ingen POST code?!
Fra : Ukendt

Dato : 16-07-02 22:30

Min computer er død, den starter op og der en lille rød lampe der lyser og
blæserne begynder. Ramme.. Men nej, de er testet (har PC'ern på værksted
pt.) På mit Epox bundkort er der et lille POST display (se link for neden)
Det lyser heller ikke op når man starter computern... Jeg skal der op
imorgen, og krydser fingre for det bare er dem der har lavet noget forkert
her i sommervarmen (de skulle montere en cpu køler+div andre ting) Men hvis
fejlen stadig er der imorgen, ville det jo være godt hvis jeg kunne trække
en joker om af ærmet, og det så viste sig at det var problemet... Jeg kan
ikke finde ud af hvad det kan være når der ikke står noget i POST
displayet... Hvad tror i det kan være?

Det er den display med de to 8 taller der er for neden på det her billede
som er det POST LED:
http://www.epox.com/html/english/products/motherboard/_html/ep-4sd2.jpg

Relevant link, dog uden info om hvis der ikke er noget i POST displayet:
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/Get.asp?Article=1051

Jeg regner med de har fejl søgt hele systemet (taget alt unødvendigt fra)
Men her er det grundlæggende system:

P4 1.6 NW
512 PC2700 ram
GeForce3 ti200
epox ep-4sda+
http://www.epox.com/html/english/products/motherboard/ep-4sda+.htm

Fra : MuffDiver

Dato : 16-07-02 23:00

Fam. Stephan <na> skrev i
> [...]
>
> Jeg regner med de har fejl søgt hele systemet (taget alt unødvendigt fra)

død bios???
har lige haft 3 bundkort hvor jeg har fået brændt nye bios´er og de 2 af dem
blev vakt til live........

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-02 23:21

> død bios???
> har lige haft 3 bundkort hvor jeg har fået brændt nye bios´er og de 2 af
dem
> blev vakt til live........

Hvad kan det skyldes? Og det det noget de kan lave lokalt i butikken eller
skal den sendes den laaaange vej ned til Tyskland?