Problemer med upload af billedfiler
Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 16-07-02 15:50

Jeg benytter Frontpage 2000 til at vedligeholde en hjemmeside, hvori der
indgår en del billedfiler. Jeg uploader sitet til en ftp-server hos TDC og
har generelt ingen bøvl med sitet. Men lige billeder gør den knuder med med
jævne mellemrum, og det irriterer mig grænseløst.
Historien er at jeg indsætter et nyt billede på en side, gemmer det i
image-folderen og uploader som jeg plejer. Billedfilen ser ud til at komme
rigtigt nok afsted. Når jeg så checker siden på nettet får jeg kun et
irriterede rødt kryds.

Hjemmesiden ligger på
http://home20.inet.tele.dk/danskfridykkerforbund

Siden jeg pt. har bøvl med er:
http://home20.inet.tele.dk/danskfridykkerforbund/06-competition/03-disciplin
es/dk/dis_dk.htm
http://home20.inet.tele.dk/danskfridykkerforbund/06-competition/03-disciplin
es/uk/dis_uk.htm

Nogen der kan hjælpe?

Mvh Christian E.

Fra : Axel Nielsen

Dato : 17-07-02 21:41

Hej
Du har ikke æ,ø eller å i filen.
Axel

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 17-07-02 23:46

Nej. Det virker som om min udbyder ikke kan lide billedfiler, for jeg har
haft problemer med dem før, hvor de bare er forsvundet og ikke dukker op på
serveren.
Nogen ideer?

Fra : Axel Nielsen

Dato : 18-07-02 08:52

Hej Igen
Du husker at oploade din imagefolder i ftp og ikke kun
den nye side du har lavet.

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 18-07-02 16:59

Den vil jeg gerne gå lidt i dybden med. Normalt laver jeg en side, propper
et billede på som havner i image-folderen, oploader 'ændrede sider' og
billedet skulle gerne komme frem sammen med siden. Det går så galt ind
imellem.
Er der en eller anden funktion hvorpå man manuelt kan bede om at oploade
image folderen? Kan man markere en side eller et billede som 'ændret side'?

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-07-02 19:42

> [...]
> et billede på som havner i image-folderen, oploader 'ændrede sider' og
> billedet skulle gerne komme frem sammen med siden. Det går så galt ind

Det kan være, at du skal prøve omvendt rækkefølge - altså først importere
billedet til image-mappen, og derefter placere det på din side... Det er
vigtigt, at du bruger filer/importer-funktionen og ikke bare gemmer billedet
i mappen.

> Er der en eller anden funktion hvorpå man manuelt kan bede om at oploade
> image folderen? Kan man markere en side eller et billede som 'ændret
side'?

Det ved jeg intet om - bruger ikke FP til upload, men "god gammeldaws"
ftp-program og tungen lige i munden

Mvh. Camilla

Fra : Axel Nielsen

Dato : 18-07-02 19:49

Hej Igen
Først hvad for et ftp program bruger du?

Et andet spørgsmål kan du ikke bruge frontpage "udgiv web" på TDC serveren?

Axel

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 21-07-02 22:58

Hej igen,
Til orientering kan jeg fortælle at problemet er løst ved at flytte billedet
til en anden folder i FP-browseren. Så kom billedet frem ved næste opload.
Kan nogen nu fortælle mig om der er en øvre grænse på antal filer i en
mappe, hvis man har server hos TDC?

Fra : Camilla Scharff

Dato : 21-07-02 23:31

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev ...

> Kan nogen nu fortælle mig om der er en øvre grænse på antal filer i en
> mappe, hvis man har server hos TDC?

Jeg kan ikke - måske andre kan, men ellers er jeg sikker på, at de kan hos
TDC

Mvh. Camilla