Problemmer med ATX slukfuntionen
Fra : Lars Nielsen

Dato : 16-07-02 16:46

Hej

Jeg har tidligere været på gruppen med dette problem, og jeg
har nu prøvet alle de ting som blev forslået.
Problemmet er at min computer kan ikke slukke automatisk efter
at jeg har loadet default bios setup og indstalleret XP.
Jeg har nu prøvet at genindstallere XP med de tilsyneladende
korrekte bios indstillinger, det hjalp ikke! den finder mit bundkort
som standard-pc alligevel, og ikke ACPI-pc som den skal.
Hvis jeg sætter flueben ved APM i XP genstarter computeren når
jeg vil slukke. Mærkeligt!
Jeg har leget lidt med at udskifte driveren manuelt til en ACPI men
det kan man vist ikke, (jeg kan ihvertfald ikke).
Jeg har også opdateret min bios, og min mus er ikke en Logitech.
Mit bundkort er et ASUS P5A med bios ver. 1007a (den nyeste).
Er mit bundkort brændt af, eller hvad?
Kan man på nogen måde teste sluk funtionen via DOS?

MVH

Lars Nielsen
larsbnil@tiscali.dk

Fra : Bachelor

Dato : 17-07-02 00:52

"Lars Nielsen" <larsbnil@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:rcXY8.7486$Yf1.562196@news010.worldonline.dk...
> [...]
> korrekte bios indstillinger, det hjalp ikke! den finder mit bundkort
> som standard-pc alligevel, og ikke ACPI-pc som den skal.

Prøv at læse her. Du kan tvinge din maskine til det hvis den ellers
understøtter det. Bemærk du skal holde øje med bundlinien under
den aller første del af installation af XP og være hurtig nogel gange
på F5 knappen :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q299340

Fra : Lars Nielsen

Dato : 17-07-02 11:54

"Bachelor" <not.working@nospam.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> understøtter det. Bemærk du skal holde øje med bundlinien under
> den aller første del af installation af XP og være hurtig nogel gange

Tak for tippet! nu virker det igen

Fra : HB

Dato : 17-07-02 12:06

> [...]

> understøtter det. Bemærk du skal holde øje med bundlinien under
> den aller første del af installation af XP og være hurtig nogel gange

Lad mig lige høre om jeg forstår det her rigtigt, for jeg har en maskine som
har samme problem med at den ikke vil slukke automatisk under WinXP. Skal
jeg installere det hele forfra for at ændre opsætningen, fordi ændringerne
skal foretages under installationen???

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Lars Funder

Dato : 17-07-02 13:02

"HB" <pooc10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
KLIP

> [...]
> jeg installere det hele forfra for at ændre opsætningen, fordi ændringerne

klip

Er du sikker på at din strømstyring er slået til i xp ? gå ind i
kontrolpanel->strømstyring-> faneblad APM og marker aktiver avanceret
strømstyring. Den var ikke slået til på min efter installation af xp
Lars Funder
www.larsfunder.dk

Fra : Madsen

Dato : 17-07-02 18:18

HB skrev:

> [...]
> automatisk under WinXP. Skal jeg installere det hele forfra for at
> ændre opsætningen, fordi ændringerne skal foretages under

Faktisk har jeg hørt om flere som har fået det til at fungere ved
blot at skifte driveren til pc'en inde i Enhedshåndtering.
Hvis det er fra en Standard-PC til en ACPI-PC man skifter, så skulle
det vist som regel gå smertefrit. Det er vist værre den anden vej,
men under alle omstændigheder gør man nok klogest i at tage backup
først.

Husk dog lige at tjekke det APM-faneblad. Avanceret strømstyring
bliver ikke slået til under installationen hvis XP finder pc'en
som en Standard-PC. Hvis XP finder pc'en som en ACPI-PC, så har
man slet ikke APM-fanebladet inde i Kontrolpanel > Strømstyring.

Se evt. også: http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/apm.htm

Madsen.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 18-07-02 08:32

> [...]
> som en Standard-PC. Hvis XP finder pc'en som en ACPI-PC, så har
> man slet ikke APM-fanebladet inde i Kontrolpanel > Strømstyring.

Hvis XP er installeret rigtigt er der ikke noget som hedder APM, man kan
ikke
skifte driveren i enhedshåndtering til en ACPI man kan kun skifte den anden
vej.
Man bliver nød til at geninstallere, igen trykke F5, når den spørger om SCSI
driver.
Det er min erfaring.

Lars Nielsen