Gæt to racer ?
Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-07-02 18:09

Nogle få af jer ved hvilke racer, Nuggi’s forældre har. Hvis de få kan
holde sig i skindet, vil jeg gerne stå for en lille quiz.
Quizzen går simpelthen ud på at gætte racerne. Der er billeder på min
hjemmeside [ http://www.sverre.dk ]www.sverre.dk , der vil blive givet
supplerende oplysninger her og alle spørgsmål vil selvfølgelig blive
besvaret.

Hvad siger I ?

Hilsen Sverre.

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-07-02 18:48

On 16/07/2002 19:09, in article
fc.0073fb6b045044a50073fb6b045044a5.45044a8@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> hjemmeside [ http://www.sverre.dk ]www.sverre.dk , der vil blive givet
> supplerende oplysninger her og alle spørgsmål vil selvfølgelig blive

Først og fremmest vil jeg sige at Nuggi er meget smuk! Jeg elsker sorte og
tan hunde - Nuggis tegninger er meget charmerende.
Noget siger mig der er et eller andet terrier I Nuggi, men da jeg har meget
lidt forstnd på det tør jeg ikke sige det med sikkerhed
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-07-02 19:00

Hej Sverre

> Hvad siger I ?

Jeg tror jeg gir' fortabt, men sød det er han virkelig.

Nej okay, hvis jeg skal gi' et bud bliver det rottweiler og en ruhåret jack
russel terrier

Mange sommer hilsner fra

Bolette

PS

> Quizzen går simpelthen ud på at gætte racerne.

Hvad kan man vinde?

Fra : Annette Skovbon

Dato : 16-07-02 19:04

Umiddelbart ligner han min gravhunde/yorkshireterrier, mens hans
pote/benstørrelse og aftegninger kunne også tyde på noget
shæfer/hovawart...

--Annette

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-07-02 19:07

mail@korat.dk writes:
>Noget siger mig der er et eller andet terrier I Nuggi, men da jeg har
>meget
>lidt forstnd på det tør jeg ikke sige det med sikkerhed

Du har ret - hans mor er en terrier. Hvilken ?

Hilsen Sverre.

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-07-02 20:14

On 16/07/2002 20:07, in article
fc.0073fb6b0450485e0073fb6b045044a5.4504860@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> Du har ret - hans mor er en terrier. Hvilken ?
>
> Hilsen Sverre.

NU bliver du krævende DET har jeg ingen anelse om! Mit kendskab til
terriere kan være på et meget lille sted

Fra : John

Dato : 16-07-02 20:30

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ret - hans mor er en terrier. Hvilken ?
>
> Hilsen Sverre.

Hej Sverre.

Jeg gætter på en Jack Russell Terrier ?

*:) - John.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-07-02 20:08

Bobo@nospam.kimj.dk writes:

>Nej okay, hvis jeg skal gi' et bud bliver det rottweiler
Det er der også mange, der gætter på ude i den analoge virkelighed, men
det er forkert.

>og en ruhåret jack
>russel terrier
Langt fra

Nuggi er ca. 14 uger gammel, vejer ca. 12 Kg, og er ca. 40 cm høj.
Jeg lægger nogle flere billeder ind i morgen.

>Mange sommer hilsner fra
>
>Bolette
>
>Hvad kan man vinde?

Æren

Hilsen Sverre.

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-07-02 20:36

On 16/07/2002 21:08, in article
fc.0073fb6b04504c5a0073fb6b045044a5.4504c7a@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> [...]
>
> Nuggi er ca. 14 uger gammel, vejer ca. 12 Kg, og er ca. 40 cm høj.
> Jeg lægger nogle flere billeder ind i morgen.

Er det en foxterrier/schæfer? Den kunne godt have farverne til det (iflg mit
ringe kundskab til hunderacer).

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-07-02 20:40

> Er det en foxterrier/schæfer? Den kunne godt have farverne til det (iflg mit
> ringe kundskab til hunderacer).

Farverne er stadig rigtige efter min mening, men ørerne forvirrer mig...
Både foxterrier og schæfer har opretstående ører...

Fra : Annette Skovbon

Dato : 16-07-02 20:41

Ikke nødvendigvis som 11. ugers
--Annette

Fra : John

Dato : 16-07-02 21:00

> [...]
>
> Nuggi er ca. 14 uger gammel, vejer ca. 12 Kg, og er ca. 40 cm høj.
> Jeg lægger nogle flere billeder ind i morgen.

Hmm, hvad så med noget Border Terrier eller
Airedale Terrier ?. Hovawart, Schæfer eller
Gordon Setter kunne være den anden, på grund af
de brune aftegninger.

*:) - John.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-07-02 21:17

Mit bud er airdale og rottweiler

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Sander

Dato : 16-07-02 23:46

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Mit bud er airdale og rottweiler
>
> --
> Nina El Falaki

Ovenstående ville også være mit bud. Eller Airdale ( staves det sådan ? ) /
labrador. Kan ikke helt få den hvide farve, til at passe ? Airdale / Border
collie ?
Jeg giver op..........men en sjov ide, du har fået her, Sverre..........
: )

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bettina

Dato : 17-07-02 09:33

arj, nu nåede du lige at stjæle mit bud

Bettina

/

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 16-07-02 21:13

Når jeg kigger på hans søskende (Går jeg udfra det er) så ville jeg
umiddelbart gætte på Rottweiler/ Ruhåret hønsehund........men eftersom jeg
kan læse i tråden, at der er terrie i ham, så skipper jeg hønsehunden og
gætter i stedet på tysk jagt terrie, ruhåret fox terrie eller Airedale
Terrier ???

VH Pernille

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-07-02 20:53

nospam4me@yoda.net writes:
>Jeg gætter på en Jack Russell Terrier ?
Næh.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-07-02 20:56

mail@korat.dk writes:

>Er det en foxterrier/schæfer?
Nej.

>Den kunne godt have farverne til det (iflg mit
>ringe kundskab til hunderacer).
Måske snyder farverne lidt. De fleste i kuldet er sorte med lidt hvidt -
enten på poter eller bryst - men det siger nu mere om hans far (som ikke
er terrier

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-07-02 20:53

mail@korat.dk writes:

> NU bliver du krævende DET har jeg ingen anelse om! Mit kendskab til
>terriere kan være på et meget lille sted

Også mit, og der er heller ikke tale om den mest udbredte terrier.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 16-07-02 20:57

mail@korat.dk writes:
>Farverne er stadig rigtige efter min mening, men ørerne forvirrer mig...
>Både foxterrier og schæfer har opretstående ører...

Ingen af Nuggis forældre har (helt) opretstående ører.

Hilsen Sverre.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 16-07-02 20:59

> [...]
> hjemmeside [ http://www.sverre.dk ]www.sverre.dk , der vil blive givet
> supplerende oplysninger her og alle spørgsmål vil selvfølgelig blive

Airdale/schæfer??

mvh Eva

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-07-02 06:27

safeni@privat.tdcadsl.dk writes:
>Airdale/schæfer??
Moderen er ganske rigtig Airedale terrier, men faderen er ikke schæfer.

Hilsen Sverre.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-07-02 07:38

> Moderen er ganske rigtig Airedale terrier, men faderen er ikke schæfer.
>
> Hilsen Sverre.

Airedale terrier og Rothweiler (selv om det er en absurd kombination) ?

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-07-02 06:28

nospam4me@yoda.net writes:
>Airedale Terrier
Ja, moderen.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-07-02 06:28

cats@feca.dk writes:
>Mit bud er airdale
Ja,

>og rottweiler
Nej.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-07-02 06:33

Sander@tjekmig.dk writes:
> Airdale / Border
>collie ?
>Jeg giver op..........men en sjov ide, du har fået her, Sverre..........
>: )

Jeg er glad for at du giver op.

Moderen er Airedale terrier og faderen er Border Collie

Hilsen Sverre.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-07-02 07:39

> Jeg er glad for at du giver op.
>
> Moderen er Airedale terrier og faderen er Border Collie
>
> Hilsen Sverre.

Næste parring bør da så være Border Terrier og Border Collie

Jeg fik afgivet mine bud inden jeg fik læst hele tråden

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Sander

Dato : 17-07-02 09:42

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er glad for at du giver op.
>
> Moderen er Airedale terrier og faderen er Border Collie
>
> Hilsen Sverre.

Det var da, et heldigt gæt. : ) Men det forklarer jo, den hvide farve.

Vi har set, så mange Border Collier i TV` et, for et stykke tid siden. De er
jo, rigtig dygtige fårehunde. Vi var dybt imponeret, over hvordan de skulle,
få 3 får igennem, forskellige forhindringer på tid, imens ejeren dirigerede
dem, med ord eller fløjt.

Har kun kendt, en Airdale terrier. Han virkede, som en rolig og godmodig
hund.

Har ikke hørt, om denne kombination før, men jeg tror helt sikkert, at du
kan forvente dig, en rigtig god hund...... : )

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-07-02 10:05

On 17/07/2002 07:33, in article
fc.0073fb6b045074830073fb6b045044a5.45074aa@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> Jeg er glad for at du giver op.
>
> Moderen er Airedale terrier og faderen er Border Collie
>
> Hilsen Sverre.

AhA! En livlig og aktivitetskrævende hund du har fået dig der

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-07-02 06:31

praxis@nospampc.dk writes:
>Airedale
>Terrier ???
Ja, moderen.

Tjah, så mangler I bare faderen, og der ligger fire nye billeder på
www.sverre.dk

Hint : Som tidligere nævnt er de fleste i kuldet sorte - med lidt hvidt.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 17-07-02 06:31

safeni@privat.tdcadsl.dk writes:
>Manchester terrier ??
Har aldri hørt om den

>Han er i øvrigt skøn!
Tak

Hilsen Sverre.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-07-02 07:36

> [...]
> hjemmeside [ http://www.sverre.dk ]www.sverre.dk , der vil blive givet
> supplerende oplysninger her og alle spørgsmål vil selvfølgelig blive

Rothweiler og Flatcoated Retriever ?

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-07-02 07:51

Sander@tjekmig.dk writes:
> [...]
>
>Har ikke hørt, om denne kombination før, men jeg tror helt sikkert, at du
>kan forvente dig, en rigtig god hund...... : )

Ja, det håber jeg. Det var nemlig de egenskaber, du nævner, som fik mig
til at vælge blandingen.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-07-02 07:52

mail@korat.dk writes:
>AhA! En livlig og aktivitetskrævende hund du har fået dig der
Åh ja, han har et stort behov for begge dele, men jeg prøver at dæmpe ham.

Hilsen Sverre.

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-07-02 10:41

On 18/07/2002 08:51, in article
fc.0073fb6b04510cc90073fb6b045044a5.4510ce0@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> Åh ja, han har et stort behov for begge dele, men jeg prøver at dæmpe ham.
>
> Hilsen Sverre.

Hvordan har du tænkt dig at gøre det?

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-07-02 12:59

mail@korat.dk writes:
>Hvordan har du tænkt dig at gøre det?
Det gør jeg skam allerede

Ved ikke at hidse ham op, når jeg kommer hjem, ikke at lade gæster hidse
ham op, ikke at lade folk, vi besøger, hidse ham op, at have meget rolig
kontakt med ham, ved at hviske ikke tale højt eller råbe til ham. I det
hale taget selv at være meget rolig i omgangen med ham, og ikke at belønne
ham for at være speedet.

Hilsen Sverre.

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-07-02 13:28

On 18/07/2002 13:58, in article
fc.0073fb6b04513fe70073fb6b045044a5.451403a@net.dialog.dk, "Sverre Stokke"
<sverre@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> hale taget selv at være meget rolig i omgangen med ham, og ikke at belønne

Det lyder alt I alt temmelig anstrengende hele tiden at skulle passe på
hvordan du og andre taler til ham... Men det har du jo på sin vis selv valgt

Fra : Sverre Stokke

Dato : 18-07-02 16:21

mail@korat.dk writes:
>Det lyder alt I alt temmelig anstrengende hele tiden at skulle passe på
>hvordan du og andre taler til ham... Men det har du jo på sin vis selv
>valgt
Ja, og det var skam en beslutning, som krævede megen overvejelse. Men dels
var det et perfekt 'køkkenopdræt', og dels har jeg altid været fascineret
af Border Collie - men ikke blind for de krævende sider af racen. Og når
nu Airedale Terrier var den anden halvdel, så var det faktisk noget nær
det perfekte. AT' er jo en brugshund - ligesom Schæferen, som jeg er vant
til - og må derfor formodes at have et stort indlæringspotentiale.
Et af mine kriterier var at der skulle være meget lidt 'jagt' i hunden
(min matrikel er en halv tønde uindhegnet skov), og det har jeg da fået
opfyldt - selv om AT oprindelig er en jagthund.

Hilsen Sverre.