MS Windows
briani 27239
parallel port
Fra : Mikael L

Dato : 16-07-02 18:04

Hej
Når jeg starter Xp får jeg følgende fejl:
The parallel port driver has not been installed.

Hvilket ikke passer. Er der nogen der kan hjælp.

Fra : Olsen

Dato : 16-07-02 19:41

"Mikael L" <lassenmikael@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Når jeg starter Xp får jeg følgende fejl:
> The parallel port driver has not been installed.
>
> Hvilket ikke passer. Er der nogen der kan hjælp.

Flyt kortet til anden port...
XP er dårlig til at genkende ting
man smider i kort-portene...

Fra : Kent Friis

Dato : 16-07-02 20:15

Den Tue, 16 Jul 2002 20:40:35 +0200 skrev Olsen:

>"Mikael L" <lassenmikael@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Flyt kortet til anden port...

Eh? Manden spørger om parralel-porten, aka. printer-porten. Den plejer
at være loddet fast på bundkortet, og ret svær at flytte med.

Eller har jeg overset noget?

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a

Fra : Olsen

Dato : 16-07-02 20:39

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse

> Eh? Manden spørger om parralel-porten, aka. printer-porten. Den plejer
> at være loddet fast på bundkortet, og ret svær at flytte med.
>
> Eller har jeg overset noget?

Sorry..tænkte lige på et ekstra port..;o/
Tror budnkortet er futtet af ....
Prøv at resette bios..måske den er disabled eller lign..

Fra : Martin K

Dato : 16-07-02 20:44

Vi tager den lige een gang til - langsomt:

Mikael L wrote:

> Tror budnkortet er futtet af ....
> Prøv at resette bios..måske den er disabled eller lign..

Som jeg forstår ovenstående, skriver XP at driveren til parallel-porten ikke
er installeret. Men her tilføjer Mikael, at det ikke passer. Derfor antager
jeg at printerporten virker, men XP kommer med fejlen alligevel.

Men måske overfortolker jeg...?

--
Martin K

Fra : Olsen

Dato : 17-07-02 08:47

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men måske overfortolker jeg...?

Det ved jeg ikke om du gør, men denne "fejl" opstår
ellers aldrig, derfor må bundkortet være defekt....jeg ku'
forstå, hvis det var et ekstra kort der var monteret, som
XP gerne ville ha' flyttet til en anden isa/pci slot, men
når det er det interne, så må boardet været kaputski'.

MVH

Fra : Mikael L

Dato : 17-07-02 10:43

Min printer virker fint. Men fejlen bliver ved med komme.
Ved min 1. installation af Xp fik jeg ikke denne fejl.
Men nu har jeg formaterer og får fejlen hver gang Xp starter.

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-07-02 11:01

> [...]

>Ved min 1. installation af Xp fik jeg ikke denne fejl.
>Men nu har jeg formaterer og får fejlen hver gang Xp starter.

Hvad er det for en printer? Jeg får samme fejl med min OkiPage 8w. Oki
skriver selv på sin hjmmeside, at det er et problem ved deres driver.
De har længe lovet en ny ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Mikael L

Dato : 17-07-02 20:17

Hej
Min er også en oki page. Dejligt at høre jeg ikke er den eneste.
Takker mange gange.