Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billid lagring
Fra : max

Dato : 16-07-02 18:56

Mobil extern harddisk istedet for en masse cf kort..
Er der nogen der ved noget om det..?
mvh max

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-07-02 19:43

max wrote:

> Mobil extern harddisk istedet for en masse cf kort..
> Er der nogen der ved noget om det..?

Det er en udmærket mulighed, men desværre temmelig dyr...!

Fra : max

Dato : 16-07-02 22:20

> Det er en udmærket mulighed, men desværre temmelig dyr...!

Ja det er jo en stor hjælp... mvh max

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-07-02 00:05

max wrote:

> Ja det er jo en stor hjælp...

Ahmmm... jeg har nok fejltolket dit indlæg, jeg havde fået den
opfattelse, at du var bekendt med de forskellige løsninger, som f.eks.
MindStor, og at du blot ville vide om de fungerer ok.

Og som sagt, så er MindStor en smart løsning, den er dog alt for dyr, en
billig bærbar computer er iøvrigt også en god løsning, der dog ikke kan
konkurrere på vægt og størrelse.

Hvis dit digicam bruger Compact Flash kort, så kan du også købe en IBM
minidisk i samme størrelse som dit hukommelseskort, de kan fås i flere
Mb-størrelser, men de er også rimmelig dyre.

Personligt satser jeg dog på at ha' mange mellemstore kort, det gir'
lige så meget lagerplads som på nogle få store kort, eller en enkelt
harddisk, og det spreder risikoen, det vil godt nok være surt at miste 1
gigabyte billeder p.g.a. en hardware fejl.

Fra : max

Dato : 17-07-02 02:19

> [...]
> gigabyte billeder p.g.a. en hardware fejl.
>
> --
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |

Årh hva faen det ska' du ikke tænke på, jeg fejlfortolker sku osse tit
mig selv - så går der lidt tid med at regne den ud - Men jeg tror nu
alligevel ikke ikke du har ret mht. at det er en dyr løsning..
40Gb fordelt på SandiskCF 128mb kort.. Omkring 200.000 kr..
Eller hva..? Og så vil jeg godt se tolderne når man står der og og
siger feriebilleder - hehe.. mvh max

Fra : J@N

Dato : 17-07-02 07:13

"max" <maxarte@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 40Gb fordelt på SandiskCF 128mb kort.. Omkring 200.000 kr..
> Eller hva..? Og så vil jeg godt se tolderne når man står der og og

Nu du er i gang med at jonglere med tallene, prøv lige at vende den om. De
fleste kameraer bruger ca. 1-2 Mb, i dette eksempel har jeg brugt Canon D60
(6 megapix), ved de fleste andre kameraer fylder billederne endnu mindre:

Antal billeder ved 40 Gb:
RAW 7,4 MB --> 5.400 billeder
Large/Fine 2,5 Mb --> 16.000 billeder
Large/Normal 1,3 Mb --> 30.700 billeder

En harddisk på 40 Gb er perfekt, hvis du har har planer om at foretage en
jordomrejse el.lignende, til almindelig brug er det rent overkill. Har du
overhovedet brug for så meget diskplads? Til sammenligning har jeg siden
3/99 taget ca. 4000 digitale billeder, hvoraf jeg har gemt 2335, de fylder i
alt ca. 1,5 Gb.

Med mindre du har det før omtalte store behov, er jeg tilbøjelig til at give
Niels Ebbesen ret, hellere flere små kort f.eks. 4-8 stk 128 Mb, de rækker i
de fleste tilfælde langt, og sikkerheden er langt større.

Jan

Fra : max

Dato : 17-07-02 07:15

> [...]
> Niels Ebbesen ret, hellere flere små kort f.eks. 4-8 stk 128 Mb, de rækker i
> de fleste tilfælde langt, og sikkerheden er langt større.

Go' morgen Jan og tak skal du ha' - Jeg tror jeg må ha' sådan en, og ja jeg
rejser meget - tidligere med analog kamera, scanner og en notebook, puh ha
overweight.. Så nu satser jeg på at Fuji's nye S2 og en extern harddisk kan
gøre livet lidt lettere.. Ikke mere diskution med security folk i lufthavnene,
slut med substandart laboratorier, ridsede film og retuchering.. Jo udviklingen
går i den rigtige retning, sefølig lige ind til den dag hardisken dør med 5000
billeder på... mvh max

Fra : Tom Wagner

Dato : 16-07-02 20:08

On Tue, 16 Jul 2002 19:56:24 +0200, "max" <maxarte@hotmail.com> wrote:

>Mobil extern harddisk istedet for en masse cf kort..
>Er der nogen der ved noget om det..?
>mvh max

Prøv fx at se her:
http://www.mindsatwork.net/

Tom

Fra : Gjøl

Dato : 16-07-02 20:31

Tom Wagner wrote:
> [...]

Det er dæleme for dyrt, de koster jo nemt en en 4 - 5 tusinde.

Jeg fandt et billigt (750 kr.) Iomega 250 MB extern drev, med 10x100 MB
0g 1x250 MB disketter til, på dem kan jeg kategorisere mine billeder
inden jeg brænder dem over på en CD-Rom, måske lidt besværligt, men
hyggeligt at arbejde med sine billeder på den måde.

Gjøl
canislupus@vandring.dk
www.vandring.dk

Fra : max

Dato : 16-07-02 22:26

"Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> wrote in message

> Det er dæleme for dyrt, de koster jo nemt en en 4 - 5 tusinde.

Ja det er for dyrt.. Men med 20-30 Gb blir det trods alt billigere end
30-40 stk Ibm mini drives.. eller hür..!

> [...]
> inden jeg brænder dem over på en CD-Rom, måske lidt besværligt, men
> hyggeligt at arbejde med sine billeder på den måde.

Jeg er for gammel, utålmodig og uorganiseret til det, men respekt skal du ha'..!
mvh max

Fra : max

Dato : 16-07-02 22:19

"Tom Wagner" <tomwag@worldonline.dk> wrote in message

> Prøv fx at se her:
> http://www.mindsatwork.net/
>
> Tom

Den er perfekt..!
mvh max

Fra : Kjeld Holm

Dato : 17-07-02 08:10

> Den er perfekt..!
> mvh max

men også dyr...Priser ca.:
5GB kr. 4.595,- incl. moms
10GB kr. 5.995,- incl. moms
20GB kr. 7.195,- incl. moms

sakset fra den danske forhandler, http://www.fovitech.dk/compu/ms.htm

mvh Kjeld

Fra : max

Dato : 17-07-02 08:35

> men også dyr...Priser ca.:
> 5GB kr. 4.595,- incl. moms
> 10GB kr. 5.995,- incl. moms

20GB kr. 7.195,- incl. moms ....... 4.500 kr i Tyskland....

> sakset fra den danske forhandler, http://www.fovitech.dk/compu/ms.htm
>
> mvh Kjeld

Såe mon ikke den kan findes billigere her hjemme..?? Den kan jo næsten
det hele, men kun 20 Gb... Hmmmm..
mvh max

Fra : max

Dato : 22-07-02 06:46

"max" <maxarte@hotmail.com> wrote in message

> 20GB kr. 7.195,- incl. moms ....... 4.500 kr i Tyskland....

> Såe mon ikke den kan findes billigere her hjemme..?? Den kan jo næsten
> det hele, men kun 20 Gb... Hmmmm..
> mvh max

Fandt frem til et alternativ
http://www.archos.com/us/products/product_jbmm.html