MS Windows
briani 27239
Træt af Outlook XP og at den ændre min ÆØÅ
Fra : Jodoe

Dato : 16-07-02 13:40

Hej.

Jeg har fået et irriterende problem med min Outlook XP. Bedst når jeg sidder
og skriver et brev i Outlook, ændres min "æøå" til nogle underlige tegn og
der byttes om på "y" og "z" (og muligvis andre karaktere også, men det har
jeg ikke observeret endnu). Det sker typisk efter Outlook har stået i nogle
timer (enten passivt eller aktivt). Det er ligesom om at der pludselig
ændres tegnsæt!? Det er kun i Outlook problemet forekommer og skifter jeg
til en anden applikation, er der ingen problemer. Problemet forsvinder når
jeg genstarter Outlook.

Jeg skal selvfølgelig ikke udelukke at jeg har virus, men jeg har altid kørt
med realtime scanner med nyeste definationer, scanner dagligt hele disken og
har prøvet med en online virus scanner også (fra internettet) og der er
endnu ikke blevet fundet noget.

Nogen der har nogle idéer hvad og hvordan problemet løses?

Mvh.
John

Fra : Klaus Petersen

Dato : 16-07-02 13:56

> Nogen der har nogle idéer hvad og hvordan problemet løses?

Jaæh.. en lille idé. De NT baserede versioner af Windows kan jo køre med
flere tegnsæt - f.eks. Dansk og Engelsk. Det kunne jo være, at du ved et
uheld er kommet til at trykke genvejstasten.

Nede i din systembakke står der hvilket tegnsæt du kører med (hvis du kører
med det) - Det vises via. 2 bogstaver, f.eks. EN eller DK. Dernede kan du
også kunne skifte tegnsættet, så kan du prøve at se om det er det ved at slå
over på engelsk... eller hvad du har.

Fra : Jodoe

Dato : 17-07-02 13:15

> [...]
> også kunne skifte tegnsættet, så kan du prøve at se om det er det ved at

Jeg havde disablet dét ikon dernede men har fået den frem nu her igen, så
det vil jeg lige holde øje med. Jeg har ikke oplevet problemet siden dér
igår.

Mvh.
John

Fra : Klaus Petersen

Dato : 18-07-02 09:31

Men ellers vil da anbefale at du sletter "engelsk" - det gør jeg altid under
installationen af windows.