Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Signe er denne uges model
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 16-07-02 21:09

Som jeg tidligere har skrevet i denne NG, så arbejder jeg i øjeblikket med
modelbilleder for radiostationen MixFM. I denne uge er det Signe der er
taget en tur i bokseklub.

Se billederne på www.mixfm.dk . Kommentarer er selvfølgelig velkomne, svar
evt. på mail fra min hjemmeside. Du kan også gå ind og give pigerne karakter
og være med i konkurrencen om at komme med pigerne på en fotosession til
Oslo.

Go' fornøjelse!

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : ab

Dato : 17-07-02 09:11

"Tim Lerche Sørensen" <35mm(no-spam)@film.dk> skrev bl.a. i en meddelelse

> Som jeg tidligere har skrevet i denne NG, så arbejder jeg i øjeblikket med
> modelbilleder for radiostationen MixFM. I denne uge er det Signe der er
> taget en tur i bokseklub.

Det kunne godt se ud til, at du skulle have arbejdet lidt (læs _meget_) mere
med dine "modelbilleder" - hvad det så end er for en størrelse. Det kommer
selvfølgelig an på, hvad du vil med dine fotos, men umiddelbart skulle vi jo
tro, at du var ude på at lave nogle spændende billeder af nogle halvbare
tøser - bl.a. for at få flere til at melde sig til forsøget.

Det må konstateres, at det spændende absolut er udeblevet. Det er som om du
ikke kan bestemme dig til, om du vil tage oversigtsbilleder eller
koncentrere dig om dit egentlige motiv. Billederne er alt for passivt
registrerende. Det er synd for ofrene og dine anstrengelser - pigerne ser
heller ikke specielt afslappede ud ? Få dem til at slappe af - det er jo
ikke grædekoner. Gå meget tættere på og få noget "liv i kludene".

ab

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 17-07-02 18:01

Ja, jeg indrømmer gerne at billederne af Signe ikke er mine favoritter. Men
taget i betragtning hvor mange odds vi havde imod os, så synes jeg vi fik
det optimale ud af det. Forklaring følger:

2 timer før optagelserne starter ringer modellen og siger at hun "iøvrigt"
ikke kan tåle make-up omkring øjnene!! Eftersom en af ideerne med det her er
at lave en styling, så behøver man vel ikke sige mere i den sammenhæng.
Hendes hår har hun selv lavet, hun er nemlig frisør, og eftersom vores egen
frisør var væk passede det jo fint. Så hun ville altså selv bestemme hvordan
håret skulle være (=kedeligt).
Planlægningen af disse optagelser gik lidt for hurtigt. Ingen havde mulighed
for at nå at lave research på dette projekt, før det pludseligt var startet.
Egentlig var det meningen at billederne skulle tages i en boksering. Vi
havde da også fået bekræftet af ejeren at der var en boksering på stedet.
Bokseringen viste sig at være nogle stykker blå reb der var tapet sammen og
sat fast på nogle stolper. Altså langt fra hvad vi havde forestillet os.
Desuden var stort set samtlige vægge på stedet enten ferskenfarvede, eller
også var der spejle. Derfor var vi nødt til at bruge et andet lokale, som
var booket til et bestemt tidspunkt. Det gav os meget kort tid til at lave
optagelserne. Optagelserne ved skabet foregik i herrernes omklædning. Den
lille del af rummet vi brugte var elendig. Der var mørke skabe hele vejen
rundt, og højt til loftet som var sortmalet. Eftersom der stod to mænd og
ventede på at komme i bad, foregik fotograferingen ved at reflektere min
påmonterede flash ind i en gipsplade vi havde flyttet ind i rummet.
Modellen... ja, for det første havde hun jo aldrig prøvet det før, men det
var jo hvad vi havde forventet. Men hun virkede generelt fraværende, meget
svær at komme i kontakt med. Jeg gjorde mange forsøg på den begrænsede tid
der var til rådighed til at komme ind til hende, men når det kom til stykket
var der sgu ikke så meget charme over hende.

Så vi er ret enige i gruppen om at det kun kan blive bedre fremover. Nu hvor
de næste 7 ugers optagelser er færdige, har vi fundet stilen, og jeg tør
godt love at det bliver mere spændende end det I har set indtil nu.

Man skal dog stadig tage i betragtning at de fleste af pigerne ingen
erfaring har som model, og der derfor er en grænse for hvad man kan
forvente. Men tak for et godt indspark.

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Langgaard

Dato : 17-07-02 10:47

Hej

Location og model i orden, men hvor er bevægelsen, sveden og udstrålingen.
En kvinde er langt hår, så hvorfor er det bundet op, det burde være med til
at skabe bevægelse og liv i billederne !

Min mening.

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-