MS Windows
briani 27239
Den bedste windows til formålet
Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 16-07-02 15:08

Hvilken Windows-version vil I anbefale til følgende brug/krav af/til
systemet

- der skal ikke spilles på den
- skal mest bruges til div. udviklingsopgaver, der fx kan medføre
brug af Java, Smalltalk, Apache, PHP, GIS-software.
- skal være stabil
- skal ikke være fatware (bare suge uhæmmet for resurserne)
- skal ikke koste en bondegård

Det skal nok være en af disse:
Windows XP Home Edition
Windows XP Professional
Windows 2000 Professional

Men hvilke forskelle, set i lyset af ovennævnte, er der mellem
- XP home og XP Prof
- XP prof. og 2000 prof.

Synes ikke, MS's site har været helt god til at opklare det.

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-07-02 15:57

Hvis du også ønsker at lære ASP eller bare ønsker også at kunne teste
på en IIS server kan vi udelukke XP Home da den ikke støtter IIS.
Windows XP er lidt mere robust end WIN2000 men kræver også lidt mere
af hardwaren. Så har du ikke det der skal til så gå efter WIN2000
indtil du en gang får råd til at opgradere.

Fra : Martin K

Dato : 16-07-02 16:22

Jens Peter Karlsen wrote:
> [...]
> af hardwaren. Så har du ikke det der skal til så gå efter WIN2000
> indtil du en gang får råd til at opgradere.

Jeg bruger nu Win2000 og synes stadig at det er et godt og stabilt system -
uden overflødig lir.

--
Martin K

Fra : Mr. Searching

Dato : 17-07-02 19:25

Martin K,

> Jeg bruger nu Win2000 og synes stadig at det er et godt og stabilt
system -
> uden overflødig lir.

Yup, et rigtig godt O/S! Det er mega stabilt og den er ikke fuld af
overflødig lir og smart grafik som Windows XP.

Synes ikke Windows 2000 var så godt i starten, men efter SP2 kører det bare
perfekt .

Har læst, at der kommer en SP3 - hvad forbedre den?

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Mr. Searching
E-Mail: yyyxxx4@hotmail.comREMOVETHIS
ICQ# 19092605

Fra : Martin K

Dato : 17-07-02 21:19

Mr. Searching wrote:
> Har læst, at der kommer en SP3 - hvad forbedre den?

Har ingen anelse, men jeg mener det er noget med at man vil kunne
afinstallere IE og OE - eller også var det kun til XP...?

--
Martin K

Fra : tommy

Dato : 16-07-02 22:42

On Tue, 16 Jul 2002 16:08:11 +0200, Chr. Bohr-Halling wrote:

> [...]
> - skal mest bruges til div. udviklingsopgaver, der fx kan medføre brug
> af Java, Smalltalk, Apache, PHP, GIS-software. - skal være stabil - skal

Linux , må være oplagt med de programmer.

Hilsen Tommy

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-07-02 23:07

In news:dk.edb.system.ms-windows tommy wrote:

>Linux , må være oplagt med de programmer.

Er det en ny version af Windows?

--
Lars Stokholm

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 17-07-02 18:33

Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk> posting:

http://www.lindows.com/ måske?

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

Fra : Lars

Dato : 16-07-02 23:38

<nospam@direkte.org> wrote:

>Men hvilke forskelle, set i lyset af ovennævnte, er der mellem
>- XP home og XP Prof
>[klip]
>
>Synes ikke, MS's site har været helt god til at opklare det.

<http://www.microsoft.com/windowsxp/whichxp.asp>
og
<http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.asp>

vh
--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 17-07-02 18:33

Lars <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> posting:

><http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.asp>

Den havde jeg ikke selv fundet. Tak. Sammenholdt med de andre
indlæg, tror jeg XP home er nok (ej grund til at smide penge ud på
dét ekstra, forskellen er på XP home og XP prof/2000).

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.