MS Windows
briani 27239
Måske off topic
Fra : Kasper

Dato : 16-07-02 19:04

Min eventviewer skriver på tysk når den rapporterer fra mcafee (som er
på engelsk) - nogen der ved hvordan dette ændres?

Mvh Kasper

Fra : Mads Jensen

Dato : 16-07-02 19:36

Hej

> Min eventviewer skriver på tysk når den rapporterer fra mcafee (som er
> på engelsk) - nogen der ved hvordan dette ændres?

Måske fordi, at du Windows gerne til tider ser at alle sprog, efter deres
mening, er ens.
Men Microsoft har igen taget fejl.

Til det seriøse, du har måske blandet nogle installationer af IE og Windows
sammen.
Jeg har også prøvet at andre programmer, som egentlig ikke havde noget med
M$ at gøre, skrev på forskellige sprog.

Hvis du vil af med det, så må du vel uninstalled, og installerer igen, og
håbe at M$ holder sig væk, med andre sprog!

/Mads

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 17-07-02 16:48

On Tue, 16 Jul 2002 20:04:06 +0200, Kasper
<hr_overgeneral@hotmail.com> wrote:

>Min eventviewer skriver på tysk når den rapporterer fra mcafee (som er
>på engelsk) - nogen der ved hvordan dette ændres?

Du er ikke alene - alle de McAfee-installationer jeg har set på Win NT
og Win 2000 gør dette (incl. min egen Win2000, som dette sendes fra).

Teksterne, som af McAfee sendes til Event Viever, findes i

D:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\McShield\NaiEvent.dll
(stien gælder min maskine - du har måske Win??? på et andet drev)

I denne dll-fil findes der 4 Message Tables på følgende sprog og i
denne rækkefølge:

Tysk
Engelsk
Spansk
Fransk

I de 3 ikke-engelske findes der enkelte linier med engelsk tekst.

Tilsyneladende vælger McAfee den første (= tyske) Message Table, selv
om installationen fremtræder på engelsk. Jeg har ikke kunnet finde
nogen årsag til dette, men vender tilbage hér, hvis jeg finder ud af
det.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 17-07-02 17:22

On Wed, 17 Jul 2002 17:48:04 +0200, Gert Søgaard Jensen
<nospam@gert-soegaard-jensen.dk> wrote:

> [...]
>om installationen fremtræder på engelsk. Jeg har ikke kunnet finde
>nogen årsag til dette, men vender tilbage hér, hvis jeg finder ud af

Jeg prøvede at fjerne den tyske Message Table fra NaiEvent.dll,
hvilket er lidt besværligt pga Win2000,s sikkerhedssystem, som straks
erstatter en ændret dll-fil med originalen !
Men efter lidt "snyd" lykkedes det - og nu skriver McAfee på engelsk i
Event Log.

Så er spørgsmålet: Er dette ulejligheden værd ?
Måske, hvis tysk ikke er éns foretrukne sprog

--
Venlig hilsen
Gert