Mekreller
Fra : leif Nielsen

Dato : 16-07-02 19:36

Hej NG

Jeg har hørt at der er fanget makreller i farvandet nord for Fynshoved , dog
i garn . Hvad er den bedste måde at fange disse fisk med stang ? Dørgning ,
Spindefiskeri , flåd , alt har interesse også agn , dybder , hastighed m.m.

M.V.H.
Leif

Fra : Martin Nielsen

Dato : 16-07-02 21:34

Hej Leif

Jeg har været heldig at få nogle mellem Samsø og Fyns Hoved, der er ikke så
mange men de har normalt en ret god str. den største jeg har fået har været
54 cm og 1,6 kg. Det har været på dørgning/trolling, med forholdsvis store
blink (ca. 15-20 cm) fisket i max. 4 m dybde. Min er faring er at det er
godt at holde en fart på 2-3 knob.

Det er godt nok er par år siden jeg rigtig dyrkede det, men mon ikke de
stadig kan fanges der. Det var som regel bedst i august/ først i september,
når der havde været en god periode med sol.

/Martin

Fra : hansi.christiansen

Dato : 07-08-02 08:18

"leif Nielsen" skrev d. 16-07-02 19:36 dette indlæg :
> [...]
>
> M.V.H.
> Leif
> jeg har haft held med at fange makreller på makrelforfang mellem
springlagene, så prøv om du kan finde det
,

http://www.kandu.dk/