preg split hvordan er det nu lige man gør
Fra : DUdsen

Dato : 16-07-02 21:29

jeg har en steng $steng der ser ca sådan ud
"davs1"\n "davs2"\n "davs3"\n "dav\ns4"
nu ville jeg godt have denne streng knverteret til et array hvor
elementerne er det der står i mellem " "ne.
Jeg har en fornemmelse af at det er preg_split jeg skal bruge
men http://www.php.net/manual/en/function.preg-split.php mler at
forklare hvordn mandanner selve array'et

--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Fra : Lars Petersen

Dato : 17-07-02 01:50

> jeg har en steng $steng der ser ca sådan ud
> "davs1"\n "davs2"\n "davs3"\n "dav\ns4"
> nu ville jeg godt have denne streng knverteret til et array hvor
> elementerne er det der står i mellem " "ne.

Hvis der ikke er mellemrum andre steder, og det altid ser sådan ud
kan du jo bare bruge explode(' ',$strengen);

--
-
Lars

Fra : DUdsen

Dato : 17-07-02 14:35

Lars Petersen wrote:

> Hvis der ikke er mellemrum andre steder, og det altid ser sådan
> ud kan du jo bare bruge explode(' ',$snutrengen);

JEp det var en måde men det er ikke en lige så fleksibel løning
som preg_split så jeg kan lige så godt lære den nu som når jeg
har brug for den.
Desuden kan jeg ikke udelukke at der kommer melemrum inde i
elememterne når koden forlader tegnebordet.
Iøvrigt løste jeg nerværende opgave ved at bruge ; som seprator
og dermed $array = explode(';',$streng);
Mit problem er mere at jeg er for nysgering til at acceptere
ikke at kunne bruge preg_split.
men tak for den altilernative løsning.

Fra : Lars Petersen

Dato : 17-07-02 16:54

> Mit problem er mere at jeg er for nysgering til at acceptere
> ikke at kunne bruge preg_split.

Jeg ville nok bruge preg_match_all (den er jeg vant til) og sige:

preg_match_all('/"(.*?)"\n/',$str,$res);

så vil $res[1][0] indehold davs, $res[1][1] davs2 osv...

--
-

Fra : DUdsen

Dato : 17-07-02 19:05

Lars Petersen wrote:

> Jeg ville nok bruge preg_match_all (den er jeg vant til) og
> sige:
>
> preg_match_all('/"(.*?)"\n/',$str,$res);
>
> så vil $res[1][0] indehold davs, $res[1][1] davs2 osv...

echo "$res[1][0]"; returnere så Array[0] hvilket sådan ser både
giver mening og ingen mening og det er stadigvæk ikke preg_split
men jeg lærer tror jeg da nok.

Fra : Lars Petersen

Dato : 17-07-02 20:17

> echo "$res[1][0]"; returnere så Array[0] hvilket sådan ser både
> giver mening og ingen mening og det er stadigvæk ikke preg_split
> men jeg lærer tror jeg da nok.

Hehhe ok, $str skulle helst indeholde "davs1"\n "davs2"\n "davs3"\n
"davs4"\n
hvis det skulle virke :)

--
-

Fra : DUdsen

Dato : 17-07-02 20:42

Lars Petersen wrote:

> Hehhe ok, $str skulle helst indeholde "davs1"\n "davs2"\n
> "davs3"\n "davs4"\n
> hvis det skulle virke :)

Ja ja jeg fik den også problemet forsvinder hvis jeg bruger
print istedet for echo.
men det der oprindeligt driler mig er at den udskriver et aray
af arays. og dem ved jeg ike lige hvad jeg sådan rigtigs skal
stille op med.