Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder
Fra : benny bryde

Dato : 16-07-02 19:11

Hi gruppe

Hvis nogen i denne gruppe skulle være interesseret i at se nogle af mine
"mesterværker" har jeg lagt 8 enkelte og 2 panorama billeder op på denne
adresse:

http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=364

Motiverne er fra området omkring Ishøj lystbådehavn og strand.

Billederne et taget med mit nye Canon Powershot G2 (den sorte udgave, men
dette er jo nok ligegyldigt i denne forbindelse)
Til de interesserede: Alle billederne er lagret i jpg med superfin
komprimering = 2274*1704 pixel - Panorama billederne er lavet af 4
enkelbilleder og sømmet sammen af PhotoStitch der en en del af den, med
kameraet, medfølgende software.
Jeg har iøvrigt prøver at udskrive et par "familie billeder" i A4 format med
min HP Photosmart P 1000 på relevant Photopapir.
Resultatet virker brugbart ifølge et par af de respons jeg har fået, idet
nogle troede der var tale om en fremkaldelse af billederne.
Jeg har ikke regnet på prisen af en sådan udskrivning, men da er helt
sikkert dyrt.

Hvis i skulle få lyst til at kikke op, så god fornøjelse - jeg er
overbevist om at der intet en galt med kameraet, kun med personen bag dette.

mvh
benny

Fra : max

Dato : 16-07-02 22:19

> [...]
>

> Hvis i skulle få lyst til at kikke op, så god fornøjelse - jeg er
> overbevist om at der intet en galt med kameraet, kun med personen bag dette.

Tillykke med den lille sorte - Det er sikkert et glimrende kamera og du er
sikkert en glimrende person.... Billederne derimod er ikke gode - det ved du
forhåbentlig også godt selv.. Så sæt Carlsberg på is til efter billederne er
taget, det er meget medre om end ikke så hyggeligt... Glæder mig til at se
hvad du kan lave med den lille sorte.. max

Fra : ab

Dato : 17-07-02 08:55

dette.

Det er jo hårde ord i juli - og det er nok også at tage munden for fuld at
udlede noget om dig personligt ud fra dine fotos (det kan andre også være
glade for).

Hvis du vil have nogle kommentarer med til brug i dine fremtidige forsøg,
vil jeg foreslå dig at du koncentrerer dig om, hvad der skal være dit motiv.
Der er ganske simpelt alt for meget med på dine fotos. Gå tæt på - og så
lidt tættere. Det er på flere af billederne ikke til at se, hvorfor du
trykkede på udløseren. Resultatet bliver uvedkommende fotos, som ingen gider
spilde tid på.

Kik eventuelt i fotohåndbøger - Politikens f.eks. - lær det grundlæggende,
så kan du senere (hvis du ikke har opgivet din hobby) forsøge dig med
diverse eksperimenter.

ab

Fra : benny bryde

Dato : 17-07-02 09:55

Hi ab
Tak for din kritik og dine råd. Det var da konstruktivt.
Jeg vil prøve at føle din råd, og især tænke over "hvad der skal være

motivet", jeg tror du har ret, jeg tænker måske for meget i
traditionelle feriebilleder hvor det hele helst skal med.
Det lyder endvidere som en ide, at gæste biblioteket.

mvh

benny

Fra : benny bryde

Dato : 17-07-02 10:14

Hi Max

Tak for din kritik.
Når du nu vurderer samtlige billeder som noget møg, er det
naturligvis fordi du, er professionel fotograf.
Jeg har derfor stor respekt for din klare dom, og vil som en glad
amatør, meget gerne kunne "høste" lidt af din viden.
Er det motiverne ? - skulle jeg have valgt nærbilleder af f.eks.
blomster?
Begår jeg en generel fejl med hensyn til solen/lyset? - eller ....
Som du kan se, beder jeg dig præciserer fejlene lidt mere specifikt,
således at jeg kan lære, og forhåbentlig blive en meget bedre
amatørfotograf.
Jeg føler mig stadig overbevist om at der intet er galt med kameraet.

Du må iøvrigt, meget gerne, henvise mig til din hjemmeside, således
at jeg, og måske andre, kan få et lille indblik i en professionel
fotograf's arbejder.

mvh
benny