:31

Jeg har overvejet at investerer i en negativ scanner. Men hvor kan man købe
en sådan ? Den skal scanne i billedkvalitet.

--
Venlig Hilsen

Michael Jensen

Fra : Søren Blom

Dato : 17-07-02 01:04

"Michael Jensen" <michael@FJERNDETTEfreezz.dk> skrev i
> Jeg har overvejet at investerer i en negativ scanner. Men hvor kan man
købe
> en sådan ? Den skal scanne i billedkvalitet.

En fotohandler er et god bud på hvor du kan købe en negativ scanner, der har
jeg købt min.

Hvad mener du med at den skal kunne scanne i billede kvalitet?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 17-07-02 14:51

> "Michael Jensen" <michael@FJERNDETTEfreezz.dk> skrev i
>
> Hvad mener du med at den skal kunne scanne i billede kvalitet?

Jeg mener bare at kvaliteten skal være i orden, og at det indscannede
billede ikke må være for dårligt i forhold til hvordan et originalt billede
ser ud.

Fra : max

Dato : 17-07-02 18:10

> Jeg mener bare at kvaliteten skal være i orden, og at det indscannede
> billede ikke må være for dårligt i forhold til hvordan et originalt billede
> ser ud.

Måske ville du være interesseret i min Nikon LS2000..
mvh max

Fra : Per Herholdt

Dato : 17-07-02 10:43

Michael Jensen wrote:
> Jeg har overvejet at investerer i en negativ scanner. Men hvor kan
> man købe en sådan ? Den skal scanne i billedkvalitet.

Jeg har et par billeder scannet fra negativer med hp scanjet 4470c på:
http://MegaPixel.dk/vis/album/330.
Kvaliteten kan jo være svær at bedømme når du ikke har det originale billede
at sammenligne med, men jeg mener generelt det bliver bedre end et scan fra
et billede lavet hos fotohandleren.

--
MVH Per

Fra : KNL DtP

Dato : 17-07-02 16:58

"Michael Jensen" <michael@FJERNDETTEfreezz.dk> skrev i en meddelelse

> Den skal scanne i billedkvalitet.

Jeg ved ikke om mine indscanninger er i "billedekvalitet" - men ta' et kig. Det var
lige hvad jeg havde på harddisken. Der er lidt blandet fra både dias og negativ.
Scanneren er en Canon FS2710 og jeg har skrottet det medfølgende Canon-software, og
bruger nu VueScan.

http://megapixel.dk/vis/album/377

MVH

Kristian

Fra : Jann Munch

Dato : 19-07-02 19:44

Fra : Jann Munch

Dato : 19-07-02 19:46

Hejsa Michael
læste lige din post har en NIKON negativ scanner på hånden 100% ok med
kvitering interesse så mail mig
VH Jann Munch

jann.munch@tdcadsl.dk