Hvordan i hede hule
Fra : Jakob Kusk

Dato : 16-07-02 18:40

Nu har jeg så fået min iBook, men ak ak ak...

Jeg har selvfølgelig pillet og raget, og nu vil jeg så gerne genetablere
maskinen med CDerne "Tilbagekopier software", men hver gang får jeg at vide,
at installationsprogrammet fortæller mig, at jeg ikke kan installere på min
harddisk, med beskeden: "Du kan ikke installere programmet på en
netværksserver" (sårn cirka).

Er der dog ikke nogen, der kan hjælpe mig til at reetablere systemet med de
tre tilbakekopieringsCDer?

NB: Problemet viser sig også ved, at jeg ikke kan få lov til at installere
AppleWorks, fordi installationsprogramet fortæller, at disken er en
netværksserver.. :(

mvh
Jakob Kusk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-07-02 19:06

Jakob Kusk <Ask@me.dude> wrote:

> Er der dog ikke nogen, der kan hjælpe mig til at reetablere systemet med de
> tre tilbakekopieringsCDer?

boot fra Cd'en!

--
venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:13138233>

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Jakob Kusk

Dato : 16-07-02 19:07

Det er lige netop det jeg har prøvet.

På CDerne står der, at jeg skal genstarte masskinen med "C" trykket ned. Det
gør jeg så, og får den nævnte besked.

mvh
Jakob Kusk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-07-02 21:01

Jakob Kusk <Ask@me.dude> wrote:

> Det er lige netop det jeg har prøvet.
>
> På CDerne står der, at jeg skal genstarte masskinen med "C" trykket ned. Det
> gør jeg så, og får den nævnte besked.

Har du noget på disken der skal gemmes? Hvis nej, så formater lige med
Disk Setup først og prøv igen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-07-02 08:16

Jakob Kusk <Ask@me.dude> wrote:

> På CDerne står der, at jeg skal genstarte masskinen med "C" trykket ned. Det
> gør jeg så, og får den nævnte besked.

Det lyder som om du ikke får bootet op fra CD'en. Er skrivebordstapetet
"fyldt med cd'ere"?

Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-07-02 22:54

On Tue, 16 Jul 2002 19:39:57 +0200,
Jakob Kusk <Ask@me.dude> wrote:
> NB: Problemet viser sig også ved, at jeg ikke kan få lov til at installere
> AppleWorks, fordi installationsprogramet fortæller, at disken er en
> netværksserver.. :(

Appleworks kan ikke installere på en / partition formateret med
unix filsystem. Den skal smides på en HFS eller HFS+ disk. Har ikke
testet på en mountet unix partition.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk