MS Windows
briani 27239
Flere versioner af IE på XP?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 16-07-02 15:49

Hejsa NG,

Er det muligt at have flere versioner af IE installeret på en XP Home
Edition? Vil gerne have fra IE4 og opefter - kan det lade sig gøre?

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Martin K

Dato : 16-07-02 16:24

Tonni Aagesen wrote:
> Er det muligt at have flere versioner af IE installeret på en XP Home
> Edition? Vil gerne have fra IE4 og opefter - kan det lade sig gøre?

Det tror jeg bestemt ikke, eftersom Explorer er en vigtig og integreret det
af selve OS'et. På WinXP er der pr. default IE 6.0. Jeg går ud fra, at du
skal bruge det til at teste noget webdesign eller lignende. Det kan dog godt
ske, at det findes et eller andet mystisk program der kan simulere de
forskellige versioner, men umiddelbart tror jeg det ikke...

--
Martin K

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-07-02 16:45

Tue, 16 Jul 2002 16:49:06 +0200, skrev Tonni Aagesen
<use.my@signature.please>:

>Er det muligt at have flere versioner af IE installeret på en XP Home
>Edition? Vil gerne have fra IE4 og opefter - kan det lade sig gøre?

Nej, man kan aldrig have nogen, der er ældre end den version som
Windows er født med.

Og som hovedregel kun en IE-version på en Windows.

Fra : Madsen

Dato : 16-07-02 21:06

Martin K skrev:

> Nu må jeg tillade mig at være uenig her. IE 4 kan da idag ikke
> bruges til noget.

Se Knuds svar.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 16-07-02 16:58

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Nej, man kan aldrig have nogen, der er ældre end den version som
> Windows er født med.

Gad vide om det ændrer sig når man med WinXP SP1 efter sigende har
mulighed for at afinstallere IE (og OE) totalt? Rent teoretisk burde
det vel så kunne lade sig gøre at installere en ældre version, men det
er nok temmelig sikkert ikke så smart at gøre, da IE-versionen så ikke
kender det styresystem den er installeret på og omvendt, men det ville
være smart hvis det kunne lade sig gøre.
Personligt ville jeg ikke have noget imod at få OE 4 tilbage på WinXP,
men nu sidder jeg vist og bliver lidt smånostalgisk.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 16-07-02 20:04

Madsen wrote:
> Personligt ville jeg ikke have noget imod at få OE 4 tilbage på WinXP,
> men nu sidder jeg vist og bliver lidt smånostalgisk.

Nu må jeg tillade mig at være uenig her. IE 4 kan da idag ikke bruges til
noget. Den kommer standard med Win98, og man kan ikke engang benytte Windows
Update. Dertil er den simpelthen for gammel. Der er sikkert også en masse
andre websider der ikke kan vises som tiltænkt. Derudover mindes jeg at
deres auto-huske-webadresser-funktion var noget begrænset i forhold til
idag. Jeg har i det sidste års tid kørt med IE 5.5 (og senest SP2), og det
kan man sagtes. Den browser virker bare! Jeg opgraderede faktisk kun til
6'eren pga. OE 5.5 havde nogle 'mystifistiske' omkring brug af Hotmail, men
det er jo en helt anden sag.

For at gøre en kort historie lang: Hvad var det helt fortryllende ved IE 4.
Blot for interessens skyld...

--
Martin K

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-07-02 20:16

Tue, 16 Jul 2002 21:04:10 +0200, skrev "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com>:

>For at gøre en kort historie lang: Hvad var det helt fortryllende ved IE 4.
>Blot for interessens skyld...

Læs lige Madsens svar igen, blot det her citerede.

Fra : Martin K

Dato : 17-07-02 08:10

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Læs lige Madsens svar igen, blot det her citerede.

Tja... ok. Var måske lige lovlig hurtig!

--
Martin K